יהדות בעידן המודרני
האם אתה רוצה להגיב להודעה זו? אנא הירשם לפורום בכמה לחיצות או התחבר כדי להמשיך.

דברי כפירה לפרשת השבוע

3 posters

Go down

דברי כפירה לפרשת השבוע Empty דברי כפירה לפרשת השבוע

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער Mon Oct 04, 2021 7:24 pm

מדי שבת בשבתו, עת נטו צללי ערב, בשעת רעווא דרעווין בבית הכנסת הגדול 'דור שכולו חייב', כשהציבור מסיים לזלול את ההערינג עם החמוצים ולטבול את החלה בטחינה ובסלט חצילים, משתררת בהיכל דממה. קול משק כנפי שדים, רוחין ולילין, מהדהד באויר, נפשות הצדיקים המשועממים מגן עדן באות לבקש *קלקול* לנשמותיהם התועות, 'מזיקים' שנוצרו מטיפות זרע לבטלה משרבבים לשונות אדומות ארוכות ומצחקקים בקול, ומתוך החשכה מתגלגל כרעם קול הוד כ"ק מרן שליט"א, נושא דברי כפירה על פרשת השבוע, לשם יחוד סמאל ולילית על ידי ההוא טמיר ונעלם ביחודא שלים בשם כל ישראל, להרבות כוח הטומאה בעולם, להחטיא את הרבים ולמלא כרסה של הקליפה בעוונות ישראל בכלל, ובחטא הידוע בפרט.

תיכף כצאת השבת נעמד החוזר, אחי וראש הרה"ג ר' נח געצל פעטש געבער, וחוזר על משא הוד כ"ק מרן שליט"א כאמירתו, והרצים יוצאים דחופים לפרסמו בקבוצת הוואטסאפ 'דור שכולו חייב' ובדף הפייסבוק.

אענה גם אני חלקי ואפרסם הדברים גם כאן, ויהיו לרצון אמרי פי לפני סמאל ית"ש, ומי יתן ואזכה לעובדו בלבב שלם.


נערך לאחרונה על-ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער בתאריך Tue Oct 05, 2021 2:02 am, סך-הכל נערך פעם אחת

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 531
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

דברי כפירה לפרשת השבוע Empty Re: דברי כפירה לפרשת השבוע

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער Tue Oct 05, 2021 1:51 am

דברי כפירה - פרשת בראשית 

*בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ.* 

'שמיים' אלו מה טיבם, לעזאזל? כיום הרי ידוע שהארץ טסה בתוך חלל ריק, וכך גם שאר הפלנטות והכוכבים. מה היה שם בדיוק לברוא? את האין? 

נראה שפסוק זה נכתב לפי התפיסה הבבלית העתיקה, שסברה שהדבר הכחול הזה מלמעלה הוא מין שטיח או יריעה בתוכו משובצים גרמי השמיים. למעשה, כאמור, הכל חלל ריק, והצבע הכחול הוא תוצאה של שבירת קרני השמש באטמוספירה. אלוהים - עם כל הכבוד, הגיע הזמן שתעדכן את ספרך. 

יום ב': 

*וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים: יְהִי רָקִיעַ בְּתוֹךְ הַמָּיִם, וִיהִי מַבְדִּיל בֵּין מַיִם לָמָיִם. וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים אֶת הָרָקִיעַ, וַיַּבְדֵּל בֵּין הַמַּיִם אֲשֶׁר מִתַּחַת לָרָקִיעַ וּבֵין הַמַּיִם אֲשֶׁר מֵעַל לָרָקִיעַ.* 

סלח לי, אלוהים - מה אתה מקשקש שם? על איזה מים "מעל הרקיע" אתה מדבר? 

אך שוב, אלוהי התנ"ך תקוע עדיין עם הקוסמולוגיה הילדותית של הבבלים מלפני 4,000 שנה. הללו חשבו שהדבר הכחול הזה מעלינו הוא מין אוקיינוס שמיימי, כמו הים על הארץ, וכשהאלים מחליטים להוריד גשם הם פותחים שם את הברז מלמעלה. 

אלוהים! הרי אתה עושה מעצמך צחוק. הילדים ששרים עכשיו עם הגננת "מה ברא ה' ביום השני" הרי ילמדו עוד כמה שנים בשיעור טבע בבית הספר על מחזור המים, ויסתכלו עליך כמו על איזה מטורלל. אלוהים, אפילו הרמב"ם צוחק עליך: "שאם ילקח על פשוטו בגסות העיון יהיה ענין בלתי נמצא כלל - שאין שם גוף אחר בלתי היסודות בינינו ובין השמים התחתונים ואין שם מים למעלה מן האויר" (מו"נ ב, ל). 

אלוהים! אם לא תעדכן את פרפראותיך בדחיפות, תישאר רק עם רש"י התמים, ועם הילדים החרדיים שלא לומדים ליבה וקוראים רק חיים ולדר בהכשר נסים קרליץ. לאלו אתה יכול לספר על גאונותך בהבדלה "בֵּין הַמַּיִם אֲשֶׁר מִתַּחַת לָרָקִיעַ וּבֵין הַמַּיִם אֲשֶׁר מֵעַל לָרָקִיעַ", בלי שישאלו אותך שאלות. 

יום ד': 

*וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים: יְהִי מְאֹרֹת בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם, לְהַבְדִּיל בֵּין הַיּוֹם וּבֵין הַלָּיְלָה [...] לְהָאִיר עַל־הָאָרֶץ, וַיְהִי־כֵן. וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים אֶת־שְׁנֵי הַמְּאֹרֹת הַגְּדֹלִים, אֶת־הַמָּאוֹר הַגָּדֹל לְמֶמְשֶׁלֶת הַיּוֹם וְאֶת־הַמָּאוֹר הַקָּטֹן לְמֶמְשֶׁלֶת הַלַּיְלָה, וְאֵת הַכּוֹכָבִים. וַיִּתֵּן אֹתָם אֱלֹהִים בִּרְקִיעַ הַשָּׁמָיִם לְהָאִיר עַל־הָאָרֶץ.* 

אלוהים, נטרפה עליך דעתך? קודם בראת את הארץ, אתה טוען, ואחר כך תלית מעליה שמש? הרי הארץ היא לוויין קטנטן של השמש, ותלויה בה בכל. בלי שמש יהיו כאן 200 מעלות מתחת לאפס, וכמובן אפס חיים. אלוהים, אתה צוחק עלינו? ביום שלישי בראת דשא ועצים, ורק ביום רביעי נזכרת לתלות מעליהם שמש? וכי ראית פעם דשא פורח בלי שמש? ובלי שמש, איך היו כאן מים, "מתחת לרקיע" או "מעל לרקיע", כמו שקישקשת קודם? בלי שמש, אלוהים, אין שום מים אלא רק קרח - אוקיינוסים קפואים ועולם קפוא כולו!  

אלוהים, אני חושב שאתה צריך להתחיל הכל מן ההתחלה. לך לכיתה א', ובקש מן ההורים שזה יהיה בית-ספר עם לימודי ליבה, ולא איזה 'חדר' גועלי. אם אינך רוצה להתחיל את מעשיות הבריאה שלך במפץ הגדול, התחל לפחות מהתהוות מערכת השמש. ענן גז גדול הסתחרר לו בפינת הגלקסיה, סופח אבק וכל מיני חלקיקים שנקרו בדרכו. התעבות אקראית באחד מחלקיו משכה אליה בכוח הכבידה עוד ועוד חומר, עד שהפכה לכדור ענקי. כה צפוף היה במרכזה, עד שהתחילה שם התכה גרעינית. אטומי הליום התמזגו לאטומי מימן ואטומי מימן לאטומים כבדים יותר, והאנרגיה שנפלטה הציתה אש אדירה. 

בראשית לא נבראו לא שמיים ולא ארץ, אלא שמש. לא ביום ראשון ולא ביום רביעי, אלא אחרי כמה מאות מיליוני שנים, ניתז חלקיק קטן מן השמש. קטן במושגים של שמש - רק אחד חלקי מיליון ממסתה, וענק במושגינו שלנו, החיים עליו. מכוח המכה שספג בהתזה טס לו החלקיק, טס רחוק, וכמעט שברח מן המערכת לגמרי, אבל כוח הכבידה של השמש אחז בו, ולא הניח לו להשתחרר. לאט לאט נכנס למסלול מעגלי נצחי סביב השמש, מאוזן בידי שני כוחות שיפעלו עליו לעד - כבידת השמש מחד, והמכה שספג כשניתז ממנה מאידך. עוד כמה מיליארדי שנים עברו, ועל החלקיק הזה נוצרו בהדרגה חיים, ולבסוף גם יצורים תבוניים, שיכלו לספר מעשיות מהם נבנו לילדי הגן שירים "מה ברא ה' ביום הראשון".

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 531
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

דברי כפירה לפרשת השבוע Empty Re: דברי כפירה לפרשת השבוע

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער Tue Oct 05, 2021 1:57 am

דברי כפירה - פרשת נח


סיפור המבול היה נפוץ בכל תרבויות המזרח, אך מי שחיבר את הגירסה התנ"כית היה כנראה איזה ילד שלא ידע גיאוגרפיה בסיסית, או חשבון מינימלי, או שניהם. 

ראו גם ראו: 

וְהַמַּיִם, גָּבְרוּ מְאֹד מְאֹד--עַל-הָאָרֶץ; וַיְכֻסּוּ, כָּל-הֶהָרִים הַגְּבֹהִים, אֲשֶׁר-תַּחַת, כָּל-הַשָּׁמָיִם. חֲמֵשׁ עֶשְׂרֵה אַמָּה מִלְמַעְלָה, גָּבְרוּ הַמָּיִם; וַיְכֻסּוּ, הֶהָרִים. 

אלוהים מבקש שנאמין שהמים כיסו את "כל ההרים הגבוהים אשר תחת השמיים". האוורסט גבוה 9,000 מטר - ובכן, המים הגיעו לגובה הזה, ומעליו עוד 15 אמה. נו נו. 

אחר כך: 

וַיַּחְסְרוּ הַמַּיִם--מִקְצֵה, חֲמִשִּׁים וּמְאַת יוֹם. וַתָּנַח הַתֵּבָה בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי, בְּשִׁבְעָה-עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ, עַל, הָרֵי אֲרָרָט. וְהַמַּיִם, הָיוּ הָלוֹךְ וְחָסוֹר, עַד, הַחֹדֶשׁ הָעֲשִׂירִי; בָּעֲשִׂירִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ, נִרְאוּ רָאשֵׁי הֶהָרִים. 

רש"י עושה את החשבון, שאם לאחר 40+150 יום התחילו המים לרדת, ורק באחד לעשירי נראו ראשי ההרים, משמע שבמשך חודשיים נחסרו 15 אמה, כלומר - אמה אחת לארבעה ימים. 

אחר כך: 

וַיְהִי בְּאַחַת וְשֵׁשׁ-מֵאוֹת שָׁנָה, בָּרִאשׁוֹן בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ, חָרְבוּ הַמַּיִם, מֵעַל הָאָרֶץ. 

מ"בִּשְׁנַת שֵׁשׁ-מֵאוֹת שָׁנָה, לְחַיֵּי-נֹחַ, בַּחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי, בְּשִׁבְעָה-עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ", מינוס 190 יום = 128 ימים. מינוס 60 יום מתחילת ירידת המים עד שנראו ראשי ההרים = 68 ימים. לפי חשבון אמה אחת לארבעה ימים, יוצא שבמשך 68 ימים ירדו המים 17 אמה... כלומר, ההר הגבוה ביותר בעולם, לפי הסיפור התנ"כי, הוא בגובה 8 מטרים... 

אלא מה? פתאום לאחר שנראו ראשי ההרים, התגבר קצב ירידת המפלס פי חמש מאות - מאמה אחת בארבעה ימים, למאה ושלושים אמה ביום...😀 

שלמה וולבה, שביקש להסביר מדוע ה'גדולים' מתנגדים ללימודים אקדמיים, טען כי בנעוריו בגרמניה, כל מי שהלך לאוניברסיטה לא היה מסוגל עוד להאמין בבריאה בשישה ימים. 

ואני אומר: מי שהלך לאוניברסיטה? מי שהלך לבי"ס יסודי וסיים בהצלחה כיתה ד' או ה', אינו מסוגל עוד להאמין בסיפורי הסבתא של בראשית. את הלאקשן שלו אלוהים מצליח למכור רק לילדי 'חדר' נבערים - יבואו 'טהורים' ויעסקו בקשקושים. 

ומאיפה בכלל היו כה הרבה מים כדי לכסות גובה 9,000 מטר מעל הארץ? כמות המים על כדור הארץ הרי ידועה: כל המים שבאוקיינוסים ובימים, פלוס המים הכלואים בקרחונים. בתקופות קרח, כשהקרחונים מתפשטים, זה על חשבון המים באוקיינוסים, ומפלס החוף יורד. הרי כך הגיע האדם מאסיה לאמריקה בתקופת הקרח, לפני 10,000 שנה - כשבשל ירידת המפלס היבשות היו מחוברות במיצרי ברינג, ובאותו אופן הגיעו לאוסטרליה לפני 50,000 שנה, וכו'. המים בכדור הארץ מספיקים לכסות את היבשה בגובה 3,000 מטר אם ימעכו את כל היבשות וישוו אותן לקרקעית האוקיינוס. כיום כשהיבשות מתרוממות מעל האוקיינוסים, וחלק מהמים כלוא בקרחונים, עומק האוקיינוס הממוצע הוא 5,000 מטרים. אין על הארץ מים כדי לכסותה בגובה 9,000 מטרים. 

אלא מה? אלוהים ברא במיוחד עוד מים? ולאן נעלמו המים המיותרים אחרי המבול? שוב נעלמו בדרך נס? אם כבר נס, למה היה צריך מבול בכלל? אם הוא רק רצה להטביע את כולם, יכול היה למעוך את היבשות מתחת האוקיינוסים, ואחר כך ללוש אותן שוב... 

נמשיך בקריאת הקשקוש השבועי של אלוהים. 

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-נֹחַ, וְאֶל-בָּנָיו אִתּוֹ לֵאמֹר. וַאֲנִי, הִנְנִי מֵקִים אֶת-בְּרִיתִי אִתְּכֶם [...] וַהֲקִמֹתִי אֶת-בְּרִיתִי אִתְּכֶם, וְלֹא-יִכָּרֵת כָּל-בָּשָׂר עוֹד מִמֵּי הַמַּבּוּל; וְלֹא-יִהְיֶה עוֹד מַבּוּל, לְשַׁחֵת הָאָרֶץ. וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, זֹאת אוֹת-הַבְּרִית אֲשֶׁר-אֲנִי נֹתֵן בֵּינִי וּבֵינֵיכֶם, וּבֵין כָּל-נֶפֶשׁ חַיָּה, אֲשֶׁר אִתְּכֶם--לְדֹרֹת, עוֹלָם. אֶת-קַשְׁתִּי, נָתַתִּי בֶּעָנָן; וְהָיְתָה לְאוֹת בְּרִית, בֵּינִי וּבֵין הָאָרֶץ. וְהָיָה, בְּעַנְנִי עָנָן עַל-הָאָרֶץ, וְנִרְאֲתָה הַקֶּשֶׁת, בֶּעָנָן. וְזָכַרְתִּי אֶת-בְּרִיתִי, אֲשֶׁר בֵּינִי וּבֵינֵיכֶם, וּבֵין כָּל-נֶפֶשׁ חַיָּה, בְּכָל-בָּשָׂר; וְלֹא-יִהְיֶה עוֹד הַמַּיִם לְמַבּוּל, לְשַׁחֵת כָּל-בָּשָׂר. וְהָיְתָה הַקֶּשֶׁת, בֶּעָנָן; וּרְאִיתִיהָ, לִזְכֹּר בְּרִית עוֹלָם, בֵּין אֱלֹהִים, וּבֵין כָּל-נֶפֶשׁ חַיָּה בְּכָל-בָּשָׂר אֲשֶׁר עַל-הָאָרֶץ. 

אלוהים - מה אתה חושב, שאנחנו מפגרים? את מי אתה מנסה לרמות? הקשת בענן היא אות, ברית, אחרי המבול הדמיוני שלך? הקשת היא הרי תופעה פיזיקלית הנגרמת משבירת קרני השמש בטיפות הגשם. אפשר להשיג קשת גם כשמסתכלים דרך מנסרת זכוכית. אלוהים, לו הגעת לכיתה ח', נניח - ואני מדבר על בית ספר נורמלי, לא על ה'חדר' הגועלי לשם שלח אותך אביך - היית לומד בשיעור אופטיקה, כי באמצעות המנסרה גילה ניוטון שהאור הלבן אינו אלא תרכובת כל הצבעים, וכשמצליחים לשבור אותו מקבלים את כל הספקטרום של הקשת, מסגול עד אדום. 

אלוהים, אתה חושב שאנחנו ילדים קטנים? קשת היתה גם לפני המבול הדמיוני שלך, בהנחה שלא שינית בינתיים את חוקי האופטיקה, דבר שלא טרחת לספר לנו עליו. ובניגוד לקשקושי חז"ל, קשת היתה ודאי גם בדורו של רשב"י, גם אם תינוקות ה'חדר' ימשיכו לזמר "כל ימיו אשר חיה, אות הקשת לא נהיה", ומייד ירוצו לקבל טרופיות ורוגעלעך. 

אלוהים, אנשים הם כבר לא איכרים פרימיטיביים על גדת החידקל, שאתה יכול לשווק להם הסברים מצחיקים כאלו על הקשת שהם רואים בשמיים. אלוהים, באמת, נסה להיות מתוחכם קצת יותר. אני במקומך לא הייתי מסתמך על פיגורם המובנה של ילדי ה'חדר', כי גם הם עלולים יום אחד לפקוח את העיניים. 

סיפור המבול נפוץ בגירסאות שונות בכל עמי ותרבויות המזרח, כך שמפתה לחשוב כי כן יש לו בסיס היסטורי אמיתי כלשהו. לפני שנים קניתי ספר שמאד אהבתי אז, "המבול של נוח". המחברים מעלים תיאוריה, כי מקורו של סיפור המבול בפריצת מיצרי בוספורוס, בין הים התיכון לים השחור, לפני כ7,000 שנה. מממצאים גיאולוגיים ידוע, כי הים השחור היה עד לפני 7,000 שנה ימה של מים מתוקים, עד שבעקבות אירוע גיאופיזי כלשהו נפרץ הגבול בינו לים התיכון, והוא הפך למה שהוא היום. המחברים מניחים, כי הפריצה היתה דרמטית. האנשים שחיו על חופי הים השחור ראו בוקר בהיר אחד כיצד מפלס הים מתחיל פתאום לעלות, ותוך כמה שעות, או ימים, מציף את בתיהם ושדותיהם באזור - "נִבְקְעוּ כָּל-מַעְיְנֹת תְּהוֹם רַבָּה". אם השתלבו עם ההצפה גם גשמים עזים, "וַאֲרֻבֹּת הַשָּׁמַיִם נִפְתָּחוּ", הם היו עשויים להיות בטוחים כי מבול בא לעולם, והמים סוגרים עליהם מלמעלה ומלמטה. חלקם מן הסתם ניסו להימלט בסירות, וכשתוך כדי הפלגה גילו כי מי הימה המתוקה שלהם הפכו מלוחים, השתכנעו לגמרי כי סוף העולם הגיע. הם הרי לא ידעו דבר על הים התיכון ועל פריצת המיצרים. 

הפליטים משם שהגיעו אחר כך לאזור הסהר הפורה, הפיצו את סיפור המבול בין כל תושבי האזור, כמובן כמו שתמיד קורה - תוך הוספת פרטים רבים מדמיונם, וגירסה של הסיפור התגלגלה גם לתנ"ך. 

כיום אני קורא ב'ויקיפדיה' כי מחקרים חדשים מתיימרים להפריך את התיאוריה הזו, וטוענים שפריצת מיצרי הבוספורוס לא היתה דרמטית, והמלחת הים השחור נמשכה אלפי שנים. חבל על תיאוריה יפה! וברוך היודע.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 531
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

דברי כפירה לפרשת השבוע Empty Re: דברי כפירה לפרשת השבוע

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער Mon Oct 11, 2021 3:15 pm

דברי כפירה - פרשת לך לך


היכן נטיל ארס כפירה השבוע, בפרשת לך לך? 

לכאורה לא צריך לחפש הרבה, כי מייד בהתחלה מתנוסס הפסוק המשמש יתד לכל כופר, מזה מאות רבות של שנים: 

וַיַּעֲבֹר אַבְרָם בָּאָרֶץ עַד מְקוֹם שְׁכֶם, עַד אֵלוֹן מוֹרֶה, *וְהַכְּנַעֲנִי אָז בָּאָרֶץ.* וַיֵּרָא ה' אֶל-אַבְרָם וַיֹּאמֶר: לְזַרְעֲךָ אֶתֵּן אֶת-הָאָרֶץ הַזֹּאת. 

פשט המילים "והכנעני אז בארץ" עבור כל מי שמגיע ללא דעות קדומות הוא, שהטקסט נכתב שנים רבות לאחר שבני ישראל ישבו כבר בארץ ישראל, והכותב מסביר לקורא: אלוהים נצרך להבטיח לאברהם את הארץ, מפני שאז היא עדיין לא היתה שלנו - והכנעני אז בארץ. 

רש"י הצדיק'ל אמנם מנסה לקשקש משהו: "והכנעני אז בארץ - היה הולך וכובש את א"י מזרעו של שם" וכו'. אבל ראב"ע, לאחר שהוא מביא את פטפוטיו של רש"י, קורץ לכופרים בשובבות: 

"והכנעני אז בארץ - יתכן שארץ כנען תפשה כנען מיד אחר, *ואם איננו כן, יש לו סוד והמשכיל ידום.* 

"והמשכיל ידום" - ודאי ידום, שהרי יראי-שמיים עומדים כבר מוכנים לפצפץ את עצמותיו. 

אבל למעשה, אינני מתכווין לעסוק כאן היום בכפירות הלעוסות של ביקורת המקרא, אלא בכפירה אחרת, גרועה בהרבה. אשאר אמנם עם הכנענים. 

הכנענים, הכנענים השנואים! 

 אין אומה מושמצת יותר בתנ"ך יותר מן הכנענים. 

"לֹא תִקַּח אִשָּׁה לִבְנִי מִבְּנוֹת הַכְּנַעֲנִי"; 

 "קַצְתִּי בְחַיַּי מִפְּנֵי בְּנוֹת חֵת - אִם לֹקֵחַ יַעֲקֹב אִשָּׁה מִבְּנוֹת חֵת כָּאֵלֶּה מִבְּנוֹת הָאָרֶץ, לָמָּה לִּי חַיִּים"; 

 "וַיַּרְא עֵשָׂו כִּי רָעוֹת בְּנוֹת כְּנָעַן בְּעֵינֵי יִצְחָק אָבִיו"; 

"אֶת כָּל הַתּוֹעֵבֹת הָאֵל עָשׂוּ אַנְשֵׁי הָאָרֶץ אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם וַתִּטְמָא הָאָרֶץ";

וכשמסע הדה-הומניזציה מושלם, מגיע הפתרון הסופי: 

"רַק מֵעָרֵי הָעַמִּים הָאֵלֶּה אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה, לֹא תְחַיֶּה כָּל נְשָׁמָה". 

תארו לכם, שהיה מתברר שהיטלר הוא יהודי, או חצי או רבע יהודי... (זה ממש לא מופרך. מתוך ויקיפדיה, ערך הנס פרנק: "בעודו כלוא רשם פרנק את זיכרונותיו, בעידודו של הפסיכולוג האמריקני גוסטב מארק גילברט והכומר המוודה שלו. קוריוז חשוב שהעלה שם טוען למוצאו היהודי של אדולף היטלר". חפשו ב'גוגל' וראו שיש טוענים כי הדבר נכון, והיטלר היה רבע יהודי). 

האירוניה היתה אז הרי קופצת מהגג. הכלב המשוגע הזה, שרק רצה לרצוח את כל היהודים, הוא יהודי בעצמו... לפי התיאוריה שלו עצמו, הוא הראשון שצריך לקום ולהתאבד. 

ומה איתנו? מה יעשה ירא-שמיים חרדי יודונאצי בזמננו, כשיתברר לו שהוא עצמו כנעני? ודאי יקפוץ מייד, יחגור את החבל השחור על ישבנו, ולאחר 'לשם יחוד' בכוונה, יתלה את עצמו, לקיים "לא תחיה כל נשמה". 

אבל, זוהי בדיוק האמת... זהו אכן המצב. כולנו כנענים. העברית שאנו מדברים כיום, מניין צצה? אם אברהם אכן בא מאור כשדים, כפי שטוען התנ"ך, הוא ודאי לא ידע מילה בעברית. תרח ואמתלאי דיברו איתו עברית? הם כולם דיברו ארמית, השפה המדוברת בארם ובאור כשדים. 

*עברית, אינה אלא כנענית.* הארכיאולוגים מצאו כתובות כנעניות רבות, שכל אחד יכול לקוראן בעצמו. הן כתובות עברית, ממש כפי שאנו מדברים. כמובן, במשך השנים הלכה העברית והשתנתה, כמו שכל שפה משתנה עם הזמן, וכשם שהעברית של חז"ל שונה מן העברית המקראית. אבל בעיקרו של דבר, אנו מדברים עד היום את שפת אבותינו, הכנענים. 

הנה כתובת שנמצאה בכנענית-עברית, כתובת אחירם, מלפני 3,000 שנה: 

*ארנ | זפעל [א] תבעל | בנ אחרמ | מלכ גבל |* 

היינו: ארון זה פעל אתבעל בן אחירם מלך גבל... 

העברית-כנענית של פעם נכתבה בלי רווחים בין המילים ובלי אותיות סופיות, שהן המצאות מאוחרות. אבל העיקרון ברור. עברית אינה אלא כנענית, ואנחנו איננו אלא כנענים. כנענים!!! 

מואבית, עמונית ואדומית, דומות גם הן מאד לעברית. הן דוברו בידי בני דודינו, עמים הקרובים מאד לכנענים. על כך בדברי הכפירה לפרשות הבאות. 

אם אברם אכן בא מאור כשדים, בבואו הנה הוא לא ידע אפילו מילה אחת עברית. אולי למד במשך הזמן. ילדיו ונכדיו שגדלו כאן דיברו כבר עברית-כנענית מלידה, כמו כל בני מהגרים. למרות הקשקושים על "קצתי בחיי מפני בנות כנען", הם גם התחתנו עם כנעניות. על השוטה שטען כי תאומות נולדו עם השבטים, אין טעם להאריך את הדיבור. לו אכן היה כך, כל בני ישראל הרי היו עיוורים, חרשים, אילמים, ובעלי מומים אחרים, כפי שקורה לצאצאי זיווגים של אח ואחותו. האמת היא ודאי כר' נחמיה: "כנעניות היו". והנה יש לנו כאן הודאת בעל דין, כי לפחות 50% מן הגנים של כולנו, הם כנעניים. 

יציאת מצרים לא היתה ולא נבראה, כפי שאוכיח בדברי הכפירה לפרשת ויגש. אולי חלק מאבותינו חיו תקופת מה במצרים, שכנען ממילא היתה אז חלק מן האימפריה שלה, אבל בעיקרו של דבר, כל היהודים בימינו הם צאצאי הכנענים, ודוברי עברית-כנענית. 

תרמנו לעולם את התורה המפוקפקת, אבל לפני כן תרמנו לו את הא"ב, המצאתם הגאונית של אבותינו הכנענים, שהיוונים וכל אירופה העתיקו מהם אחר כך. 

"האלפבית הפרוטו-כנעני מציע שיטת כתיבה חדשה לחלוטין שלא הייתה ידועה באף אחד מהכתבים בני התקופה [...] הוא היה הבסיס של האלפבית הפיניקי, שהושאל אחר כך על ידי היוונים וממנו התפתחו שאר האלפביתים המוכרים כיום. האלפבית העברי הוא אחת ממערכות הבת של האלפבית הפרוטו-כנעני [...] הרעיון של הממציאים היה לתת שמות בכנענית לציורים המצריים ולקחת מן השם את העיצור הראשון בלבד (העקרון האקרופוני). למשל, את ציור הראש המצרי הם קראו כמילה 'ראש' בכנענית. אולם, ברגע שהציור הפך לאות, הוא עומד עבור הצליל 'ר' בלבד" (ויקיפדיה). 

אין לנו מה להתבייש באבותינו הכנענים. ה"תועבות" שלהם היו שוות וגאוניות יותר מכל פטפוטי ה'גדולים' החרדיים היום. כל הציוויליזציה עומדת על האלפבית שהם המציאו. אבל מירא-שמיים בן זמננו אני מצפה, אם נותרה בו טיפת יושר, לקום ולהתאבד כאן ועכשיו, לקיים "לא תחיה כל נשמה".

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 531
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

The author of this message was banned from the forum - See the message

דברי כפירה לפרשת השבוע Empty Re: דברי כפירה לפרשת השבוע

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער Tue Oct 12, 2021 3:35 pm

זלמן זורגר סוסרטי כתב:גם כן מרן, מעתיק מויקיפדיה ונהיה אפיקוירעס....
למה מי כתב את זה שם? יעקב ישראל סטאל???
לתשומת לבך, אבותינו דברו עברית בארם נהריים, כפי שמוכח מאוצר השמות שלהם שכולו מתבאר על פי העברית
ומה ההוכחה שלך שכולנו כנענים? שהכנענים ומישע מלך מואב דברו שפה שקרובה לעברית? מה זה אומר? מדובר על אבותינו או על אבות שפתינו?
היום יש מחקרים גנטיים שמראים שהגנים הישראליים מקורם במסופוטמיה
שוטה חצוף חסר מוח!
אכן "ראיה" עצומה משמותיהם... אחרי 1,500 שנה כה קשה להמציא למפרע שמות לאנשים שלא היו ולא נבראו? ואם כן היו, שמותיהם לפחות "נערכו"...
על יתר שטויותיך לא אטרח להגיב.
ואם ברצונך להמשיך כאן, מוטב היזהר בכבוד הוד כ"ק מרן שליט"א, מתורתו אני מצטט.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 531
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

דברי כפירה לפרשת השבוע Empty Re: דברי כפירה לפרשת השבוע

הודעה על ידי מקצהרגליים Tue Oct 12, 2021 5:46 pm

רמב''ן בראשית מה,יב
ישעיה יט,יח

מקצהרגליים

מספר הודעות : 347
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

דברי כפירה לפרשת השבוע Empty Re: דברי כפירה לפרשת השבוע

הודעה על ידי מקצהרגליים Tue Oct 12, 2021 5:51 pm

וכיון שבאתי לפני הכמ"ש אציע לפניו עניין ולחוות דעתו הרמתה אצפה. יומא פא ע"א אמר ריש לקיש מפני מה לא נאמרה אזהרה בעינוי משום דלא אפשר וכו'. ומדוע לא המציא הקב"ה מילה חדשה ותהיה משמעותה אזהרה בעינוי. דרך משל ימציא מילה לא תתרגמדדו ויבאר למשה רבינו פירוש המילה תתרגמדדו לא להיות בעינוי, ובזה תהיה אזהרה בעינוי. ואם התורה ולשון הקודש קדמה לעולם א"כ איך ייתכן שיש מגבלות כאלה.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 347
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

דברי כפירה לפרשת השבוע Empty Re: דברי כפירה לפרשת השבוע

הודעה על ידי מקצהרגליים Tue Oct 12, 2021 6:03 pm

אגב לעניין הערכת פועלם של ממציאי הא"ב. זכורני שראיתי שאמרו על איינשטיין שהמציא/גילה תורת היחסות הפרטית ולאחר שנים את תורת היחסות הכללית - שאת הפרטית אם לא היה ממציא איינשטיין היו במהרה אחרים ממציאים כי הקרקע הוכנה היטב, אבל הכללית אם לא היה איינשטיין ממציא מי יודע מתי היה קם אחר שימציא. כיוצא בזה יש לשער בכל המצאה מה היה קורה אילו לא היו הללו ממציאים, ורק ההפרש הזה הוא תרומתם ולא הדבר כולו. וגם לעניין הערכת גאונותם אין לנו אלא לשער עד כמה הייתה המצאתם זו רחוקה משכל שאר אנשים בדורם ובדורות הבאים. כי מידת גאונות היא תמיד יחסית, ואל''כ כל אדם גאון מופלג יחסית לעכברוש ביבים. ואף שהשערה כזו אינה אלא ספקולציה, כיון שהערכת התרומה והגאונות היא בוודאי תלויה בהשערה הזו כנ''ל אז מוכרחים לספקלץ. אדם העומד במדבר צמא למים ויש איש אחד שבידו קנקן, בוודאי ישלם לאיש כל מחיר שבידו תמורת המים והוא הציל את חייו וכו'. אך אם יודע שבעוד עשר דקות ירד גשם ומ''מ הוא צמא כעת אז לא ישלם לבעל המים אלא מחיר המתנת צימאון עשר דקות. ולכן גם אם בעל המים נותן לו בחינם את המים מידת תרומתו ותועלתו והערך שמגיע לבעל המים תלוי בציור הנ''ל מה היה קורה אילו לא היה מביא. ופשוט.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 347
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

The author of this message was banned from the forum - See the message

חזרה למעלה


 
Permissions in this forum:
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה