אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
4 posters
יהדות בעידן המודרני :: ביזוי 'גדולים' להנאת המשתתפים, בנשיאות הוד כ"ק מרן שליט"א :: יהדות בעידן המודרני
עמוד 2 מתוך 2
עמוד 2 מתוך 2 • 1, 2
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
נו נו...
היום נחשוף את אחד ממשועממי האינטרנט הגדולים של כל הזמנים, אולי הגדול שבהם. הוא רשום להיידפארק מאז 2002 (ובכל זאת, אחרי 'מיימוני'...) והצליח לקשקש מאז למעלה ממאה אלף (!) הודעות, בכל פורום אפשרי, למעט עצכ"ח שכנראה גדול מדי על מוחו הציפורי.
כמובן, כתב לא מעט גם בסו"ס. בעיקר הודעות-שאלה בסגנון התם מן ההגדה של פסח.
נחשו, מי הוא?
נו, ניתן לכם עוד קצת רמזים. הוא צדיק גדול, ואוהב מאד ללקק 'גדולים' למיניהם. כמו דב נמלים, לשונו הארוכה תמיד שלוחה, מגששת. הוא אוכל-כל. 'גדול' ליטאי, אדמו"ר חסידי, רב מסרחניק, כל מה שתביאו לו. אמנם מעדיף רעבעלעך, אך קיבתו החזקה תעכל הכל. אין לכם אלא להניח לפניו, ולצפות בהנאה. תחילה יפשיל במקורו את הפראק או הקפוטה של ה'מרן' או האדמו"ר, ואז, בטפריו החזקים, יקרע את מכנסיו של המועמד לליקוק - במשיכה אחת, המכנסיים עם הגאטקעס יחד. ומייד, בהנאה רבה, תתחיל הלשון לעבוד במרץ, מלקקת את האחוריים ה'גדוליים' בתאווה רבה - למעלה, למטה, ימינה, שמאלה, באמצע. אחרי שעה ארוכה של ליקוק תאוותני יניח ל'גדול', וישתרע על גבו מלא סיפוק. ה'גדול' המלוקק אמור להיות מן הסתם מסופק שבעתיים, אלא שלא תמיד מטריחים 'גדולים' להסב ראשם אחורה ולראות מי ליקק הפעם, ובפרט בעידן האינטרנט, בו ניתן ללקק במחשכים.
אז בואו, כאן בפורום ביזוי גדולים, וניטיב מעט עם ה'גדולים' למיניהם. נספר להם מי הוא המלקק אותם כך במרץ לאורך שנים, והכל בבחינת מתן בסתר, לשם שמיים ושלא על מנת לקבל פרס.
נו, את מי חושפים אנו כאן היום?
היום נחשוף את אחד ממשועממי האינטרנט הגדולים של כל הזמנים, אולי הגדול שבהם. הוא רשום להיידפארק מאז 2002 (ובכל זאת, אחרי 'מיימוני'...) והצליח לקשקש מאז למעלה ממאה אלף (!) הודעות, בכל פורום אפשרי, למעט עצכ"ח שכנראה גדול מדי על מוחו הציפורי.
כמובן, כתב לא מעט גם בסו"ס. בעיקר הודעות-שאלה בסגנון התם מן ההגדה של פסח.
נחשו, מי הוא?
נו, ניתן לכם עוד קצת רמזים. הוא צדיק גדול, ואוהב מאד ללקק 'גדולים' למיניהם. כמו דב נמלים, לשונו הארוכה תמיד שלוחה, מגששת. הוא אוכל-כל. 'גדול' ליטאי, אדמו"ר חסידי, רב מסרחניק, כל מה שתביאו לו. אמנם מעדיף רעבעלעך, אך קיבתו החזקה תעכל הכל. אין לכם אלא להניח לפניו, ולצפות בהנאה. תחילה יפשיל במקורו את הפראק או הקפוטה של ה'מרן' או האדמו"ר, ואז, בטפריו החזקים, יקרע את מכנסיו של המועמד לליקוק - במשיכה אחת, המכנסיים עם הגאטקעס יחד. ומייד, בהנאה רבה, תתחיל הלשון לעבוד במרץ, מלקקת את האחוריים ה'גדוליים' בתאווה רבה - למעלה, למטה, ימינה, שמאלה, באמצע. אחרי שעה ארוכה של ליקוק תאוותני יניח ל'גדול', וישתרע על גבו מלא סיפוק. ה'גדול' המלוקק אמור להיות מן הסתם מסופק שבעתיים, אלא שלא תמיד מטריחים 'גדולים' להסב ראשם אחורה ולראות מי ליקק הפעם, ובפרט בעידן האינטרנט, בו ניתן ללקק במחשכים.
אז בואו, כאן בפורום ביזוי גדולים, וניטיב מעט עם ה'גדולים' למיניהם. נספר להם מי הוא המלקק אותם כך במרץ לאורך שנים, והכל בבחינת מתן בסתר, לשם שמיים ושלא על מנת לקבל פרס.
נו, את מי חושפים אנו כאן היום?
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
משה זאב הכהן פעטש-געבער כתב:נו נו...
היום נחשוף את אחד ממשועממי האינטרנט הגדולים של כל הזמנים, אולי הגדול שבהם. הוא רשום להיידפארק מאז 2002 (ובכל זאת, אחרי 'מיימוני'...) והצליח לקשקש מאז למעלה ממאה אלף (!) הודעות, בכל פורום אפשרי, למעט עצכ"ח שכנראה גדול מדי על מוחו הציפורי.
כמובן, כתב לא מעט גם בסו"ס. בעיקר הודעות-שאלה בסגנון התם מן ההגדה של פסח.
נחשו, מי הוא?
נו, ניתן לכם עוד קצת רמזים. הוא צדיק גדול, ואוהב מאד ללקק 'גדולים' למיניהם. כמו דב נמלים, לשונו הארוכה תמיד שלוחה, מגששת. הוא אוכל-כל. 'גדול' ליטאי, אדמו"ר חסידי, רב מסרחניק, כל מה שתביאו לו. אמנם מעדיף רעבעלעך, אך קיבתו החזקה תעכל הכל. אין לכם אלא להניח לפניו, ולצפות בהנאה. תחילה יפשיל במקורו את הפראק או הקפוטה של ה'מרן' או האדמו"ר, ואז, בטפריו החזקים, יקרע את מכנסיו של המועמד לליקוק - במשיכה אחת, המכנסיים עם הגאטקעס יחד. ומייד, בהנאה רבה, תתחיל הלשון לעבוד במרץ, מלקקת את האחוריים ה'גדוליים' בתאווה רבה - למעלה, למטה, ימינה, שמאלה, באמצע. אחרי שעה ארוכה של ליקוק תאוותני יניח ל'גדול', וישתרע על גבו מלא סיפוק. ה'גדול' המלוקק אמור להיות מן הסתם מסופק שבעתיים, אלא שלא תמיד מטריחים 'גדולים' להסב ראשם אחורה ולראות מי ליקק הפעם, ובפרט בעידן האינטרנט, בו ניתן ללקק במחשכים.
אז בואו, כאן בפורום ביזוי גדולים, וניטיב מעט עם ה'גדולים' למיניהם. נספר להם מי הוא המלקק אותם כך במרץ לאורך שנים, והכל בבחינת מתן בסתר, לשם שמיים ושלא על מנת לקבל פרס.
נו, את מי חושפים אנו כאן היום?
'מתפעל'?
תנחום יונה הלוי תחת-לעקער- מספר הודעות : 3
Join date : 04.01.19
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
יפה, תנחום יונה.
'מתפעל' הוא שלמה ויינברג, אחיו של הטאלנער.
הנה הפייסבוק שלו:
https://m.facebook.com/shloymee.weinberg
'מתפעל' סובל מסטייה כפייתית - פטיש אובססיבי לתמונות 'גדולים' למיניהם. אין לי מושג מאיפה הוא מקריץ את אלפי התמונות הללו, שהוא נהנה כל כך לסובב אותן ולהופכן מצד אל צד, עם אינספור קושיות וחידות על ההוא הניצב לצד 'גדול' פלוני מימין, וזה המלחך את ה'גדול' מאחור.
אני כשלעצמי אינני מצליח לתפוס מה מעניין כל כך בכל התמונות הללו. לדידי, תמונות טוסיקים מושלמים של נקבות יפות, ובכלל, מרתקות פי אלף מכל פרצופי ה'גדולים' העבדקנים והמשעממים הללו גם יחד. אבל מילא, כל אחד וסטיותיו, ומאי דסני עלך לחברך לא תעביד. כשם שאינני מוכן כי השני יתערב בסטיותיי, כך אל לי להתערב בסטיותיו של חברי. בעולמו של הקב"ה יש מקום לכולם.
זכורני כילד, בשנות השמונים של המאה הקודמת, כשהתפתיתי פעם ללכת בשבת בצהריים לדרעק המאוס המכונה 'חברת תהילים'. אינני מסוגל להבין היום כיצד הייתי אז כה טיפש, אך מילא. חזרתי הביתה עם תמונה מקומטת של אליעזר שך ימ"ש. אימי הביטה וצחקה בלעג...
'מתפעל' הוא שלמה ויינברג, אחיו של הטאלנער.
הנה הפייסבוק שלו:
https://m.facebook.com/shloymee.weinberg
'מתפעל' סובל מסטייה כפייתית - פטיש אובססיבי לתמונות 'גדולים' למיניהם. אין לי מושג מאיפה הוא מקריץ את אלפי התמונות הללו, שהוא נהנה כל כך לסובב אותן ולהופכן מצד אל צד, עם אינספור קושיות וחידות על ההוא הניצב לצד 'גדול' פלוני מימין, וזה המלחך את ה'גדול' מאחור.
אני כשלעצמי אינני מצליח לתפוס מה מעניין כל כך בכל התמונות הללו. לדידי, תמונות טוסיקים מושלמים של נקבות יפות, ובכלל, מרתקות פי אלף מכל פרצופי ה'גדולים' העבדקנים והמשעממים הללו גם יחד. אבל מילא, כל אחד וסטיותיו, ומאי דסני עלך לחברך לא תעביד. כשם שאינני מוכן כי השני יתערב בסטיותיי, כך אל לי להתערב בסטיותיו של חברי. בעולמו של הקב"ה יש מקום לכולם.
זכורני כילד, בשנות השמונים של המאה הקודמת, כשהתפתיתי פעם ללכת בשבת בצהריים לדרעק המאוס המכונה 'חברת תהילים'. אינני מסוגל להבין היום כיצד הייתי אז כה טיפש, אך מילא. חזרתי הביתה עם תמונה מקומטת של אליעזר שך ימ"ש. אימי הביטה וצחקה בלעג...
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
אכן, אני עדיין מחפש את חברת התהילים שמחלקים בה תמונות כאלו. אולי תפתח אתה אחת כזו?
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
אנו ממשיכים בחשיפות!!
הניק 'אילפא' כתב כאלף הודעות בהיידפארק, רבות מהן בסו"ס.
אין בכתיבתו משהו מיוחד לכאן או לכאן, ובכל זאת, רשימתנו היא בעלת מגמה טוטאלית, ואין אנו מבדילים לעניינה בין לווייתנים לסרדינים.
'אילפא' הינו נתן צבי פלצ'ינסקי, נכדו של ר"א הידוע.
הוא גיסו של יצחק מאיר יעבץ, שגילה את אור המסרחניקיות (מס' 31 ברשימת אשכול האאוטינג לחברי עצכ"ח), אך בעצמו - למען הסר ספק - לא דבק בו מאום מחשיכה מפוקפקת זו.
לדבריו באשכולות, הוא עובד ב"עריכת ספרים תורניים". אכן, רבים מחברי סו"ס ופורומי אוצה"ח עובדים בעבודה מפוקפקת זו - היא אחת מבין האפשרויות המעטות העומדות בפני צעירים חרדיים חסרי השכלה שאינה תורנית. אם לקולי תשמעו, חפשו לכם עבודות טובות יותר. ברוב המקרים, פועל במחלקת התברואה מרוויח יותר.
הניק 'אילפא' כתב כאלף הודעות בהיידפארק, רבות מהן בסו"ס.
אין בכתיבתו משהו מיוחד לכאן או לכאן, ובכל זאת, רשימתנו היא בעלת מגמה טוטאלית, ואין אנו מבדילים לעניינה בין לווייתנים לסרדינים.
'אילפא' הינו נתן צבי פלצ'ינסקי, נכדו של ר"א הידוע.
הוא גיסו של יצחק מאיר יעבץ, שגילה את אור המסרחניקיות (מס' 31 ברשימת אשכול האאוטינג לחברי עצכ"ח), אך בעצמו - למען הסר ספק - לא דבק בו מאום מחשיכה מפוקפקת זו.
לדבריו באשכולות, הוא עובד ב"עריכת ספרים תורניים". אכן, רבים מחברי סו"ס ופורומי אוצה"ח עובדים בעבודה מפוקפקת זו - היא אחת מבין האפשרויות המעטות העומדות בפני צעירים חרדיים חסרי השכלה שאינה תורנית. אם לקולי תשמעו, חפשו לכם עבודות טובות יותר. ברוב המקרים, פועל במחלקת התברואה מרוויח יותר.
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
נ"ל עתה שהניק 'עולמישער' מסו"ס אף הוא שייך לבצלאל דבליצקי הטוב.
לא כתב בו הרבה הודעות, אך ראו כאן, למשל, כיצד הוא מצליף ב'אתנחתא':
https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2484736
וז"ל בין השאר:
"הרי ברור שלדידן מאמר 'הקשר בין הנשיאות לגארטל' שראיתי באיזה קובץ בחלק "פנימיות התורה" (!) מאת משפיע בשם חארטינוו (וסליחה אם לא הגיתי שמו כראוי) לטפש טפלות ייחשב"
דמעות צחוק מערפלות את עיניי, ואינני מסוגל לכתוב עוד כעת.
לא כתב בו הרבה הודעות, אך ראו כאן, למשל, כיצד הוא מצליף ב'אתנחתא':
https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2484736
וז"ל בין השאר:
"הרי ברור שלדידן מאמר 'הקשר בין הנשיאות לגארטל' שראיתי באיזה קובץ בחלק "פנימיות התורה" (!) מאת משפיע בשם חארטינוו (וסליחה אם לא הגיתי שמו כראוי) לטפש טפלות ייחשב"
דמעות צחוק מערפלות את עיניי, ואינני מסוגל לכתוב עוד כעת.
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
משה זאב הכהן פעטש-געבער כתב:נ"ל עתה שהניק 'עולמישער' מסו"ס אף הוא שייך לבצלאל דבליצקי הטוב.
לא כתב בו הרבה הודעות, אך ראו כאן, למשל, כיצד הוא מצליף ב'אתנחתא':
https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2484736
וז"ל בין השאר:
"הרי ברור שלדידן מאמר 'הקשר בין הנשיאות לגארטל' שראיתי באיזה קובץ בחלק "פנימיות התורה" (!) מאת משפיע בשם חארטינוו (וסליחה אם לא הגיתי שמו כראוי) לטפש טפלות ייחשב"
דמעות צחוק מערפלות את עיניי, ואינני מסוגל לכתוב עוד כעת.
אולי זה ענבל
מקצהרגליים- מספר הודעות : 372
Join date : 02.01.19
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
האי שוטה בן שוטה יהושע בן צבי ענבל אין לו כ"כ נגד חב"ד.
ומעבר לזה ברור שזה דבליצקי לפי סגנונו.
אגב, "עולמשער" הוא כינויו של 'מתנגד' בפי החב"די ביידיש, ודבליצקי עושה להם דווקא. חי חי.
ומעבר לזה ברור שזה דבליצקי לפי סגנונו.
אגב, "עולמשער" הוא כינויו של 'מתנגד' בפי החב"די ביידיש, ודבליצקי עושה להם דווקא. חי חי.
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
משה זאב הכהן פעטש-געבער כתב:נ"ל עתה שהניק 'עולמישער' מסו"ס אף הוא שייך לבצלאל דבליצקי הטוב.
לא כתב בו הרבה הודעות, אך ראו כאן, למשל, כיצד הוא מצליף ב'אתנחתא':
https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2484736
וז"ל בין השאר:
"הרי ברור שלדידן מאמר 'הקשר בין הנשיאות לגארטל' שראיתי באיזה קובץ בחלק "פנימיות התורה" (!) מאת משפיע בשם חארטינוו (וסליחה אם לא הגיתי שמו כראוי) לטפש טפלות ייחשב"
דמעות צחוק מערפלות את עיניי, ואינני מסוגל לכתוב עוד כעת.
היום יש לדבליצקי באוצה"ח רק חב"די-מחמד כנועים וצייתנים כגון 'דרומי', 'עזריאל ברגר', וכיוצא בהם, שלעולם לא ירימו ראשם אפילו להגנה, כשדרעק אויערבאכי כמו 'צולניק' (מיהו השלאק הזה?) יורק עליהם, ובודאי שלא ייזמו התקפה. הם הרי יודעים מיהם בעלי הבית.
אני בטוח כי בליבו דבליצקי מתגעגע לחב"די נשכני כמו 'אתנחתא', שהנפיק ממנו את כל הטוב שהשפיע בפורום סו"ס ז"ל. אבל 'אתנחתא', כמובן, לא יהיה טיפש לכתוב במקום בו שער הכניסה מונמך בכוונה, כדי שהבאים דרכו ייאלצו להרכין ראשם בפני פסל גדול של אליעזר שך משורבב לשון ('עד כאן לשונו', היו צוחקים החסידים) המביט עליהם.
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
סבר וקיבל.משה זאב הכהן פעטש-געבער כתב:
ומעבר לזה ברור שזה דבליצקי לפי סגנונו.
מקצהרגליים- מספר הודעות : 372
Join date : 02.01.19
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
ממשיכים ללא הפסקה!
היום נחשוף את הניק 'צמחיוסיפון', שכתב בהיידפארק למעלה משמונת אלפים הודעות, חלק חשוב מהן בסו"ס.
'צמחיוסיפון' הוא ר' מנדל חיטריק, שליח חב"ד באיסטנבול.
למרות הציניות הקבועה באשכול ובפורום זה, על 'צמחיוסיפון' נכתוב, לשם שינוי, רק טובות.
ומדוע?
ראשית, מטעמי אגואיזם גרידא. הרי אינני יודע אם לא אהיה אצלו פעם. היום לא כל כך הולכים לאיסטנבול בגלל המצב הפוליטי, אבל עד לא מזמן היא היתה יעד מקובל למדי. אמר לי פרופסור אחד שהיה שם בכנס אקדמי בענייני פילוסופיה / יהדות, שהתקיים ממש שבוע לפני המהפכה נגד ארדואן.
גם היום, איסטנבול היא צומת הטיסות החשוב ביותר לישראל. כשעבדתי בגרמניה, כמעט בכל פעם חזרתי דרך איסטנבול. אני נזכר בנוסטלגיה בלפחות תריסר פעמים בהם צפיתי מבעד חלון המטוס המנמיך מעל עיר הענק ההיסטורית, מרותק לשדרה הכבירה החוצה אותה, ומדמיין את קונסטנטינופול, עיר ממלכות, בימים עברו. בימי הביניים היתה זו העיר הגדולה בעולם.
בזמן ההמתנה לטיסת הקונקשן היה אפשר לשוטט בשדה התעופה העצום שלהם, לאכול אוכל טורקי אותנטי, לנסות ללמוד קצת טורקית שאתאטורק העביר לכתיב לטיני, ולהתרשם מן הפער האדיר בין החילוניות שאתאטורק העביר אליה את עמו, לבין החזרה אל הדת בשנים האחרונות; ליד הדסק פקידה אחת עטויה רעלה, לצד חזירה חילונית ערומה למחצה.
שנית, אנשים כמו 'צמחיוסיפון' מייצגים את הטוב והיפה שבחב"ד. לא כמו החב"די הפתי שינסה לגרור אותך לשיעור 'תניא', בנסיון לגיירך לאמונתו. אף לא כמו המיסיונר הליטאי מ'ערכים', שיראה לך פנים שוחקות כל עוד הוא סבור שאתה פוטנציאל לחזרה בתשובה, לתוספת עוד כמה נתחים בחשבון הלויתן שלו. שליחי חב"ד ברחבי העולם, בערים הנידחות והאקזוטיות ביותר, יצאו מגדרם כדי לעזור לך פיזית, "בגשמיות". ממך אינם מבקשים דבר, לא גשמי ולא רוחני. הם גם לא ינסו למכור לך "רוחניות", אלא אם תבקש. ב"רוחניות" ישנם משועממים רבים שישמחו "לסייע", לגן-עדן שלך ובעיקר לזה שלהם - יש שם זיכויים שווים למי שמביא חברים. אבל עזרה פיזית, חומרית, עזרה בענייני העולם, בדברים המגושמים ביותר - אללי, אוכל, קורת גג, ואפילו ביקורים בבית הסוהר המקומי, אם הסתבכת בהברחת סמים, לא תקבל מאף דרעק איש "ערכים". זאת תקבל רק משליח חב"די.
שליחי חב"ד לא יבקשו ממך דבר עבור עזרה כזו, כמו שאב אינו מבקש מבנו שיחזור בתשובה כדי שיעזור לו (ובאבות שפויים עסקינן). הם יעזרו לך רק כי... אתה יהודי. שמעתם? אכן, לגמרי לא פוליטיקל-קורקט לעזור למישהו, רק כי הוא יהודי - היתכן?! אבל זרועו הארוכה של בג"ץ ימ"ש עדיין לא מגיעה לאיסטנבול, המבורג, קטמנדו. שלוחי חב"ד בעולם מגשימים בעבודתם, יום יום, אהבת ישראל, אהבת ישראל במשמעותה הראשונית, הפשוטה, כאשר יחמול איש על בנו, לא בספרים אלא במציאות.
לכן, אף שאינני מכיר אישית את 'צמחיוסיפון', ו(עדיין) לא הייתי אצלו, מכיון שכן הכרתי רבים כמוהו, נחרוג הפעם מן הציניות הקבועה של הפורום, ונכתוב רק טובות. לאו דווקא על 'צמחיוסיפון' עצמו, אלא על האידיאל ודרך החיים שהוא ואלפים כמוהו מגשימים יום יום.
היום נחשוף את הניק 'צמחיוסיפון', שכתב בהיידפארק למעלה משמונת אלפים הודעות, חלק חשוב מהן בסו"ס.
'צמחיוסיפון' הוא ר' מנדל חיטריק, שליח חב"ד באיסטנבול.
למרות הציניות הקבועה באשכול ובפורום זה, על 'צמחיוסיפון' נכתוב, לשם שינוי, רק טובות.
ומדוע?
ראשית, מטעמי אגואיזם גרידא. הרי אינני יודע אם לא אהיה אצלו פעם. היום לא כל כך הולכים לאיסטנבול בגלל המצב הפוליטי, אבל עד לא מזמן היא היתה יעד מקובל למדי. אמר לי פרופסור אחד שהיה שם בכנס אקדמי בענייני פילוסופיה / יהדות, שהתקיים ממש שבוע לפני המהפכה נגד ארדואן.
גם היום, איסטנבול היא צומת הטיסות החשוב ביותר לישראל. כשעבדתי בגרמניה, כמעט בכל פעם חזרתי דרך איסטנבול. אני נזכר בנוסטלגיה בלפחות תריסר פעמים בהם צפיתי מבעד חלון המטוס המנמיך מעל עיר הענק ההיסטורית, מרותק לשדרה הכבירה החוצה אותה, ומדמיין את קונסטנטינופול, עיר ממלכות, בימים עברו. בימי הביניים היתה זו העיר הגדולה בעולם.
בזמן ההמתנה לטיסת הקונקשן היה אפשר לשוטט בשדה התעופה העצום שלהם, לאכול אוכל טורקי אותנטי, לנסות ללמוד קצת טורקית שאתאטורק העביר לכתיב לטיני, ולהתרשם מן הפער האדיר בין החילוניות שאתאטורק העביר אליה את עמו, לבין החזרה אל הדת בשנים האחרונות; ליד הדסק פקידה אחת עטויה רעלה, לצד חזירה חילונית ערומה למחצה.
שנית, אנשים כמו 'צמחיוסיפון' מייצגים את הטוב והיפה שבחב"ד. לא כמו החב"די הפתי שינסה לגרור אותך לשיעור 'תניא', בנסיון לגיירך לאמונתו. אף לא כמו המיסיונר הליטאי מ'ערכים', שיראה לך פנים שוחקות כל עוד הוא סבור שאתה פוטנציאל לחזרה בתשובה, לתוספת עוד כמה נתחים בחשבון הלויתן שלו. שליחי חב"ד ברחבי העולם, בערים הנידחות והאקזוטיות ביותר, יצאו מגדרם כדי לעזור לך פיזית, "בגשמיות". ממך אינם מבקשים דבר, לא גשמי ולא רוחני. הם גם לא ינסו למכור לך "רוחניות", אלא אם תבקש. ב"רוחניות" ישנם משועממים רבים שישמחו "לסייע", לגן-עדן שלך ובעיקר לזה שלהם - יש שם זיכויים שווים למי שמביא חברים. אבל עזרה פיזית, חומרית, עזרה בענייני העולם, בדברים המגושמים ביותר - אללי, אוכל, קורת גג, ואפילו ביקורים בבית הסוהר המקומי, אם הסתבכת בהברחת סמים, לא תקבל מאף דרעק איש "ערכים". זאת תקבל רק משליח חב"די.
שליחי חב"ד לא יבקשו ממך דבר עבור עזרה כזו, כמו שאב אינו מבקש מבנו שיחזור בתשובה כדי שיעזור לו (ובאבות שפויים עסקינן). הם יעזרו לך רק כי... אתה יהודי. שמעתם? אכן, לגמרי לא פוליטיקל-קורקט לעזור למישהו, רק כי הוא יהודי - היתכן?! אבל זרועו הארוכה של בג"ץ ימ"ש עדיין לא מגיעה לאיסטנבול, המבורג, קטמנדו. שלוחי חב"ד בעולם מגשימים בעבודתם, יום יום, אהבת ישראל, אהבת ישראל במשמעותה הראשונית, הפשוטה, כאשר יחמול איש על בנו, לא בספרים אלא במציאות.
לכן, אף שאינני מכיר אישית את 'צמחיוסיפון', ו(עדיין) לא הייתי אצלו, מכיון שכן הכרתי רבים כמוהו, נחרוג הפעם מן הציניות הקבועה של הפורום, ונכתוב רק טובות. לאו דווקא על 'צמחיוסיפון' עצמו, אלא על האידיאל ודרך החיים שהוא ואלפים כמוהו מגשימים יום יום.
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
ומה נכתוב, בכל זאת, על 'צמחיוסיפון' עצמו?
לפני כשנתיים היה ראיון יפה מאד עם 'צמחיוסיפון' בעיתון כפר חב"ד. שם סיפר, בין השאר, כיצד למד לאדינו, והוא מגיד השיעור האחרון (!) בעולם, המלמד שיעור קבוע בשפה זו לבני הקהילה היהודית באיסטנבול, הדוברים עדיין את השפה שדיברו מיליוני יהודים במשך מאות שנים.
ולא אכחד כי זלגו עיניי דמעות למקרא זאת, עת עלו בזכרוני הדפים הרבים בשו"תים של מהר"י בן לב, מהרשד"ם, מהרש"ך, ודומיהם, ועד, להבדיל, ספר 'שירים ותשבחות של השבתאים', המלאים כולם משפטים ופיסקאות בשפה נפלאה זו.
כל המגוון האדיר של הקהילות היהודיות ברחבי העולם נרמס כעת עד עפר בידי 'קיבוץ הגלויות' של הציונים המושתנים וגרוריהם המסרחניקעס הנאלחים, אשר 'שליחי העלייה' שלהם מתאמצים להרוס את מה שנותר מן הקהילות שעוד שרדו. על מציאות כואבת זו כתבתי לאחרונה בפורום עצכ"ח:
https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?cat_id=24&topic_id=3159908&forum_id=1364
אולם הקהילה העתיקה באיסטנבול, בת למעלה מאלף ושש מאות שנה, שבזמנו ישבו בה ענקי עמנו וגדוליו, גאה דייה גם בימינו מכדי לכוף ראשה תחת המגף הציוני-מססססרחניקי. לטורקיה יש גם היום חכם-באשי, ובראיון עימו לפני כמה שנים הוא הבטיח כי קהילה, ולו קטנה, בטורקיה ובאיסטנבול, תתקיים תמיד - ואני מוסיף: גם אחר שיעברו מן העולם 'תורה מציון', 'המזרחי העולמי', 'בני עקיבא', 'שליחי עלייה', וראשית סרחון גאולתנו כולו.
אנשים יקרים כמו 'צמחיוסיפון', תורמים לפי דרכם לביסוס והמשכיות חזון זה.
לפני כשנתיים היה ראיון יפה מאד עם 'צמחיוסיפון' בעיתון כפר חב"ד. שם סיפר, בין השאר, כיצד למד לאדינו, והוא מגיד השיעור האחרון (!) בעולם, המלמד שיעור קבוע בשפה זו לבני הקהילה היהודית באיסטנבול, הדוברים עדיין את השפה שדיברו מיליוני יהודים במשך מאות שנים.
ולא אכחד כי זלגו עיניי דמעות למקרא זאת, עת עלו בזכרוני הדפים הרבים בשו"תים של מהר"י בן לב, מהרשד"ם, מהרש"ך, ודומיהם, ועד, להבדיל, ספר 'שירים ותשבחות של השבתאים', המלאים כולם משפטים ופיסקאות בשפה נפלאה זו.
כל המגוון האדיר של הקהילות היהודיות ברחבי העולם נרמס כעת עד עפר בידי 'קיבוץ הגלויות' של הציונים המושתנים וגרוריהם המסרחניקעס הנאלחים, אשר 'שליחי העלייה' שלהם מתאמצים להרוס את מה שנותר מן הקהילות שעוד שרדו. על מציאות כואבת זו כתבתי לאחרונה בפורום עצכ"ח:
https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?cat_id=24&topic_id=3159908&forum_id=1364
אולם הקהילה העתיקה באיסטנבול, בת למעלה מאלף ושש מאות שנה, שבזמנו ישבו בה ענקי עמנו וגדוליו, גאה דייה גם בימינו מכדי לכוף ראשה תחת המגף הציוני-מססססרחניקי. לטורקיה יש גם היום חכם-באשי, ובראיון עימו לפני כמה שנים הוא הבטיח כי קהילה, ולו קטנה, בטורקיה ובאיסטנבול, תתקיים תמיד - ואני מוסיף: גם אחר שיעברו מן העולם 'תורה מציון', 'המזרחי העולמי', 'בני עקיבא', 'שליחי עלייה', וראשית סרחון גאולתנו כולו.
אנשים יקרים כמו 'צמחיוסיפון', תורמים לפי דרכם לביסוס והמשכיות חזון זה.
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
מכיוון שהגענו לענייני טורקיה ואיסטנבול, אוסיף אסוסיאציה שעלתה בראשי, הקשורה גם לעניין 'קיבוץ הגלויות' של המסססרחניקעס, והרס המגוון הגדול של קהילות ומנהגים ברחבי העולם, המוכחדים לטובת כור היתוך אחיד ומשעמם בראשית סרחון גאולתנו.
אם ניקח ענייני אוכל, למשל, הרי לכל קיבוץ יהודי היו הקלות וסלחנויות משלו. באיטליה, לדוגמה, היו שותים בהנאה 'סתם יינם', ורי"א מודנה בספרו הגן על המנהג מבחינה הלכתית. בפרובנס זללו בחמדה גבינת נכרי, והסתמכו על היתר חכמי נרבונה, כמפורש בתוס' ע"ז דף ל"ד. אשכנזים הקלו בסירכות ובבישול עכו"ם, וכן הלאה.
שיטתי אני היא אפוא, לאסוף ולקבץ את כל הקולות יחד, להוסיף עליהן עוד כמה משלי, וכך ניתן להסתדר לא רע.
בראשית סרחון גאולתנו, לעומת זאת, המצב הפוך. לטובת האיחוד נמחקו כל המנהגים המקומיים המושרשים כבר מאות שנים, והרבנות והבד"צים מתחרים בליקוט החומרות המטורפות ביותר של כל זב חוטם, יוצקים עליהם מלמעלה עוד דרעק מקומי, והתוצאה היא שמלבד הפרשות 'גדולים', כמעט לא נותר דבר לאכול.
לרבנים הצדיקים זה לא אכפת. בפולמוס הז'בו טען א.י. קרליץ, כי אנו די לנו בעופות ובבהמות הקיימים. פיינשמעקער זולל וסובא, גם אם יסכים לוותר על ארנבת, שרימפס, יען, חזיר - דברים שכולם חוץ מהיהודים הטיפשים זוללים בהנאה, הרי ישתוקק לפחות לטעום אווז, ברווז, שליו, יונים. במסעדה כשרה בפראג אכלתי פעם צבי. אבל ל'גדול' הסגפן, שבכל מקרה ניזון, כמו שטיינמן, מצלחת מרק ביום, צערו של הגרגרן אינו נוגע. בספרו של כלב בשם יוחנן וואזנר ממונטריאול, כנראה צאצא של וואנר הבני ברקי הארור, קראתי פעם, לאחר שהוא מפרט את בעלי החיים הכשרים - פרה, כבש ותרנגול, כי "יש נוהגים" לאכול גם אווזים וברווזים. זה נעשה כבר "יש נוהגים", ועוד דור או שניים יחליטו שלאנשי 'מהדרין' אסור בכלל לאכול זאת.
)המשך יבוא)
אם ניקח ענייני אוכל, למשל, הרי לכל קיבוץ יהודי היו הקלות וסלחנויות משלו. באיטליה, לדוגמה, היו שותים בהנאה 'סתם יינם', ורי"א מודנה בספרו הגן על המנהג מבחינה הלכתית. בפרובנס זללו בחמדה גבינת נכרי, והסתמכו על היתר חכמי נרבונה, כמפורש בתוס' ע"ז דף ל"ד. אשכנזים הקלו בסירכות ובבישול עכו"ם, וכן הלאה.
שיטתי אני היא אפוא, לאסוף ולקבץ את כל הקולות יחד, להוסיף עליהן עוד כמה משלי, וכך ניתן להסתדר לא רע.
בראשית סרחון גאולתנו, לעומת זאת, המצב הפוך. לטובת האיחוד נמחקו כל המנהגים המקומיים המושרשים כבר מאות שנים, והרבנות והבד"צים מתחרים בליקוט החומרות המטורפות ביותר של כל זב חוטם, יוצקים עליהם מלמעלה עוד דרעק מקומי, והתוצאה היא שמלבד הפרשות 'גדולים', כמעט לא נותר דבר לאכול.
לרבנים הצדיקים זה לא אכפת. בפולמוס הז'בו טען א.י. קרליץ, כי אנו די לנו בעופות ובבהמות הקיימים. פיינשמעקער זולל וסובא, גם אם יסכים לוותר על ארנבת, שרימפס, יען, חזיר - דברים שכולם חוץ מהיהודים הטיפשים זוללים בהנאה, הרי ישתוקק לפחות לטעום אווז, ברווז, שליו, יונים. במסעדה כשרה בפראג אכלתי פעם צבי. אבל ל'גדול' הסגפן, שבכל מקרה ניזון, כמו שטיינמן, מצלחת מרק ביום, צערו של הגרגרן אינו נוגע. בספרו של כלב בשם יוחנן וואזנר ממונטריאול, כנראה צאצא של וואנר הבני ברקי הארור, קראתי פעם, לאחר שהוא מפרט את בעלי החיים הכשרים - פרה, כבש ותרנגול, כי "יש נוהגים" לאכול גם אווזים וברווזים. זה נעשה כבר "יש נוהגים", ועוד דור או שניים יחליטו שלאנשי 'מהדרין' אסור בכלל לאכול זאת.
)המשך יבוא)
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
השייכות מ'קיבוץ הגלויות' של המסרחניקעס לטורקיה ולענייננו, היא פרשת דג החרב.
סטייק דג חרב הוא פופולרי במסעדות בחו"ל, אך כאן בישראל לא תמצאו אותו. דג החרב נחשב כשר במשך כל הדורות, והפסק המפורסם בעניינו נכתב בידי בעל 'כנסת הגדולה', ר' חיים בנבנישתי מאיזמיר, טורקיה, שהתירו באכילה.
רק בזמננו, במאה העשרים, "איכשר דרא" לפתע, והאידיוט משה דוד טנדלר, חתנו של פושק הדור מ. פיינשטיין, אסר את דג החרב. נסחף אחריו אליעזר יהודה ולדנברג בעל 'ציוץ אליעזר', ובעקבות זאת נעלם דג מיוחד זה מעל שולחננו.
אין לי כוונה בכלל להיכנס לפלפוליהם המטומטמים של האוסרים. דג שהיה נחשב תמיד מותר, אתם לא תאסרו! אתם רוצים להיות 'מחדשים'? כתבו פלפול להתיר שרימפס וצדפות, ואם תעלו סברות טובות, אולי נשמע לכם. אל תאסרו את מה שה'כנסת הגדולה' אכל, ואל תבלבלו במוח!!
מה גם לעניין החולירע אליעזר יהודה ולדנברג, שהיה מסרחניק למחצה, וחיבר 'הלכות מדינה'. מסרחניקעס!! עומדים אנו בימי 'ראשית צמיחת גאולתנו'? הרי הובטחנו כי לכשיבוא המשיח, גם חזיר יהיה כשר. במקום זאת מה - אפילו מה שהיה מותר חוזר ונאסר? ומה יישאר לאכול - 'ציוץ אליעזר'?
אני בהיותי בחו"ל, מזמין במסעדה בכל הזדמנות סטייק דג חרב.
וכאן אנו מגיעים לענייננו. כדי להתמודד עם פסקו של ה'כנסת הגדולה', טען טנדלר, ובעקבותיו ה'ציוץ אליעזר', כי הדג הידוע כיום כדג-חרב אינו הדג שהותר בידי הכנה"ג. בדורנו, דור החומרות של 'קיבוץ הגלויות', אומצה טענה זו ללא בדיקה יתירה, והרבנות בראשית סרחון גאולתנו קבעה כי הדג הידוע כיום כדג החרב הוא טרף, ואין להגישו במסעדות כשרות.
אך למזלנו ולשמחתנו, עדיין לא כל הקהילות והיהודים בעולם התקבצו לסרוח עימנו כאן, ביסוד סורחן ה' בעולם. נותרו עוד אנשים היושבים במקומות בהם ישבו אבותיהם ואבות אבותיהם מאות שנים, וממשיכים במסורתם, שטרם נבללה ונגרסה בכור ההיתוך הציוני-מסרחניקי של ישראל. את הקהילות בטורקיה, למשל, טרם הצליחו 'שליחי עלייה' להחריב לגמרי, ולהפוך את בתי הכנסת שלהם למוזיאונים, כאיווי אותו המסרחניק, ימח שמו וזכרו. בטורקיה ישנה עדיין רבנות מקומית, מוסד עתיק ומושרש מכיבוש קונסטנטינופול ב1453 ועוד מלפני כן, והיא עדיין אינה כפופה לרבנותם של דודי לאו ויונה מצגר. טורקיה נותרה אחד המקומות הבודדים בעולם בהם נותנת הרבנות המקומית הכשר לדג החרב, אותו דג החרב שלנו, הנאכל שם במסורת ללא הפסקה מימי ר' חיים בנבנישתי ומקודם לכן, עד ימינו אנו - אין פרץ, אין צווחה, ואין ציוץ אליעזר.
אין כוונתי כי מכובדנו 'צמח יוסיפון' יושב וזולל לו שם באיסטנבול דג חרב. הלה, מן הסתם, אוכל רק קאשע של 'תומכי תמימים' משחיטת ליובאוויטש. אך לעניין זה, נסתדר היטב גם בלעדיו. דיינו בהכשרה של הרבנות המקומית, ממשיכתה הישירה של ה'כנסת הגדולה' וקודמיו.
הלאה, מסרחניקעס, הלאה!! טלו לכם את ה'קיבוץ גלויות' שלכם, את ראשית סרחון גאולתנו, את יסוד סורחן ה' בעולם, והניחום בשי"ן תי"ו שלכם (מגילה כה ע"ב). מי צריך אתכם? היה טוב יותר לפני שבאתם...
סטייק דג חרב הוא פופולרי במסעדות בחו"ל, אך כאן בישראל לא תמצאו אותו. דג החרב נחשב כשר במשך כל הדורות, והפסק המפורסם בעניינו נכתב בידי בעל 'כנסת הגדולה', ר' חיים בנבנישתי מאיזמיר, טורקיה, שהתירו באכילה.
רק בזמננו, במאה העשרים, "איכשר דרא" לפתע, והאידיוט משה דוד טנדלר, חתנו של פושק הדור מ. פיינשטיין, אסר את דג החרב. נסחף אחריו אליעזר יהודה ולדנברג בעל 'ציוץ אליעזר', ובעקבות זאת נעלם דג מיוחד זה מעל שולחננו.
אין לי כוונה בכלל להיכנס לפלפוליהם המטומטמים של האוסרים. דג שהיה נחשב תמיד מותר, אתם לא תאסרו! אתם רוצים להיות 'מחדשים'? כתבו פלפול להתיר שרימפס וצדפות, ואם תעלו סברות טובות, אולי נשמע לכם. אל תאסרו את מה שה'כנסת הגדולה' אכל, ואל תבלבלו במוח!!
מה גם לעניין החולירע אליעזר יהודה ולדנברג, שהיה מסרחניק למחצה, וחיבר 'הלכות מדינה'. מסרחניקעס!! עומדים אנו בימי 'ראשית צמיחת גאולתנו'? הרי הובטחנו כי לכשיבוא המשיח, גם חזיר יהיה כשר. במקום זאת מה - אפילו מה שהיה מותר חוזר ונאסר? ומה יישאר לאכול - 'ציוץ אליעזר'?
אני בהיותי בחו"ל, מזמין במסעדה בכל הזדמנות סטייק דג חרב.
וכאן אנו מגיעים לענייננו. כדי להתמודד עם פסקו של ה'כנסת הגדולה', טען טנדלר, ובעקבותיו ה'ציוץ אליעזר', כי הדג הידוע כיום כדג-חרב אינו הדג שהותר בידי הכנה"ג. בדורנו, דור החומרות של 'קיבוץ הגלויות', אומצה טענה זו ללא בדיקה יתירה, והרבנות בראשית סרחון גאולתנו קבעה כי הדג הידוע כיום כדג החרב הוא טרף, ואין להגישו במסעדות כשרות.
אך למזלנו ולשמחתנו, עדיין לא כל הקהילות והיהודים בעולם התקבצו לסרוח עימנו כאן, ביסוד סורחן ה' בעולם. נותרו עוד אנשים היושבים במקומות בהם ישבו אבותיהם ואבות אבותיהם מאות שנים, וממשיכים במסורתם, שטרם נבללה ונגרסה בכור ההיתוך הציוני-מסרחניקי של ישראל. את הקהילות בטורקיה, למשל, טרם הצליחו 'שליחי עלייה' להחריב לגמרי, ולהפוך את בתי הכנסת שלהם למוזיאונים, כאיווי אותו המסרחניק, ימח שמו וזכרו. בטורקיה ישנה עדיין רבנות מקומית, מוסד עתיק ומושרש מכיבוש קונסטנטינופול ב1453 ועוד מלפני כן, והיא עדיין אינה כפופה לרבנותם של דודי לאו ויונה מצגר. טורקיה נותרה אחד המקומות הבודדים בעולם בהם נותנת הרבנות המקומית הכשר לדג החרב, אותו דג החרב שלנו, הנאכל שם במסורת ללא הפסקה מימי ר' חיים בנבנישתי ומקודם לכן, עד ימינו אנו - אין פרץ, אין צווחה, ואין ציוץ אליעזר.
אין כוונתי כי מכובדנו 'צמח יוסיפון' יושב וזולל לו שם באיסטנבול דג חרב. הלה, מן הסתם, אוכל רק קאשע של 'תומכי תמימים' משחיטת ליובאוויטש. אך לעניין זה, נסתדר היטב גם בלעדיו. דיינו בהכשרה של הרבנות המקומית, ממשיכתה הישירה של ה'כנסת הגדולה' וקודמיו.
הלאה, מסרחניקעס, הלאה!! טלו לכם את ה'קיבוץ גלויות' שלכם, את ראשית סרחון גאולתנו, את יסוד סורחן ה' בעולם, והניחום בשי"ן תי"ו שלכם (מגילה כה ע"ב). מי צריך אתכם? היה טוב יותר לפני שבאתם...
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
מסרחניקעס,
ב'קיבוץ גלויות' חפצים אתם?
בלי לעודד הגירת יהודים מן העולם לארץ ישראל, אינכם יכולים?
יש לי הצעה נפלאה עבורכם.
קהילה יהודית גדולה, היושבת כולה ומצפה ל'שליחי העלייה' שלכם. חמישים אלף איש בכרך גדול, וסביבו עוד כמה אלפים בכפרים ויישובים סמוכים.
הם רק יושבים ומחכים למטיפים המתקתקים שלכם, שיספרו להם עד כמה "מקומו של כל יהודי בארץ ישראל".
השליחות הפעם, לשם שינוי, לא תהיה כרוכה בהוצאות גדולות. אין כאן גם מסורת מיוחדת של קהילה עתיקה שתיהרס, ובתי כנסת ייחודיים שיהפכו למוזיאונים, כאוות נפש אותו השליח המסרחניק של 'תורה מציון', ימח שמו וזכרו.
כאן, לידינו, בסמוך, ממש בהישג יד, יושבת על הים האדום העיר אילת, החשובה כחוץ לארץ לכל הדעות והשיטות. אין אף פוסק בעולם הסבור כי שמיטה נוהגת בגידוליה. העושה באילת מלאכה ביו"ט שני חייב נידוי ופסול לעדות, אף שבעניין זה מקילים אי אלו מפושקי המסרחניקעס, עוד מעידן יצחק אייזיק הרצוג בעל הצילינדר.
קומו, שילחו לכם אילתה 'שלוחי עלייה', אנשי 'תורה מציון', 'בני עקיבא', המסרחי העולמי, ושאר כל הדרעק הזה, וספרו לתושבי אילת כי "מקומו של כל יהודי בארץ ישראל", והגיעה העת לארוז את המטלטלין ולשוב לצפון הקריר. בחורבן קהילת אילת לא תביאו שום נזק תרבותי או היסטורי. אמנם יש להם שם באילת כמה מנהגים ייחודיים בסוגיית בטן-גב, אולם את המנהגים הללו ניתן יהיה לשמר בדיעבד גם בחופי הים התיכון.
למען הסר ספק, אני באופן אישי אמשיך לנסוע לאילת לחופש מדי שנה, כשם שאני נוסע להנאתי לשאר מדינות חו"ל, ואף מתגורר בהן לפי העניין והצורך. אבל אשמח מאד אם לא יישאר באילת אף אחד מדורשי ראשית סרחון גאולתנו ויסוד סרחון ה' בעולם. צדיקים כאלו הסבורים כי "מקומו של כל יהודי הוא בארץ ישראל", מוטב כי אכן יעמדו במילתם, ויסרחו אך ורק בארץ הקדושה.
ב'קיבוץ גלויות' חפצים אתם?
בלי לעודד הגירת יהודים מן העולם לארץ ישראל, אינכם יכולים?
יש לי הצעה נפלאה עבורכם.
קהילה יהודית גדולה, היושבת כולה ומצפה ל'שליחי העלייה' שלכם. חמישים אלף איש בכרך גדול, וסביבו עוד כמה אלפים בכפרים ויישובים סמוכים.
הם רק יושבים ומחכים למטיפים המתקתקים שלכם, שיספרו להם עד כמה "מקומו של כל יהודי בארץ ישראל".
השליחות הפעם, לשם שינוי, לא תהיה כרוכה בהוצאות גדולות. אין כאן גם מסורת מיוחדת של קהילה עתיקה שתיהרס, ובתי כנסת ייחודיים שיהפכו למוזיאונים, כאוות נפש אותו השליח המסרחניק של 'תורה מציון', ימח שמו וזכרו.
כאן, לידינו, בסמוך, ממש בהישג יד, יושבת על הים האדום העיר אילת, החשובה כחוץ לארץ לכל הדעות והשיטות. אין אף פוסק בעולם הסבור כי שמיטה נוהגת בגידוליה. העושה באילת מלאכה ביו"ט שני חייב נידוי ופסול לעדות, אף שבעניין זה מקילים אי אלו מפושקי המסרחניקעס, עוד מעידן יצחק אייזיק הרצוג בעל הצילינדר.
קומו, שילחו לכם אילתה 'שלוחי עלייה', אנשי 'תורה מציון', 'בני עקיבא', המסרחי העולמי, ושאר כל הדרעק הזה, וספרו לתושבי אילת כי "מקומו של כל יהודי בארץ ישראל", והגיעה העת לארוז את המטלטלין ולשוב לצפון הקריר. בחורבן קהילת אילת לא תביאו שום נזק תרבותי או היסטורי. אמנם יש להם שם באילת כמה מנהגים ייחודיים בסוגיית בטן-גב, אולם את המנהגים הללו ניתן יהיה לשמר בדיעבד גם בחופי הים התיכון.
למען הסר ספק, אני באופן אישי אמשיך לנסוע לאילת לחופש מדי שנה, כשם שאני נוסע להנאתי לשאר מדינות חו"ל, ואף מתגורר בהן לפי העניין והצורך. אבל אשמח מאד אם לא יישאר באילת אף אחד מדורשי ראשית סרחון גאולתנו ויסוד סרחון ה' בעולם. צדיקים כאלו הסבורים כי "מקומו של כל יהודי הוא בארץ ישראל", מוטב כי אכן יעמדו במילתם, ויסרחו אך ורק בארץ הקדושה.
Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק
חשיפות ללא הפסקה!!
הניק 'יינן' כתב כאלפיים הודעות בהיידפארק, רובן בפורומים סגורים, אך כתב גם בעצכ"ח ובסו"ס.'יינן' אינו מסתיר את חב"דיותו, אך ניכר כי אופקיו רחבים מאלו של חב"די ממוצע, אשר כרגיל מלבד בועתו אינו מכיר דבר.
מדובר במנחם מנדל ברונפמן, בעל הבלוג 'עלי ספר':
http://chabadpedia.co.il/index.php/מנחם_מענדל_ברונפמן
הניק 'יינן' כתב כאלפיים הודעות בהיידפארק, רובן בפורומים סגורים, אך כתב גם בעצכ"ח ובסו"ס.'יינן' אינו מסתיר את חב"דיותו, אך ניכר כי אופקיו רחבים מאלו של חב"די ממוצע, אשר כרגיל מלבד בועתו אינו מכיר דבר.
מדובר במנחם מנדל ברונפמן, בעל הבלוג 'עלי ספר':
http://chabadpedia.co.il/index.php/מנחם_מענדל_ברונפמן
עמוד 2 מתוך 2 • 1, 2
Similar topics
» אשכול אאוטינג לחברי עצכח
» אשכול אאוטינג לחברי פורומי 'אוצר החכמה'
» הלווייתו של פורום 'עצור כאן חושבים' תצא ב...
» דברי כפירה בתורה שבעל פה, לחנוכה
» שירי ביזוי 'גדולים' - אשכול ראשי
» אשכול אאוטינג לחברי פורומי 'אוצר החכמה'
» הלווייתו של פורום 'עצור כאן חושבים' תצא ב...
» דברי כפירה בתורה שבעל פה, לחנוכה
» שירי ביזוי 'גדולים' - אשכול ראשי
יהדות בעידן המודרני :: ביזוי 'גדולים' להנאת המשתתפים, בנשיאות הוד כ"ק מרן שליט"א :: יהדות בעידן המודרני
עמוד 2 מתוך 2
Permissions in this forum:
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה