יהדות בעידן המודרני
האם אתה רוצה להגיב להודעה זו? אנא הירשם לפורום בכמה לחיצות או התחבר כדי להמשיך.

אשכול אאוטינג לחברי עצכח

עמוד 8 מתוך 10 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי מקצהרגליים on Thu Mar 28, 2019 6:48 pm

עיקר ההודעה על ג' גירושים מן הסתם דברי משל ומליצה הם ואינם נדרשים על דרך הפשט. וגם ממני נפלאה קצת דרך רבינו שליט''א דארכבה אתרי ריכשי והתקיים בו מקרא שכתוב חד אמר בנאות דשא ירביצני וחד אמר על מי מנוחות ינהלני וצ''ע


נערך לאחרונה על-ידי מקצהרגליים בתאריך Wed Apr 03, 2019 2:37 am, סך-הכל נערך פעם אחת

מקצהרגליים

מספר הודעות : 335
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי אהרן רוז on Thu Mar 28, 2019 8:02 pm

במקום שמרן שליט"א ומשמשו נזקקין זה לזה מי מטיל כסותו ביניהם!!!!????
גנוחי גנח וילולי יליל מייגז גייז ונחר אבבא ותקע עצמו לדבר הלכה

אהרן רוז

מספר הודעות : 32
Join date : 23.03.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי מקצהרגליים on Thu Mar 28, 2019 8:34 pm

אני חוזר על עצמי, אבל לא יכול להימנע מלציין את המליצה המוצלחת מיגז גייז ותקע עצמו לדבר הלכה. יכולת כזאת של שילוב לשונות עם הוצאה דו-משמעית מההקשר כמעט נכחדה מאז החיד"א.
רק אציין שכסתו כתיב ולא כסותו, [והחיד''א משתמש בזה 'מי מטיל קסתו ביניהם'].
לא הבנתי מי הוא בעיניך מרן ומי הוא משמשו, האם אני בכבודי ובעצמי (הצעיר מקצהרגליים נ"י) זכיתי שייקרא שם רבינו עלי או שמא פטיש החזק (המפטעש גברים אחת הנה אחת הנה כנודע) הוא משמשו ואילו אני בן בלי שם. ומדרש אגדה דורשו על מכונו מרן אחד (והוא מרן) ושליט''א אחד (והוא הרמ"ז פעטש-געבער) ומשמשו אחד (אני אני הוא) והכל א"ש בעז"ה

מקצהרגליים

מספר הודעות : 335
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי אהרן רוז on Thu Mar 28, 2019 8:46 pm

אכן מעלה אני בזכורי שכעין זה כתב החיד"א
ולגבי שאלת הביצה והתרנגולת למי החותמת ולמי הפתילים, מי משמש את מי, ומי הוא זה המתהפך כחומר חותם שעליו אמרו המושלים שראוה מדברת מאי מדברת נבעלה ואמר אחד הרבנים דהיינו שרובע את עצמו ואין יודע מי בא על מי, שהרי אז"ל המשמש אל ישמש אלא באשמורת שניה ובחשך גמור, ואיך ידעו מי שימש? ודפק רבינו על הבימה וזעק "מידארף זיין בעל תוקע", אבל שלא ישים את כל הביצים בסל אחד, ושומע לו ישכון בטח.
אהה, שולח דברים, לא שמתי לב שאתה מקשיב להגיגי! הכא את? פוק! לאו אורח ארעא!

אהרן רוז

מספר הודעות : 32
Join date : 23.03.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי מקצהרגליים on Thu Mar 28, 2019 8:56 pm

כל היכא דאפשר להטות לכתיבה השתמשו בזה, דרך קסתו (מאיכה, או קסתו דרך מתהלים), כ"ד קסתי כלה, הטיל קסתו וכו'.
כיון שמנהגי כאן לציין לפיוטים ועסקינן במליצות אז אציין שריה''ל השתמש בפסוק על חותמת ופתילים בצורה יפה מאד לתאר את הסימנים של בן ישראל והם ברית מילה וציצית: "למי זאת נרשמת, הכר נא דבר אמת, למי החותמת, ולמי הפתילים".
גם פוק הוא בלשון לועז מעניין גז ותקיעה ודומה לנחירה ואנחה ויללה.


נערך לאחרונה על-ידי מקצהרגליים בתאריך Wed Apr 03, 2019 2:37 am, סך-הכל נערך פעם אחת

מקצהרגליים

מספר הודעות : 335
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי אהרן רוז on Thu Mar 28, 2019 9:10 pm

דרך קשתו וישימני כמטרה לחץ, וכל שאינו יורה כחץ יוציא ויתן כתובה!

אהרן רוז

מספר הודעות : 32
Join date : 23.03.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי מקצהרגליים on Thu Mar 28, 2019 9:19 pm

אם תוציא יקר מזולל כפי תהיה. ובכן, בפסוק הזה אפשר לראות תכונה יפה של התרגום באיכה שם.
פעמיים כתוב במגילת איכה 'דרך קשתו':
ב,ד 'דרך קשתו כאויב, ניצב ימינו כצר, ויהרוג כל מחמדי עין'
ג,יב 'דרך קשתו ויציבני כמטרא לחץ'
התרגום על הפסוק בפרק ג' מתרגם מילולית: 'מְתַח קשתיה ועתדני היך פלגליסא לגירא'. אבל בפסוק בפרק ב' הוא מוסיף כמה מילים והרואה יראה שהם באמת חסרים (להבדיל מהפסוק האחר), וכתב 'מתח קשתיה וזרק עלי גירין כבעיל דבבא' (ועוד יש המשך לתרגום של 'נצב ימינו כצר', ובו יש לתרגום פירוש חדש לגמרי ולדעתי הוא הפירוש הנכון).
וכך עשה גם בפסוקים אחרים, כמו 'פצו עלינו פיהם כל אויבינו' שתרגם 'פתחו עלנא פומהון למגזר עלנא גזירן בישין כל בעלי דבבנא', או 'כי יבוא צר ואויב בשערי ירושלים' שתרגם 'ארום יעול ... בעל דבבא לנכסא עמא בית ישראל בתרעיא דירושלם'. כי דריכת קשת ופציית פה ועמידה בשערים אינה כלום לעצמה. ועוד.
וכאשר ציינתי כאן במק"א שלדעתי התרגום באיכה הוא התרגום המוצלח ביותר בכל כ"ד ספרים. כי יש בו פירושים חדשים על דרך הפשט לגמרי ולא זכו בהם אחרים אחריו. אם כי יש מקומות שנראה שהוא על חינם הולך בדרך המתרגמים האחרים (כמו יונתן) למשל 'עיני עיני יורדה מים' הוא מתרגם 'תרתין עיניי זלגן מיא', בעוד שברור שהכפילות עיני עיני באה רק להדגשה (כמו שכתוב למשל 'ויאמר אל אביו ראשי ראשי'). אבל ככה גם יונתן עושה לפעמים, כמו ביחזקאל כא 'חרב חרב הוחדה וגם מורטה' מתרגם 'חרבא דמלכא דבבל תקטל וחרבא דבני עמון תתני ותשיצי', ונמשכו אחריו רש''י ואחרים, זולת רד''ק כדרכו עמד שם בפרץ לפרש כפשוטו. ועוד יש להאריך הרבה טובא אלא שאי אפשר לעמוס הרבה על שכם הקורא האומלל כאן פן תקדש המלאה הזרע אשר תזרע. ועל עניין פירוש המילה 'מריטה' שם שנחלקו בזה מנחם (מריטה שליפה, ופשטות כוונתו שליפת החרב מתערה) ודונש (מריטה ליטוש, כמו שכתוב 'למען היות לה ברק מורטה'), ורבינו תם פירש את דברי מנחם שכוונתו גם כן למעין ליטוש, והיינו שליפת החלודה מהחרב (כמו מריטת שערות 'איש כי ימרט ראשו', והוא שלב קודם המרוק), ואף שבהרבה מקומות אפשר לעמוד על ההכרע מדברי התרגום איך הוא מפרש את המילה, שם ביחזקאל הרואה יראה שקשה להבין בדיוק מה התרגום רוצה שם ומהפך פירושיו וכל הפרשייה מוציא יותר מידי מידֵי פשוטה ואכמ''ל.


נערך לאחרונה על-ידי מקצהרגליים בתאריך Wed Apr 03, 2019 2:38 am, סך-הכל נערך פעם אחת

מקצהרגליים

מספר הודעות : 335
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי אהרן רוז on Thu Mar 28, 2019 9:40 pm

כל כך יש בידך ואתה עוסק ב**** מרן ותו לא?

אמר משה זאב:
שוטה חצוף! הגם לכבוש...
ומן הדין היה לחוסמך אלא שהכל צריכין למרי חיטיא, ועוד שאתה לוקה כבר מיד ----------- חברך ובתרי קטלי לא קטלינן לך.
עכ"פ אזהרה שמענו. ומפני כבוד התורה הגהתי תיבה א' בסורחנך.

אהרן רוז

מספר הודעות : 32
Join date : 23.03.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי מקצהרגליים on Thu Mar 28, 2019 9:45 pm

אדרבה דע וראה גדולתו של מרן הקוה''ט אין עין יכולה וכו'. ובוא לעזרת ה' בגיבורים באשכול אור החמה כאור הלבנה לסלסל באמרות הקודש לרבינו בספרו שם שחותר חתירות גדולות תחת המגיד-משנה בכל מקום ומניח דבריו בצע''ג, אף שבמאמר אחר האריך לשבחו ואף זיכה אותו בידע בפילוסופיה אלא שיש להעיר גם שם בעיקר הטענה (קו הטיעון שם הוא שהחיבור של המגיד משנה הוא חריג לכתוב ספר על ספר של מישהו אחר ולא על התנ''ך או התלמוד עצמו, וכדי להסביר משתמש בחריגוּת של המגיד-משנה שידע בפילוסופיה. והאמת שאין כאן שום פלא שהמגיד יכתוב על הרמבם כי הגיעה השעה, וגם לפניו כתב הריטב''א חיבור ספר הזיכרון להציל את הרמבם מהשגות הרמבן, ובכלל פילוסופיה אינה מן העניין, ובפרט כזו שמגיעה רק מספרי היהודים).

מקצהרגליים

מספר הודעות : 335
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Fri Mar 29, 2019 1:20 am

מקצהרגליים כתב:אדרבה דע וראה גדולתו של מרן הקוה''ט אין עין יכולה וכו'. ובוא לעזרת ה' בגיבורים באשכול אור החמה כאור הלבנה לסלסל באמרות הקודש לרבינו בספרו שם שחותר חתירות גדולות תחת המגיד-משנה בכל מקום ומניח דבריו בצע''ג, אף שבמאמר אחר האריך לשבחו.

מה זו טענה - חטאיו ספורים, ולכן יש לדקדק בו. למשל עם הלח"מ לעומת זאת אינני טורח להיכנס לויכוחים אלא כשקיים צורך ענייני אבל לא סתם להעיר על טעויותיו, ואילו כשיש אצל ה"ה תימה אדרבה מפני שאדם גדול היה יש לעמוד עליו ולו בקצרה.

מסופר על ילד אחד שאביו, כפרי עם הארץ, סבר שהוא עילוי גדול, מפני שכל דבר שהיה רואה בסידור ובחומש היה מקשה לו: למה א' ולא ב' ולמה קמץ ולא פתח וכו'. ובכן דרש מן המלמד לפני פסח שלא ילמדנו 'מה נשתנה', שכן ילד עילוי כזה ודאי יתעורר על הקושיות מעצמו מה נשתנה הלילה הזה וכו'.

אתא ערב, הסבו בכוס ראשונה והילד לא הקשה כלום שבכל הלילות בין יושבין וכו'. אכלו כרפס, האב ממתין לשמוע הקושיא שבכלל הלילות אין אנו מטבילין וכו', והילד אינו מחוננו במבט. לבסוף כשהגיעו למצה, מרור, ועדיין לא הקשה כלום, כעס האב וגער בו: היתכן שוטה, איה חכמתך כל השנה בקושיות נפלאות על הסידור וחומש וכו', והלילה הזה תשתוק על שינויים נוראים ועצומים כאלו שבכל הלילות חמץ ומצה וכו'?

ויפרוץ הילד בבכי. אבל אח"כ התעשת ואמר: אבי! על סידור וחומש, ספרים קדושים, יאה ונאה להקשות למה שינו מא' לב' ומפתח ולקמץ וכו'. אבל עליך אבי, אם אתחיל להקשות הרי לא אגמור לעולם.

ומשל זה אמרתי עוד לפני שנים רבות  כגון על השוטה יואל סירקיס בעל ב"ח שכבר בגיל 16 הבנתי שכל דבריו טימטום, ועוד רבים אחרים כמוהו. ובכן מה נאה מעשה זה לפורום ביזוי גדולים.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 436
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי מקצהרגליים on Fri Mar 29, 2019 1:49 am

וכי אני אמרתי לבטל קושיות מן העולם? אדרבה ואדרבה לעולם אין הדבר מבואר אלא במקשה עצמו לדעת וכל המרבה הרי זה משובח ומסודר ובקעה מצא וגדר שדה ראה ועדר ופריו פרי עץ הדר. וברור גם שכדי שיהיה טעם או אפשר להקשות על מישהו צריך שרוב הדברים סבירים ורק יש הנחה אחת או מעט לשמוט, או חוליה אחת רופפת בתהליך ההיסק, או סתירה מפורשת למסקנה לחוד בעוד שההיסק עצמו עומד וכדומה. ופעמים רבות לא יימנו מרוב יצא לי להפסיק דיונים עם אנשים כי הרגשתי שמרוב דברים לא נכונים אין כמעט במה להיאחז כדי להתחיל לתקן ולהגיד את דעתי, או יכלה הזמן והמה לא יכלו, וכדומה.
אבל, יש הבדל גדול בין קושיה על הדברים ובין הצבעה על דבר לא מובן מיניה וביה. כלומר יש הבדל האם אפשר לשער בסבירות גבוהה שאכן ירדנו לסוף דעת ה"ה כאן, אלא שיש קושיה על זה, ובין מצב שבו ברור שהוא חשב משהו שעוד לא גילינו מה הוא. וארבעת הדיבורים הראשונים שלמדתי מספקים איפיונים טובים לשלושה מצבים כאלה:
1. הקושיה מכלי מוכר למשל היא קושיה לגיטימית (אפילו שהיא ממש מאותו מקום שממנו הביא ראיה) ואפשר להניח בצ''ע כרגיל. אבל הקושיה איך הוא אומר שפורשׂ שלא ברשות אינו כלום בעוד שהרמב''ם אומר ברישא שקנה, היא לא קושיה 'על' הדברים אלא סימן ברור שלא ירדנו לסוף דעתו בכלל מה הוא אומר כאן. כשהדברים לא מסתדרים ברמה הכי בסיסית מיניה וביה, זה סימן שלילי.
2. כך לדעתי גם הקושיה על התוספת שלו 'ולא שייך דין תפיסה בקרקע' - כלל ראשון בקריאת טקסטים של פרשנים הוא להרגיש במניע שלהם למשפטים ולתוספות (מה שלפעמים נקרא ''מה הוקשה לו'', אבל יש שנסחפו עם זה לגמרי, והקולר תלוי בצוואר ר''י קנפטון והרא''ם על רש''י על התורה, אף שאי אפשר להכחיש שלפעמים הוא מוצא דברים נחמדים מאד), וכשזה לא ברור אז כמעט אין טעם לדון על גבי הדברים אלא פשוט להגיד שלא ברור מה הוא כותב כאן. אם לא מובן מה גרם לו להוסיף מילים מסויימות אז צריך יותר זהירות בלהעיר עליהם (להבדיל מהערה שהמילים לא מובנות, שבוודאי ראויה וחשובה).
3. וכך גם בדיבור הנוסף שטרם סיימתי, ובו קושיה על ה"ה איך התעלם מהקושיה השנייה של הראב''ד. זה פשוט דבר שלא מתאים לבנאדם רציני כמו ה"ה לראות שתי קושיות ולהתעלם במפגיע מאחת מהן. ר''י קנפטון עצמו אגב אומר אם אני זוכר נכון (נא לשבת, חידוש מרעיש ומרגש לפניך!) שבכל מקום שתוספות מקשים כמה קושיות ומתרצים תירוץ צריך לחזור אחרי התירוץ על כל הקושיות ולראות איך הן נפתרות. לכן כשיש תופעה כזאת אז זה סימן ברור שלא ירדנו לסוף דעתו של הכותב מה הוא חשב לעצמו [ולדעתי כאמור הוא פירש את הראב''ד כפי שאכן נכון לפרש את הראב''ד, שהוא מקשה קושיה אחת בלבד ולא שתיים. והקושיה השנייה, שבוודאי קושיה הגונה היא, שלך היא]

ייתכן בהחלט שהקושיות לית נגר ובר נגר דיפרקינם ולא באתי ליישב אותן כאן, אבל קושיות כאלה מוציאות את ה"ה כאחד שכותב בחוסר השגחה הכי בסיסי שיכול להיות ודבריו מרבים הבל, והן לגמרי לגמרי שונות מקושיות 'רגילות' על תוכן העניינים מכח סתירה במקום אחר או דקדוקי לשון המקור וכדומה.


נערך לאחרונה על-ידי מקצהרגליים בתאריך Fri Mar 29, 2019 3:04 am, סך-הכל נערך פעם אחת

מקצהרגליים

מספר הודעות : 335
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי מקצהרגליים on Fri Mar 29, 2019 1:54 am

.


נערך לאחרונה על-ידי מקצהרגליים בתאריך Wed Apr 03, 2019 2:38 am, סך-הכל נערך פעם אחת

מקצהרגליים

מספר הודעות : 335
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי אהרן רוז on Fri Mar 29, 2019 8:28 am

ממש אאוטינג למגיד משנה, כבר הארי גילה שהויטאל הוא גלגול של המגיד משנה בגלל שהמגיד משנה נכשל באיזו עבירה

אהרן רוז

מספר הודעות : 32
Join date : 23.03.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי מקצהרגליים on Fri Mar 29, 2019 8:46 am

נאה [והאמירה הזו של הארי צוינה במאמר שם ואאל"ט עשה ממנה מטעמים]

מקצהרגליים

מספר הודעות : 335
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Sat Mar 30, 2019 10:28 pm

מאחר והתברר כי לפירסומים שהיו כאן בעניין 'קעלעמר' השתרבבו פרטים לא מדוייקים ועורבבו אנשים שאינם קשורים לעניין, החלטנו להסיר את כל ההודעות בנושא.

'קעלעמר' כמנהל בעצכ"ח היה אישיות וירטואלית מרשימה ומכאן הסקרנות הטבעית על הדמות שעמדה מאחורי אישיות זו. ברור כי לדמות זו אין מה להתבייש בהיסטוריה שלה כ'קעלעמר' הוירטואלי, ובפירסום זהותה לא היתה בעיה חוקית כלשהי. אולם מאחר ולפירסומים שהיו השתרבבו כאמור פרטים לא מדוייקים ועורבבו אנשים שאינם קשורים לעניין, החלטנו להפסיק העיסוק בנושא ואנו מביעים צער במידה ונגרמה למאן-דהוא עוגמת נפש.

חזרה לעניינו של 'קעלעמר' תוביל למחיקה ולחסימת הכותב.


נערך לאחרונה על-ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער בתאריך Sun Mar 31, 2019 5:09 am, סך-הכל נערך פעם אחת

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 436
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי אהרן רוז on Sun Mar 31, 2019 11:23 am

חזקה עלינו מצוות מרן שלא לעסוק כלל בהנ"ל
אמנם מכיון שהוזכרה כאן חשיפת ישבנים של מאורות וירטואלים
הריני לצרף תמונה שהצלחתי להשיג באופן אישי וסודי מאת הדיין של אנגליה
חשיפת ישבנו של אחד מבכירי עצכח (שוב בלי שמות, וחשיפה: לא מדובר באמשלום)
קבלו אותו (ואולי צ"ל אותם...)

יש מחברי הפורום הטוענים כי תמונות עירום באשכול מונעות מהן כניסה אליו.
ע"כ כבר בשעת מעשה עם תמונת הצדקנית קורין גדעון הוחלט להסתפק בלינקים ואף שיש לחלק וכו' לא פלוג רבנן.
ובכן אפשר להכניס לינק.
הק' משה זאב

והדרת פני זקן ומפני שיבה תקום, כל מי שאוהב רגל קרושה, בלוני נפץ, צלוליטיס, פילוסופיה אריסטוטלית, מוזמן לקום ולהצטרף לאוחזי הלפידים...

אהרן רוז

מספר הודעות : 32
Join date : 23.03.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי אהרן רוז on Sun Mar 31, 2019 8:03 pm

תמונת עירום של גבר מקומט עושה לכם הרהורי עברה? לאיפה הידרדרתם? וכשאתם הולכים למקוה מה? רק אל תאמרו בטעות שוטנג שוטנג כי מיד תיקרו

אהרן רוז

מספר הודעות : 32
Join date : 23.03.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Mon Apr 01, 2019 1:40 pm

סנסציה - דרמה אמיתית!

נחשף הניק 'מקסוול' מעצכ"ח.

מדובר בפרופ' חשוב לפיזיקה מאוניברסיטת תל אביב!! והדרמה העיקרית היא בכך שהוא כותב גם בפורום אוצה"ח, וההשוואה בין הכתיבות מובילה למסקנות עגומות.

ראו באשכול האאוטינג לחברי אוצה"ח:

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com/t23-topic#501

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 436
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Tue Apr 02, 2019 12:18 pm

אנו ממשיכים בחשיפות, והיום נחשוף את הניק 'יעקב_135' שכתב אלפי הודעות בהיידפארק ומתוכן רבות בעצכ"ח, ומתפקד גם כוויקיפד.

מדובר ביעקב גולדשטיין, סוחר אתרוגים מקהילת מטורפי זילברמן בעיר העתיקה בירושלים.

חיבה נודעת מאת הוד כ"ק מרן שליט"א ליעקב זה, שכן לפני שנים בעת שדיברו אנשי בח"ח בהוד כ"ק מרן שליט"א תהו בעניין ספרו על הרמב"ם, ובהיותם שם רובם ככולם עמי הארץ ביקשו חוו"ד בעניין ספרו, ויעקב זה שהוא קצת למדן כתב להם חוו"ד. וכתב בחוו"ד שראה הספר ונראה ממנו שהמחבר גאון, ויש בהספר זילזולים בהרבה מחברים אך הוא "בגבול הנסבל". עכ"ל אז. וכנראה ראה הספר בהאוצר של אדרת אליהו להזילברמנים בעיר העתיקה שם שהוד כ"ק מרן שליט"א נתן להם ספרו. ובראות הוד כ"ק מרן שליט"א החוו"ד כנ"ל לא פסיק חוכא מפומיה כוליה ההוא יומא ומאז זוכר לטובה יעקב הנ"ל.

אותו יעקב גולדשטיין הוא מיוחס - בנו של הרב יצחק גולדשטיין מעורכי השוטנשטיין, שהיה כותב בפורומי אוצה"ח בניק 'יצג' ואחר מותו עשו הימנו שם גדול הדור. וכן הוא אחיינו של חוקר הקבלה יוסף אביב"י הכותב שם ובהיידפארק בניק 'בריושמא'.

אולי זוהי הזדמנות לדון מעט הן בפרוייקט השוטנשטיין והן בחקירותיו של אביב"י.

אף יעקב עצמו כותב בפורום אוצה"ח ואשמח למי שיזכיר לי מה ניקו שם.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 436
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי מקצהרגליים on Tue Apr 02, 2019 3:14 pm

חקירותיו של אביבי איני מכיר, ומה שראיתי בזמנו שכותב באוצהח באריכות וכביכול מבאר הדבר עד תומו לא נכנסו הדברים באוזני. אם יש בכוחך לעמוד על משנתו אדרבה ואדרבה.
פרויקט שוטנשטיין אין צריך לפנים שפרויקט יקר הוא. אולי הרעה החולה ביותר בלימוד המסורתי הוא שכל אחד מתחיל מאפס. מה אמר ההוא להוא, מה ההוא הבין שההוא הבין בדעת ההוא, וכו'. אמנם כדי לחדש פירוש צריך לדעת את כל הפרטים ולדקדק בלשונות, אבל כדי לדעת את 'התורה' כלומר את המסקנות וגופי העניינים, אין דרך ארוכה ועקומה יותר מזו. מצד עונג הלימוד אה"נ, אבל מצד תועלת הלימוד כל הלומד גפת וכו' על הסדר משול למעוניין לאכול לחם אבל הולך תחילה לשדה לזרוע חיטין ולסוף השנה עולה בידו כיכר אחד. בכלל התופעה שבכל דור הדברים רק מצטברים ולא מתקצרים ומתבררים היא הסימן הגדול לבעייה כללית בתחום. סביר שדעת מרן שליט''א (כפי שאפשר להשיג בעוה"ז ולא דעתו כמו שהיא לעצמה כמובן) היא בדיוק להיפך ואפשר גם ישתפוך חמימי קצת וכו' אבל האמת כמו שהיא אני מודיע, השומע ישמע והחדלים יחדלו, וילכו אחרי ההבל ויהבלו.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 335
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Thu Apr 04, 2019 6:14 pm

מקצהרגליים כתב:חקירותיו של אביבי איני מכיר, ומה שראיתי בזמנו שכותב באוצהח באריכות וכביכול מבאר הדבר עד תומו לא נכנסו הדברים באוזני. אם יש בכוחך לעמוד על משנתו אדרבה ואדרבה.
פרויקט שוטנשטיין אין צריך לפנים שפרויקט יקר הוא. אולי הרעה החולה ביותר בלימוד המסורתי הוא שכל אחד מתחיל מאפס. מה אמר ההוא להוא, מה ההוא הבין שההוא הבין בדעת ההוא, וכו'. אמנם כדי לחדש פירוש צריך לדעת את כל הפרטים ולדקדק בלשונות, אבל כדי לדעת את 'התורה' כלומר את המסקנות וגופי העניינים, אין דרך ארוכה ועקומה יותר מזו. מצד עונג הלימוד אה"נ, אבל מצד תועלת הלימוד כל הלומד גפת וכו' על הסדר משול למעוניין לאכול לחם אבל הולך תחילה לשדה לזרוע חיטין ולסוף השנה עולה בידו כיכר אחד. בכלל התופעה שבכל דור הדברים רק מצטברים ולא מתקצרים ומתבררים היא הסימן הגדול לבעייה כללית בתחום. סביר שדעת מרן שליט''א (כפי שאפשר להשיג בעוה"ז ולא דעתו כמו שהיא לעצמה כמובן) היא בדיוק להיפך ואפשר גם ישתפוך חמימי קצת וכו' אבל האמת כמו שהיא אני מודיע, השומע ישמע והחדלים יחדלו, וילכו אחרי ההבל ויהבלו.


בעניין אביבי, יש לי בספרייתי שלושת הכרכים הגדולים שהוציא ביד בן צבי על קבלת האר"י, ולו למען האוטוגרפים היפים שהוא פירסם שם בהדפסה יפה על נייר כרומו, ובראשם האוטוגרף המרגש של האר"י עצמו.

לגבי מחקריו לעומת זאת, סגנונו היהיר דוחה. אביבי זה אינו לא מקובל ולא אקדמאי, אבל יש בו את חסרונות שניהם. את הספקולציות שלו הוא כותב בבטחון, משל מדובר בתורה מסיני - כלומר, מבחינתו הוא עוד מקובל, ממשיכם של האר"י, ר"ח מוולוז'ין ובעל ה'תניא', ובידו הסמכות הבלעדית לפרש דבריהם וכל החולק עליו אינו אלא טועה... זאת היה יכול לעשות אולי כמקובל ב'שער השמיים', אבל הוא הרי לא שם, ורוב קוראיו הם מתחום האקדמיה. מאידך אינו אקדמאי רשמי, וכך הוא גם פטור מביקורת עמיתים שהיא יסוד האקדמיה, להבדיל מהעולם התורני הקלאסי. כללו של דבר - הגיגיו האישיים של אביבי (בניגוד לההדרת כת"י וכדומה על ידו) שווים לדעתי לאסלה.

לגבי שוטנשטיין, בעבר אכן זילזלתי בהם, אבל כיום אני נוכח שלמפעל ההערות שלהם חשיבות לא מועטה, בדומה לזו של 'אוצר מפרשי התלמוד' שאין בו חידושים, אבל תועלתו גדולה כמלקט.

ולעצם עניין החידושים והעיון לא אאריך כעת. ראה באשכול 'האם תם עידן החידושים ח"ו', וכן באשכול שבדעתי לפתוח בקרוב על ישראל לבקוביץ / יעקב לייפר, על אפו וחמתו של מיימונירוז.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 436
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי מקצהרגליים on Thu Apr 04, 2019 6:24 pm

לדעתי ההיפך הגמור - ההערות שלהם לא כל כך חשובות, ולמעיין יש ספרים רבים. עיקר התועלת שלהם היא בעזרה למי שקשה לו, או בהקלה על כניסה מהירה לסוגיות מרוחקות. אני, ולצערי אני אומר, נשתרשה בי הרתיעה משימוש בשוטנטשיין וכמעט לא השתמשתי בו בחיים חוץ מכמה סוגיות שכבר הכרתי ופתחתי לראות בתור מישוש של התוצרת. אבל ברור לי שיש הרבה סוגיות מרוחקות שמוזכרות בדברי המפרשים בסוגיא בדוכתא שלא עיינתי בהן בזמנו כל הצורך כי זה דרש יותר מידי מאמץ להיכנס בדרך אגב לעניינים של הולכה והזאה או קידוש כלי שרת. למי שלומד 'על הדף' זה באמת כמעט לא ככ חשוב ואינו אלא להערותיו.
העניין של חידושים אינו רלוונטי כלל, יש חידושים ויש ביאורים ויש הכל והתורה לא מפסיקה להתפתח, אבל תמיד ממשיכים לערבב גם את אותן קדירות שמערבבים אותן כבר אלפיים שנה, ולא שכיום כבר אפשר לסכם בבהירות ובקיצור ובהחלטיות את המאמץ של הדורות שחלפו ולבנות רק ממנו והלאה.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 335
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי מקצהרגליים on Thu Apr 04, 2019 6:28 pm

ואני מאד אתפלא אם באמת ישראל לבקוביץ הוא א. לא ליטאי ב. לא ממוצע-אמצעים

מקצהרגליים

מספר הודעות : 335
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Thu Apr 04, 2019 8:19 pm

מקצהרגליים כתב:ואני מאד אתפלא אם באמת ישראל לבקוביץ הוא א. לא ליטאי ב. לא ממוצע-אמצעים
מהו ממוצע אמצעים? ר"ל שלא התלהבת ממנו?

גם אני מסכים איתך שהוא כנראה ליטאי וחזקתו דמיימונירוז כבר נתרועעה... ומ"מ למיחש מיבעי.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 436
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי עצכח - Page 8 Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי עצכח

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Thu Apr 04, 2019 8:28 pm

ומעתה אבוא בקושיא אחת על האי רשיעא שוטה בן שוטה יהושע בן צבי ענבל שר"י.

הנה, ברשימתו הלגלגנית משנת 2010 דהכא

http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2753029&forum_id=1364

הוא מתאר את הכנס 'עצכ"ח בעוד 20 שנה', ובין השאר שם בפי הנואמים: 'וברשות הרב מיימוני שמגיע לגבורות בימים אלו'.

ותמה תמה אקרא, מה ראה אותו חמור להזקין את מיימוני בעשור תמים? והנה, בתשרי האחרון מלאו למיימוני מכובדנו ס"א שנה, כה יתן לו ה' וכה יוסיף לתפארת הוריו ומוריו ולהמשך תשפוכת צדקנותו ושמנוניתו עד ביאת גוא"צ ועד בכלל.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 436
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

עמוד 8 מתוך 10 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

חזרה למעלה


 
Permissions in this forum:
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה