יהדות בעידן המודרני
האם אתה רוצה להגיב להודעה זו? אנא הירשם לפורום בכמה לחיצות או התחבר כדי להמשיך.

באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל

4 posters

Go down

באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל Empty באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער Wed Jan 23, 2019 10:19 pm

לאחר שעובדיה יוסף נפח את נשמתו החל כמובן פסטיבל ליקוקים גדול, ובין השאר נפתח עליו אשכול גם בפורום עצכ"ח.

לא מזמן העלה מישהו אותו האשכול מתהום הנשיה, ובפקודת הוד כ"ק מרן שליט"א כתבתי שם:

אפשר לקלקל לרגע את חגיגת הליקוקים?

רק טיפש יכחיש כי תשעים וחמשה אחוזים מתהילתו של ע. יוסף מקורם בכוח הפוליטי שהשיג באמצעות דרעי.

הוא בשום צורה לא היה גדול או מיוחד יותר ממרדכי אליהו, ב.צ. אבא שאול, ואחרים.

כל הקשקושים על 'ממרן ועד מרן' או פיטפוטיו של מיימוני על 'מטא הלכה' טובים עבור חילונים, עמי הארץ, וה'חוקרים' המטומטמים של מכון הרטמן, וון-ליר ודומיהם.

אין בספרי עובדיה יוסף שום מקוריות או יצירתיות מיוחדת, ועיקרם העמסה טרחנית של מקורות ומחרוזות המרשימים כאמור רק אנשים שאין להם מושג בלמדנות אמיתית (והרבה מהמחרוזות שלו לקח מהכנה"ג וכדומה), או קלישאות מטומטמות כגון 'כבר קיבלנו הוראות מרן' וכיוצא.

עובדיה יוסף לא הגיע לקרסוליו של שטיינמן, למשל. ח ח ח... רק ההשוואה מעוררת צחוק.

אין לו שום פסק מחודש ("נועז", בלשון חילונים וע"ה ו'מיימוני') באמת, אפילו לא כמו אלו של פיינשטיין שהתיר למשל חלב עכו"ם או פסק שאין ממזרות מהפריה מלאכותית (ובזה האחרון קדמוהו).

כשעובדיה יוסף כבר חידש איזה פסק, רק הראה לכל את עקמומיתו. כגון כשפסק כי עדיף שאישה תלבש מכנסיים מאשר חצאית מיני, כשברור כי מוטב שתהלך ערומה ולא תלבש מכנסיים. לא מצאתי איסור לאישה להלך ערומה (למעט ה'לפני עור' המפוקפק, והאריך בזה חבר הפורום לשעבר הפרופ' שנרב) ואילו במכנסיים עוברת בלא תלבש, ומה שמפטפטים שהיום נשתנית המציאות שטות היא, דפיסוק רגליים הוא שמלת גבר בעצם.

יכול להיות שעובדיה יוסף היה צדיק גדול, ירא שמיים גדול, מחזיר בתשובה גדול - לא אתווכח על זה כי אין לי כל הבנה ביראי-שמיים ויראת-שמיים, ואינני מעוניין לרכוש הבנה בתחום זה. אולי עשה מהפכה ספרדית והפך רבבות מסורתיים ואנשי עיירות פיתוח ו'שכבות מצוקה' לחרדים (ומצביעי ש"ס) - שיהיה. הוא לא היה גאון ולא למדן מיוחד אלא משיב ומחבר מן השורה, ורוב רובם של פירסומו והשפעתו באו לו מן הפוליטיקה כאמור.

ע"כ דבריי שם.

ואח"כ הוספתי:

מה שכתבתי שלא מצאתי איסור שתהלך ערומה - לאו דווקא, שהרי מצינו בגמרא שחייבת לכסות ראשה, ולכאורה ק"ו אחוריה למשל (ומיהו לרוב פוסקים דדווקא נשואה חייבת בכיסוי הראש ודלא כרמב"ם, י"ל דיו). והעיקר, שאינה לוקה אם תהלך ערומה, אבל אלבישת מכנסיים וא"ל אל תלבשי, אל תלבשי, לוקה על כל אחת ואחת, כדאיתא בפ"ג דמכות. והשי"ת יזכנו להיות מן המלקים.


נערך לאחרונה על-ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער בתאריך Thu Jan 24, 2019 12:06 am, סך-הכל נערך פעם אחת

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 732
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל Empty Re: באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער Wed Jan 23, 2019 10:23 pm

אחר כותבי שם דבריי אלו, בא כרגיל שוטה הפורום שם המתקרא 'מיימוני' וחזר ללקק, שעובדיה יוסף היה מיקל, והיה מודע ל'מטא הלכה' כלשונו הסרוחה, ושאר שטותו הקבועה שנלאיתי לחזור עליה.

על כך עניתי לו שם:

חחחחחחחחחחחחחחחח מיימוני, חיחיחיחי חוחוחוחוחו!

בשביל לדעת שלא חייבים להחמיר אני צריך את "ממרן ועד מרן" עובדיה יוסף?

אולי תצא פעם מביצתך הבני-ברקית?! לא כל דבר נמדד בהכרח ביחס ליצחק זילברשטיין וחיים ולדר.

האם למשל הרב גורן זצוק"ל, שעובדיה יוסף אינו מגיע לקרסוליו, לא הגיע לתובנה הגאונית שאין צורך להחמיר?

לפני איזה זמן נתעוררתי בקושיא נפלאה בדיני קידוש השם, וחיפשתי ב'אוצר החכמה' - איך יתכן שלא עמדו על זה עד היום?! והיחיד שהתעורר בזה, במשך קרוב לאלפיים שנה, היה הרב גורן זצוק"ל!!

(וידוע שהרב גורן זצוק"ל בסוף ימיו חזר בו מכל סורחנות המסרחניקעס. סיפר הרב גורן זצוק"ל שאחר שהיה הראשון!!! שהוציא הפסק לסירוב פקודה בימי רבין שחיק עצמות, צילצל אליו חיים קרייזווירט מאנטוורפן ואמר לו: ישר כוחכם, שסוף סוף הגעתם להבנה כי התורה מעל המדינה! אמר הרב גורן זצוק"ל: תמיד חשבתי כך, אלא שבצעירותי הוטעיתי לחשוב כי המדינה היא התורה. אשריו, אשרי חלקו ואשרי יולדתו, וזכות תורתו עמדה לו שיצא מבור היוון ומשם עלה ונתעלה לאור באור החיים, זכותו תגן עלינו!!!)

בספרי עובדיה יוסף, בטוחני, לא אמצא לעולם שום הערה מסוג זה.

החידוש המבריק ביותר בחלק הראשון של שו"ת עובדיה יוסף הוא, שהאר"י כתב לומר 'יהי רצון' בין התקיעות מפני שסובר כהזוהר שכל הקולות נצרכין וממילא הכל מצוה אחת, אבל לדידן דקיי"ל כדינא דגמרא שריבוי קולות מטעם ספק, אין לומר היה"ר כי הוי הפסק... ח ח ח...

בעיני מי שיש לו מושג בלמדנות אמיתית, אם ניחן בעין טובה, מקומו של עובדיה יוסף הוא לצד ר' חיים בנבנישתי בעל כנה"ג ומדיני בעל 'שדי חמד'. ח ח ח.... הפרזתי! הללו כתבו באמצעים פרימיטיביים אנציקלופדיות יפות השימושיות עד ימינו (ובנבנישתי יתכן ואף היה למדן קצת ואין כוונתי למעט בערכו), ואילו בפטפוטי עובדיה יוסף על "קיבלנו הוראות מרן" אין ערך עבור אף אחד מלבד כמה פארשטונקענע מסרחניקעס בהרטמן ובוון ליר וכמה חרד"לים תמימים - ראיתי מאיזה אחד, פרצוף בשם יוסף צבי רימון..

ע"כ דבריי שם.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 732
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל Empty Re: באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער Wed Jan 23, 2019 10:46 pm

ועל של עתה באתי, כי קראתי בעיתונם של מסרחניקעס המתקרא 'מקור ראשון' במאמר מאת חומץ בן חומץ, אברהם סתיו, וז"ל:

יצא לי להיות זבוב על הקיר במפגש של רבנים חשובים מן הציונות הדתית, מיד אחרי הסתלקותו של הרב עובדיה יוסף. "מי ייתן לנו תמורתו?", נזרקה השאלה אל חלל האוויר. היכן נמצאת עוד דמות של פוסק עם כתפיים רחבות כאלו, בעל כוח־היתר חזק כל כך מחד, וגדולה תורנית המאפשרת להישען על פסיקתו בעיניים עצומות מאידך? האם יש עוד "גדול הדור" בימינו? כמה מן הרבנים ניסו להציע שמות ורעיונות, אך לא עלה בידם. עד שקם אחד ואמר: "תשכחו מזה, אנחנו כבר לא שם. לא פוסק גדול אחד צריך לעמוד בראש המחנה, אלא קבוצות־קבוצות, חבורות־חבורות".

עכ"ל. ראו כאן: https://www.makorrishon.co.il/judaism/108763/

נדהמתי... מי ישער סורחן מסרחניקעס? ותנא דקתני בריש פאה ואלו דברים שאין להם שיעור וכו' - איך אישתמיטיתיה ריחם של מסרחניקעס שאין שיעור לסרחונו, לא בזה ולא בבא?

זה שמסרחניק שוטה, ריחני ונאלח כמו אברהם סתיו, מעטר את עובדיה יוסף בסופרלטיבים כגון 'פוסק עם כתפיים רחבות כאלו', 'בעל כוח־היתר חזק כל כך', 'גדולה תורנית המאפשרת להישען על פסיקתו בעיניים עצומות', וכיוצא - ניחא. הרי מדובר בעם הארץ שאין לו מושג בלמדנות אמיתית, והוא חוזר ומקיא את שקרא ושמע בפסטיבל אחרי שעובדיה יוסף נפח את נשמתו.

אבל כבנו של דוד סתיו, שעובדיה יוסף בשנתו האחרונה ניבל פיו עליו כאחד הריקים, כיצד הוא לא מתבייש לנשק את השוט שהצליף כך באביו? לדידי, בנושא דוד סתיו ניתן דוקא לומר כי עובדיה יוסף צדק, ובכלל, הפה המלוכלך של עובדיה יוסף היה בין מעלותיו היחידות. מי זוכר את עביט מי הרגליים ששפך עובדיה יוסף בפרהסיא על שופטי הבג"צ ימ"ש? הוא היה היחיד שהעז לירוק כך על האלים הכל-יכולים של החילונים והשמאלנים, ואלו לא העיזו ולא יכלו לעשות לו כלום, ולהוסיף ביזוי על בזיונם עוד נאלצו לפלפל בתשובת עתירות מדוע לא יורו להעמידו לדין... למעשה, זכות הטלת גלליו בפומבי על הארורים מבג"ץ היתה, כמדומני, בין הזכויות המעטות שליוו את עובדיה יוסף לאחר מותו, ולא אתפלא כלל אם בגינה זכה בתאו בגיהנום למאוורר, ואולי אפילו למזגן.

ועם כל זאת, היתכן כי בנו של מישהו שעובדיה יוסף רוקן עליו בפרהסיא את שלפוחיתו, יכתוב עליו בכבוד והערצה כאלו? איפה יש כזה דבר חוץ מבמועדוני הסאדו-מאזו, אצל הסוטים החולניים ביותר המבקשים ומשלמים על 'מקלחת צהובה' או 'מקלחת חומה'?! ואם לא מעט כבוד עצמי, מצות כיבוד אב לאן הלכה?! מי ישער ליבם העקום והחולני של מסרחניקעס! ובמחשבה שנייה, לאחד כזה יש לב?! בטוחני כי אצל אברהם סתיו, שלפוחית השתן ממלאת היטב את הפונקציה הזו.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 732
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל Empty Re: באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל

הודעה על ידי מקצהרגליים Thu Jan 24, 2019 1:27 am

הקושיה הנפלאה מה היא? ומה קידוש ה' גדול יותר היה מאשר דבר הנביא "והיה כאשר יחלום הרעב והנה אוכל והקיץ ורקה נפשו, וכאשר יחלום הצמא והנה שותה והקיץ והנה עייף ונפשו שוקקה; כן יהיה המון כל הגוים הצובאים על הר ציון" ואף אנו ענושים בזה אוי מה היה לנו.


נערך לאחרונה על-ידי מקצהרגליים בתאריך Sat Nov 02, 2019 7:28 pm, סך-הכל נערך 2 פעמים

מקצהרגליים

מספר הודעות : 372
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל Empty Re: באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער Fri Jan 25, 2019 4:05 pm

הקושיא היתה על הדין הידוע שאין להחזיר אבידה לנכרי אלא כשיש בזה קידוש השם, והסיפור הידוע בירושלמי על שמעון בן שטח שהחזיר אבידה למלכה כדי לקדש השם, וכן יש כמה סיפורים כאלו אצל חז"ל.

ופלא עצום, דהא מבואר בסנהדרין דף ע"ד דאין קידוש השם אלא בפני עשרה מישראל, ומטעם זה כשאין שם י' מישראל אין מחוייב למסור עצמו למיתה מכוח ונקדשתי, ע"ש.

ואחר שנתעוררתי בקושיא זו חיפשתי ב'אוצר החכמה' ולא מצאתי אף אחד שעמד בזה, חוץ מהרב גורן זצוק"ל במאמר בעיתון 'מחניים' של הרבנות הצבאית.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 732
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל Empty Re: באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל

הודעה על ידי מקצהרגליים Sat Jan 26, 2019 6:22 pm

לכאו' לק''מ דבחילול השם פורתא סגי שלא יהא בזה משום למען ספות הרווה ואפשר אפי' לחייב השבה, ואולם נדחה מפני פיקו''נ, ובעשרה הוא מחייב חדש למות על קידוש ה'. ור' הקדמת אבן האזל ח''ג. ואגב מסופקני קצת במקום שטועים כולם וסוברים שמעשה פלוני המותר הוא אסור ליהודים ותובעים בפרהסיא שיעבור, האם חייב למסור עצמו או לא. ולכאו' תלוי האם המדחה את פיקו''נ הוא מצוות קידוש ה' או שבמקום קידוש ה' לא נתחדש היתר וחי בהם.

ומסתברא שאין כוונת רבינו לומר שאפילו קושיות כה''ג לא תימצאנה בספרי ר עובדיה יוסף (שחידש מדיליה) אלא כוונתו שכיון שלא נזדמנה קושיה זו לפני איש זולתי רבינו שליט''א ולפני ר גורן משמע שתרוויהו כאיש אחד בלב אחד ומשמע שזכה ר גורן להתעלות בלימוד בחינת מעלת רבינו ומעיין מבית ה' יצא ומשם יפרד והיה לשני ראשים.


מקצהרגליים

מספר הודעות : 372
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל Empty Re: באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער Sun Jan 27, 2019 12:36 am

כתוב שבמקום שאין עשרה מישראל אין 'ונקדשתי', ומה אתה מדבר על פורתא וטובא? אם אין 'ונקדשתי' אז אין, וחצי הריון לא שמענו. אם יש לך איזה מקור וילפותא לב' דינים בחילול השם וכיוצא - פרט נמק והסבר, אולם לכאורה כל המקור הוא מ'ונקדשתי', ואם אין 'ונקדשתי' אין כלום.

ולעניין ספקך מילתא דמספקא לך פשיטא לי דאין בזה סרך קידוש השם. ועליך אני תמה, דא"כ למה הגבלת ספקך לדבר הרשות ולא אף לדבר עבירה? וא"כ נגיע לאבסורדים, שהרי בזמן הזה ישנם חוגים נרחבים "שטועים כולם וסוברים שמעשה עבירה פלוני הוא מצווה ליהודים", שהרי בהרבה מקומות, בעווה"ר, סוברים שיהודי=ליברלי, ומצד המציאות בעוו"ה יש מקום לסברתם, שהרי בארה"ב למשל רוב היהודים הם רפורמים, שמאלנים, תומכים בהפלות ובנישואין חד-מיניים וכו' (כמו שלפני מאה שנה אחוז הקומוניסטים בין היהודים היה עצום ביחס לשאר אומות), עד שקראתי שבאיזה קמפוסים אם מישהו יהודי מעז להביע דעות שמרניות, גוערים בו חיתו טרף: זה נגד הדת שלך... וא"כ בזמן הזה שבעוו"ה בחוגים נרחבים התנגדות לנישואין חד-מיניים למשל אינה "מוסרית", יוצא לדבריך שכדי למנוע 'חילול השם' אסור להתנגד לנישואין חד-מיניים... וכמה מארורי המסרחניקעס, כגון בני לאו ימ"ש, אינם רחוקים מסברא זו...

אלא ודאי פשיטא דאין עניין 'קידוש השם' מציאת-חן בעיני אי-אלו חולירות, אלא הוא דין מוגדר היטב ע"י 'ונקדשתי', ואם אין 'ונקדשתי' אין חילול השם בלא שייכות לכמה מהלכי על-שתיים או על-ארבע יעקמו את חוטמם.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 732
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל Empty Re: באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל

הודעה על ידי מקצהרגליים Sun Jan 27, 2019 11:12 am

זיל בתר טעמא. אבידת אחיך פוטר השבה באבידת גוי. למען ספות הרווה אוסר השבה באבידת גוי, שמראה בעצמו שהשבת אבידה אינה חשובה לו מצות בוראו שאף לכותי הוא עושה כן שלא נצטווה עליהם. ומעתה במקום שיש סיבה אחרת כלשהי (ואפילו אם האדם טועה והסיבה הזו לא נכונה) ומחמתה הוא עושה שוב אין בזה כלל משום למען ספות הרווה. צריך ילפותא רק לדחות פיקו''נ. הפניתי לאבן האזל כדי לנסות למעט הסלידה מתירוצי דררא גדולה ודררא קטנה שנראים כמעשה נערות.
לכאורה לדידך בדין 'ונקדשתי' התחדש שאין קידוש ה' בפחות מי' מישראל, ואם לא היה מתחדש דין ונקדשתי כלל אז שפיר היה מותר להחזיר אבידת גוי מפני חילול ה', ועתה בא דין ונקדשתי ומכוחו נאסר (שאל''כ למה הקשית מכח ונקדשתי ולא קושיה בסתם מנא לן הא דיש קידוש ה בהשבת אבידה לגוי). והא ודאי בורכא היא. ונקדשתי מחדש דין מיוחד בקידוש ה' בתוך י' מישראל שבמקומו אין העבירה נדחית מפני פיקו''נ, ואינו נוגע כלל לכל שהיה בלעדיו במקרה אחר (כגון אבידת גוי). תדע שלמען ספות הרווה הוא עניין כללי לגמרי של ספות הרווה עם הצמאה, וכי המשיא בתו לזקן צמא עובר משום למען ספות הרווה? יש הבדל גדול בין מקרים שבהם הדין נאמר על המעשה ואנו מנסים לחתור תחתיו על ידי הטעם שזה אי אפשר, ובין מקרים שבהם הדין נאמר כהגדרה מופשטת ומכוחה גזרנו את המעשים שבזה במקום שאין ההגדרה המופשטת חלה אין המעשה אסור.

ולעניין הספק איני רואה כאן פשיטה. הכא במאי עסקינן שהגוי וי' ישראלים חושבים שהיהודי חושב שאסור לו ואעפ''כ עושה מחמת הכפייה לעבור על דת, ומעתה אם היהודי מתעקש שלא לעבור מצוות ה' מקיים ונקדשתי, ולא במקום שהיהודי מודיע בקול גדול שעבירה זו דומה עליו כקאקי חיוורי ויעשה ברצון גם בלא כפייה משום שלדידו אינה עבירה כלל. ומי דיבר בכלל על מציאת חן, אדרבה ונקדשתי הוא במקומות שיש ההיפך ממציאת חן.

ומ''מ משמע שגם להיפך לא איבעיא לך, כגון י' ישראלים וגוי שאינם יודעים כלל מעניין בורא ומצוות ואינם מבינים שזה היהודי האילם מתעקש לא לעשות מעשה פלוני מחמת שלדעתו יש שם מצוי ראשון שאמר כך וכך, ובפועל לא מתקדש שום שם בעיני אף אחד, משמע שלדידך גם פה יש ונקדשתי. ואמנם בזה אני נוטה להודות גם כן (ולא מטעמך שנראה שהוא שנחקק הגדר בדינים אף שנפרד לגמרי מהטעם).

ומה תירץ ר' גורן, ומה תירץ רבינו שליט''א? שנאמר חשוף זרוע קדשך וכו'


נערך לאחרונה על-ידי מקצהרגליים בתאריך Sun Jan 27, 2019 11:44 am, סך-הכל נערך פעם אחת

מקצהרגליים

מספר הודעות : 372
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל Empty Re: באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער Sun Jan 27, 2019 11:27 am

גם אם נניח שאין עבירה משום למען ספות הרוה (ובלא"ה מצד 'למען ספות הרוה' זו לא ממש עבירה אלא יותר בעיה ב'השקפה' כמו שאומרים היום), הרי ברור שאין מצוה כי אין 'ונקדשתי', ואילו מהירושלמי משמע ששמעון בן שטח עשה מעשה מצוה של קידוש השם, וע"ז השאלה דלכאורה מסנהדרין דף ע"ד משמע דאין כאן קידוש השם.

לא זוכר מה תירץ הרב גורן אם תירץ. לי יש כיוון אך טרם העליתי על הנייר, כי לא נתעוררתי לזה בסדר לימודי הרגיל אלא תוך הכנת סמינריון במשפטים ופטפוטי 'משפט עברי' עבור סטודנט כלשהו בנסיון להשתכר מעט.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 732
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל Empty Re: באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל

הודעה על ידי מקצהרגליים Sun Jan 27, 2019 11:32 am

איה מקום כבודו דירושלמי זה? אני אין בידי אלא גוגל שהביא מדברים רבה ג,ג.
עריכה: ויימצא כתוב ירושלמי ב''מ ב,ה. ואולם גם משם לק''מ ואינה 'מצוה' של ממש כלל

מקצהרגליים

מספר הודעות : 372
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל Empty Re: באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל

הודעה על ידי יענק Tue Jan 29, 2019 12:36 am

בושה!!!!!!!!

יענק

מספר הודעות : 20
Join date : 06.01.19

חזרה למעלה Go down

באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל Empty Re: באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער Mon Jan 11, 2021 5:10 pm

שיר ביזוי לעובדיה הארור, על סדר א"ב.

במנגינת 'אשור אשירה'.

אֲסַדֵּר בִּזּוּי עוֹבַדְיָה יוֹסֵף
בֶּן הַיַּרְקָן, עַגְבָנִיּוֹת הָיָה אוֹסֵף
גּ'וֹרָה פִּיהוּ, לַבִּיּוּב כּוֹסֵף
דָּרַשׁ בַּיֶזְדִים, אַפְסוּתוֹ חוֹשֵׂף
הֲלָכוֹת לִפְשׁוּטֵי עָם נוֹשֵׁף
וְאֶפֶס לַמְדָנוּת. רַק מֵסִית וּמְכַשֵּׁף
זָכַר אַשְׁכְּנַזִּים - קְלָלוֹת רוֹשֵׁף
חַכֵּה, ווּזְווּז, אוֹתְךָ אֲשַׁסֵּף!
טָעַן: אַשְׁכְּנַזִּי רֵיחוֹ נוֹדֵף
יַעַן בְּתִשְׁעַת הַיָּמִים גּוּפוֹ אֵינוֹ שׁוֹטֵף
כָּךְ, וְהַצְּחוֹק אֶת כֶּרֶס עוֹבַדְיָה עוֹטֵף
לָמָּה הָיְתָה שׁוֹאָה? עוֹבַדְיָה זְקָנוֹ מְלַטֵּף:
מְגֻלְגָּלִים בְּאַשְׁכְּנַזִּי רְשָׁעִים, לָכֵן חוֹטֵף
נְקֹם, אֵלִי, בְּהִיטְלֶר, וְעִמּוֹ אֶת עוֹבַדְיָה הוֹסֵף
סְבָרָא שִׁטְחִית עֵת פִּי בָּחוּר יְהֵא נוֹטֵף
עַבְּדַאלְלַה! יִצְהַל חֲבֵרוֹ, אוֹתוֹ תּוֹקֵף
פַּרְצוּפִים סָטַר עוֹבַדְיָה, וְאֵין אֶצְבַּע נוֹקֵף
צַאנְזֶער רַבִּי עַל זְקָנוֹ הִפְלִיקוֹ בְּתֹקֶף
קִבֵּל עַל לְחָיָיו גַּם אֵהוּד בָּרָק, לְמַעַן סַגֵּף
רִבּוֹן עוֹלָם, בְּעוֹבַדְיָה שְׁלַח נֶגֶף
שִׁיתוֹ כַּגַּלְגַּל, כְּקַשׁ אֵשׁ גֵּיהִנֹּם שׂוֹרֵף
תִּשְׁחוֹק עַצְמוֹתָיו כִּפְתִיתֵי שֶׁלֶג בַּחֹרֶף


משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 732
Join date : 30.12.18

https://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל Empty Re: באשכול זה נבזה את עובדיה יוסף זל"ל

הודעה על ידי תלמיד חבר Thu Feb 08, 2024 2:07 am

משה זאב הכהן פעטש-געבער כתב:שיר ביזוי לעובדיה הארור, על סדר א"ב.

במנגינת 'אשור אשירה'.

אֲסַדֵּר בִּזּוּי עוֹבַדְיָה יוֹסֵף
בֶּן הַיַּרְקָן, עַגְבָנִיּוֹת הָיָה אוֹסֵף
גּ'וֹרָה פִּיהוּ, לַבִּיּוּב כּוֹסֵף
דָּרַשׁ בַּיֶזְדִים, אַפְסוּתוֹ חוֹשֵׂף
הֲלָכוֹת לִפְשׁוּטֵי עָם נוֹשֵׁף
וְאֶפֶס לַמְדָנוּת. רַק מֵסִית וּמְכַשֵּׁף
זָכַר אַשְׁכְּנַזִּים - קְלָלוֹת רוֹשֵׁף
חַכֵּה, ווּזְווּז, אוֹתְךָ אֲשַׁסֵּף!
טָעַן: אַשְׁכְּנַזִּי רֵיחוֹ נוֹדֵף
יַעַן בְּתִשְׁעַת הַיָּמִים גּוּפוֹ אֵינוֹ שׁוֹטֵף
כָּךְ, וְהַצְּחוֹק אֶת כֶּרֶס עוֹבַדְיָה עוֹטֵף
לָמָּה הָיְתָה שׁוֹאָה? עוֹבַדְיָה זְקָנוֹ מְלַטֵּף:
מְגֻלְגָּלִים בְּאַשְׁכְּנַזִּי רְשָׁעִים, לָכֵן חוֹטֵף
נְקֹם, אֵלִי, בְּהִיטְלֶר, וְעִמּוֹ אֶת עוֹבַדְיָה הוֹסֵף
סְבָרָא שִׁטְחִית עֵת פִּי בָּחוּר יְהֵא נוֹטֵף
עַבְּדַאלְלַה! יִצְהַל חֲבֵרוֹ, אוֹתוֹ תּוֹקֵף
פַּרְצוּפִים סָטַר עוֹבַדְיָה, וְאֵין אֶצְבַּע נוֹקֵף
צַאנְזֶער רַבִּי עַל זְקָנוֹ הִפְלִיקוֹ בְּתֹקֶף
קִבֵּל עַל לְחָיָיו גַּם אֵהוּד בָּרָק, לְמַעַן סַגֵּף
רִבּוֹן עוֹלָם, בְּעוֹבַדְיָה שְׁלַח נֶגֶף
שִׁיתוֹ כַּגַּלְגַּל, כְּקַשׁ אֵשׁ גֵּיהִנֹּם שׂוֹרֵף
תִּשְׁחוֹק עַצְמוֹתָיו כִּפְתִיתֵי שֶׁלֶג בַּחֹרֶף


על טענתו שהאשכנזים מצחינים בתשעת הימים יש לכבודו טענות? וכי יש מי שיכחיש זה?
סיפר לי פעם נהג משאית אחד, שאסף טרמפ חרדי בתשעת הימים וכמעט ונתעלף מרוב סורחנו. עד כדי כך היה הדבר חמור, שלדבריו כמה ימים לאחר מכן הריח עוד לא עזב את משאיתו. מאז היה אותו אדם מתיירא מלהעלות חרדים לרכב.

גם דבריו המפגרים על השואה - שמענו גרועים מהם מרבנים אשכנזים.
לגבי "למדנות" אותה אתה כ"כ מעריך, לי אישית אין מושג, אבל אני זוכר שבאחת הישיבות בה למדתי היו בחורים שהתלהבו מספריו "מאור ישראל", אולי תמצא שם משהו שתאהב.

עיקר שכחתי: האין אתה משמשו של הוד כ"ק מרן שליט"א? 😅
והלא הוד כ"ק מרן שליט"א כתב פי כמה וכמה מכך, למשל במסתו המפורסמת על הילמן, ושם דעה זו מיוחסת גם לרב קאפח. נמצא שהרב קאפח והוד כ"ק מרן שליט"א טוענים שהחרדים מסריחים כל השנה, ואילו הרב עובדיה מיקל כדרכו ומחטיף להם רק בתשעת הימים.

תלמיד חבר

מספר הודעות : 17
Join date : 22.06.23

משה זאב הכהן פעטש-געבער likes this post

חזרה למעלה Go down

חזרה למעלה

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה