פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
3 posters
יהדות בעידן המודרני :: ביזוי 'גדולים' להנאת המשתתפים, בנשיאות הוד כ"ק מרן שליט"א :: יהדות בעידן המודרני
עמוד 1 מתוך 2
עמוד 1 מתוך 2 • 1, 2
פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
עלה בדעתי לקיים כאן פרוייקט 'היומי' שייועד לדיון בלימודים ה'יומי'ים למיניהם שתוקנו במאה האחרונה.
הקשר לפורום ביזוי גדולים יהיה, שמאחר ורובם ככולם של אותם ה'יומי'יים יוקעו כתקנות של טימטום, נגיע ממילא לביזוי ה'גדולים' שתיקנון.
אלו תקנות ה'יומי' שאדון בהן כסדר, והיודע על תקנות 'יומי' נוספות הראויות לדיון או תיקונים והוספת פרטים חסרים במה שכתבתי מוזמן להוסיף.
א. תקנת דף היומי בבלי ע"י הר"מ שפירא מלובלין בשנת תרפ"ג.
ב. תקנת משנה יומית בידי אחד בשם יונה שטנצל בשנת תש"ז.
ג. הלכה יומית בידי הנ"ל בשנת תשי"ב.
ד. פרק יומי בתנ"ך - מודפס בעיתוני הד"לים וכיוצא בהם ולא ברור מי תיקנו. היודע נא לכתוב.
ה. דף היומי ירושלמי שתוקן בידי בונים מגור בשנת תש"מ.
ו. חובת הלבבות יומי (?) בידי משה יהושע מוויז'ניץ באותה שנה.
ז. רמב"ם יומי בידי הלובביצ'ר בשנת תשמ"ד.
ח. תוספתא יומית בידי א.ש. שיק בשנת תשנ"ח.
ט. זוהר יומי (מי ומה תיקן?).
כאמור, אשמח לתיקונים והוספות ברשימת הנושאים לפני התחלת הסידרה.
הקשר לפורום ביזוי גדולים יהיה, שמאחר ורובם ככולם של אותם ה'יומי'יים יוקעו כתקנות של טימטום, נגיע ממילא לביזוי ה'גדולים' שתיקנון.
אלו תקנות ה'יומי' שאדון בהן כסדר, והיודע על תקנות 'יומי' נוספות הראויות לדיון או תיקונים והוספת פרטים חסרים במה שכתבתי מוזמן להוסיף.
א. תקנת דף היומי בבלי ע"י הר"מ שפירא מלובלין בשנת תרפ"ג.
ב. תקנת משנה יומית בידי אחד בשם יונה שטנצל בשנת תש"ז.
ג. הלכה יומית בידי הנ"ל בשנת תשי"ב.
ד. פרק יומי בתנ"ך - מודפס בעיתוני הד"לים וכיוצא בהם ולא ברור מי תיקנו. היודע נא לכתוב.
ה. דף היומי ירושלמי שתוקן בידי בונים מגור בשנת תש"מ.
ו. חובת הלבבות יומי (?) בידי משה יהושע מוויז'ניץ באותה שנה.
ז. רמב"ם יומי בידי הלובביצ'ר בשנת תשמ"ד.
ח. תוספתא יומית בידי א.ש. שיק בשנת תשנ"ח.
ט. זוהר יומי (מי ומה תיקן?).
כאמור, אשמח לתיקונים והוספות ברשימת הנושאים לפני התחלת הסידרה.
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
ד. פרק היומי בתנ''ך, דומה שהוא מיזם 929 שכעת מוביל אותו בני לאו (ראה ויקיפדיה) [וליבי אומר לי שהלה טועה לחשוב את עצמו כאחד הנביאים שעמדו בפרץ ונזכרו לדורות. וכדי ביזיון וקצף. הם יצאו נגד כל שהיה מקובל והטיחו תוכחות אף שספגו בזיונות וצער. בני לאו הנ''ל אף שפעמים מטיח, הוא מטיח ביודעו שבקרב הקהל שבאמת חשוב לו הוא יזכה לתשואות ולהערכה ואינו אלא שופרם הנרצע שליט''א, ולא קרב זה אל זה כל הלילה. חוץ מזה שהנביאים כנראה רובם המוחלט לא התנהגו בדיוק כאחד האדם ועיין בתרגום שמואל א יח,י ודו''ק. אבל לאו דידן בסה"כ נראה רגיל לחלוטין. הוא, וזה דבר שאין מה לגנות אותו עליו, רודף כבוד ומעמד בכל כוחו כמו כל אחד אחר, ואין לו שום סיבה להפליג כ"כ בערך עצמו]
י. 'חוק לישראל' שנפוץ או היה נפוץ אצל הספרדים הבעלי-בתים. אוסף קטעים חסרי כל קשר מכל תחומי התורה
י. 'חוק לישראל' שנפוץ או היה נפוץ אצל הספרדים הבעלי-בתים. אוסף קטעים חסרי כל קשר מכל תחומי התורה
נערך לאחרונה על-ידי מקצהרגליים בתאריך Wed Apr 03, 2019 2:12 am, סך-הכל נערך פעם אחת
מקצהרגליים- מספר הודעות : 378
Join date : 02.01.19
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
אציין שאני מחבב במיוחד את ישעיהו (לא רק מפרק מ' ואילך) שלשונו נפלאה מאד, ויש אפילו לפעמים עוקצנות הומוריסטית דקה ומשובחת.
נערך לאחרונה על-ידי מקצהרגליים בתאריך Wed Apr 03, 2019 2:12 am, סך-הכל נערך פעם אחת
מקצהרגליים- מספר הודעות : 378
Join date : 02.01.19
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
אני רואה שמעלת כבוד תורתו הרמה בקיאה מאד ברזי ההומור הנחות מהסוג הזהמיימוני כתב:ויש גם חוקן לישראל שהוא מנהג שנהגו בו זקנים ואנשי מעשה המשאירים אחריהם שובל של עשיה ברוכה, והוצרכו לכך משום שקפצה עליהם גזירת שב ואל תעשה עדיף, ואילו אינהו סבירא להו עשה דוחה לא תעשה וגמרא גמירי להו, ע"כ נקטו בשיטת החוקן לישראל ושכמ"ה.
נערך לאחרונה על-ידי מקצהרגליים בתאריך Wed Apr 03, 2019 2:13 am, סך-הכל נערך פעם אחת
מקצהרגליים- מספר הודעות : 378
Join date : 02.01.19
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
.
נערך לאחרונה על-ידי מקצהרגליים בתאריך Wed Apr 03, 2019 2:14 am, סך-הכל נערך פעם אחת
מקצהרגליים- מספר הודעות : 378
Join date : 02.01.19
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
ממש גָנוֹן ואציל פסוח והמלט
מקצהרגליים- מספר הודעות : 378
Join date : 02.01.19
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
כיון שזכית לספוג מרוחו המרוממת של מרן שליט''א ומאן דנפח מדיליה נפח וכו' א''כ בוודאי תדבק במידותיו הטובות שנאמר ולדבקה בו וכאשר הורנו את הדרך נלך בה לכתוב שמות הכותבים בעצכח וכו' כן תודיענו במטותא מי הוא הקעלעמר הנזכר שדומה שהוא מגדולי המוחקים שקמו לעם היהודי בארצו בדור האחרון, או תאמר שמניעה אתה רואה מן השמיים והשטן מרקד כנגדך כהורמיז להרחיקך מן הגילוי הנ''ל
מקצהרגליים- מספר הודעות : 378
Join date : 02.01.19
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
מיימוני! אין עונשין אא"כ מזהירין ואיאלץ למחוק ניבולי פיך בפורום רציני זה.
מן הסתם בכובעך האחר כמלמד דרדקי יודע אתה מה גורלם של צאן קדשים המתעמקים בקיצושו"ע במקומות הלא נכונים.
באת לתרום באאוטינג לעצכ"חים - מילא, אך אל תטנף אשכולות רציניים בהלצות של הבאי. אם אגב תרומה עניינית כלשהי - מילא, אך לגופה לא איצטריך.
מן הסתם בכובעך האחר כמלמד דרדקי יודע אתה מה גורלם של צאן קדשים המתעמקים בקיצושו"ע במקומות הלא נכונים.
באת לתרום באאוטינג לעצכ"חים - מילא, אך אל תטנף אשכולות רציניים בהלצות של הבאי. אם אגב תרומה עניינית כלשהי - מילא, אך לגופה לא איצטריך.
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
האם דעת מרן שליט''א שרזין קדישין שנגלו כאן בלבת אש מתוך הסנה לאו כל מוחא סביל דא ואין העולם כדאי וכו' וטוב למוחקם מזה הפורום הציבורי פן תצא כאש חמת ה' ותאכל בשדה המחנה וכו'?
[עריכה תא חזי שמידותיי תרומות ממידות מרן שליט''א וכיוונתי בעיקר הדבר לדעתו הרמתה מה נעים גורלי]
[עריכה תא חזי שמידותיי תרומות ממידות מרן שליט''א וכיוונתי בעיקר הדבר לדעתו הרמתה מה נעים גורלי]
מקצהרגליים- מספר הודעות : 378
Join date : 02.01.19
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
מקצהרגליים כתב:האם דעת מרן שליט''א שרזין קדישין שנגלו כאן בלבת אש מתוך הסנה לאו כל מוחא סביל דא ואין העולם כדאי וכו' וטוב למוחקם מזה הפורום הציבורי פן תצא כאש חמת ה' ותאכל בשדה המחנה וכו'?
[עריכה תא חזי שמידותיי תרומות ממידות מרן שליט''א וכיוונתי בעיקר הדבר לדעתו הרמתה מה נעים גורלי]
אין אני גורס מחיקות ככלל ומטבעי ליברל גדול אני, אולם יש לשמור על גבולות סבירים כלשהם.
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
מקצהרגליים כתב:ד. פרק היומי בתנ''ך, דומה שהוא מיזם 929 שכעת מוביל אותו בני לאו (ראה ויקיפדיה) [וליבי אומר לי שהלה טועה לחשוב את עצמו כאחד הנביאים שעמדו בפרץ ונזכרו לדורות. וכדי ביזיון וקצף. הם יצאו נגד כל שהיה מקובל והטיחו תוכחות אף שספגו בזיונות וצער. בני לאו הנ''ל אף שפעמים מטיח, הוא מטיח ביודעו שבקרב הקהל שבאמת חשוב לו הוא יזכה לתשואות ולהערכה ואינו אלא שופרם הנרצע שליט''א, ולא קרב זה אל זה כל הלילה. חוץ מזה שהנביאים כנראה רובם המוחלט או אפשר כולם היו קצת עם ברגים רופפים, כפי שיווכח כל מי שיקרא את הספרים הנ''ל. וראה גם בשמואל א יח,י 'ויהי ממחרת ותצלח רוח אלהים רעה אל שאול, ויתנבא בתוך הבית' ותרגם שם יונתן היטב היטב: 'והוה ביומא דבתרואי, ושרת רוחא בישא מן קדם ה' על שאול, ואשתטי בגו ביתא'. אלא שאותם שמתוך הריפוף הנ''ל זכו ואמרו דברים שבסופו של דבר נותרו לדורות נקבעו כנביאי אמת וצדק, והשאר אבד עליהם הכלח. אבל לאו דידן בסה"כ נראה שפוי לחלוטין. הוא, וזה דבר שאין מה לגנות אותו עליו, רודף כבוד ומעמד בכל כוחו כמו כל אחד אחר, ואין לו שום סיבה להפליג כ"כ בערך עצמו]
י. 'חוק לישראל' שנפוץ או היה נפוץ אצל הספרדים הבעלי-בתים. אוסף קטעים חסרי כל קשר מכל תחומי התורה
אתייחס עתה לגופו של עניין לאחר שאחד מחברי הפורום קילקל במכנסיו והביא לסטיה מעיקרו של אשכול, השי"ת יכפר לו.
בפירוש כתבתי שאני מתכווין לתקנות "מהמאה האחרונה" ולהוציא מ'חוק לישראל' באתי, שהרי מן התקנה ההיא לא נגיע לביזוי 'גדולים'.
ולגבי הפרק היומי בתנ"ך, כמדומה שעיתון 'הצופה' וכיוצא בו היו מציינים לו הרבה לפני בני לאו שר"י.
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
אם נעלב 'מיימוני' והלך לא ניבהל ממנו, וכמדומה שאת העיקר שהיה לו פרק כבר. גם סבורני שאין לו אלטרנטיבה.
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
אני דווקא תמה על מרן שליט''א שתאחז במשפט ידו וכיון שהנעים לנו מיימוני הכא כולי האי ואף הלצותיו בטוב טעם היו, למה נמנעה בר ואילו אנא הוואי התם בראשו של רבינו כיתושו של טיטוס אמינא ולא מסתפינא יצטרף מרן שליט''א למסיבה ולא יתגלה במידת הדין אלא אך ברמז מרומז אם אין דעתו הקדושה נוחה מהוצאת הפורום לדברי הבאי (אף שלא ידענא להבין דעה הלזו, ומקום דברי הבאי אינם מן המידה ואינם מצמצמים מתחום חיותם של דברים שברומו של עולם וכו'), וחבל על האי שופרא דברח מן אתרא הדין ועימו תמות חכמה רח''ל
מקצהרגליים- מספר הודעות : 378
Join date : 02.01.19
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
משה זאב הכהן פעטש-געבער כתב:
בפירוש כתבתי שאני מתכווין לתקנות "מהמאה האחרונה" ולהוציא מ'חוק לישראל' באתי, שהרי מן התקנה ההיא לא נגיע לביזוי 'גדולים'.
ולגבי הפרק היומי בתנ"ך, כמדומה שעיתון 'הצופה' וכיוצא בו היו מציינים לו הרבה לפני בני לאו שר"י.
לפי האמור בויקיפדיה, את ה'חוק' תיקן האר''י והשלים את המלאכה החיד''א. ומדאיתמר שאין בזה ביזוי גדולים וכו' יש לחקור האם משום שאלו השניים לדעת רבינו אינם בכלל גדולים, או אדרבה גדולים אלא שאינם בכלל ביזוי. וצ''ע.
הפרק היומי, אי מהא אז מן הסתם לא היה זה גדול מובהק ומוכר שיהגה רעיון בלתי-מקובל בשעתו ללמוד דווקא תנ''ך.
מקצהרגליים- מספר הודעות : 378
Join date : 02.01.19
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
מקצהרגליים כתב:אני דווקא תמה על מרן שליט''א שתאחז במשפט ידו וכיון שהנעים לנו מיימוני הכא כולי האי ואף הלצותיו בטוב טעם היו, למה נמנעה בר ואילו אנא הוואי התם בראשו של רבינו כיתושו של טיטוס אמינא ולא מסתפינא יצטרף מרן שליט''א למסיבה ולא יתגלה במידת הדין אלא אך ברמז מרומז אם אין דעתו הקדושה נוחה מהוצאת הפורום לדברי הבאי (אף שלא ידענא להבין דעה הלזו, ומקום דברי הבאי אינם מן המידה ואינם מצמצמים מתחום חיותם של דברים שברומו של עולם וכו'), וחבל על האי שופרא דברח מן אתרא הדין ועימו תמות חכמה רח''ל
הוא כתב גסויות גם בעבר ואף על הוד כ"ק מרן שליט"א. וכיון שראיתי שעומד לגלוש לשם שוב הזהרתיו. ומה כבר מחקתי לו? איזו שטות גסה סרת טעם. אם כה חשוב לו האאוטינג לאנשי עצכ"ח שיתרום שם אך הרי לא יתכן להניחו משום כן לפעור פיו על קודש הקדשים. ומכאן נמי גילוי מודעא שמה שכתב על 'שוטנג' ו'שחרית' וכדומה דעתו היא ושלו בלבד דלא לימרו אינשי מדשתקי רבנן וכו'.
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
מאי נפק''מ כלל בגסויות? לא מבין איך כל העניין הזה של מילים כל כך מעניין אנשים. אני אדם פשוט מאד: אם זה כתוב מצחיק - צוחק, אם כתוב משעמם - מדלג, ובכל מקרה לא מייחס חשיבות לשום שם-תיאור שיהיה בעולם אלא אחרי הקריאה מפשיט את אדרת המילים ומציב את הטיעון בסכמה מופשטת של הנחות ומסקנה. אם ההנחות סבירות והמסקנה נובעת - שפיר. אחרת - כותב תגובה. זהו. מי שרוצה ללעוג לי (הצעיר מקצה_רגליים נ''י) מוזמן בהחלט כאן ועכשיו, ובתנאי שיכתוב בלשון מסולסלת ובתיחכום כלשהו ושיננתם בם. ואם העקיצות יהיו מספיק מוצלחות בעיני אז גם אודיענו את שמי המפורש בשכרו אם זה יעניין אותו.
לדעתי מבין ריסי עיניו של מיימוני דידן ניכר שהוא אדם מעניין ומן הסתם יודע עוד כמה דברים חוץ מבקיאות בשמות (אף שגם זה תחום חשוב) ואילו היה נותר כאן היינו שומעים כמה תובנות ואבחנות וכו'. אמנם הבדל גדול יש בין ליצנותא דשכינתא קוב"ה גופיה ובין שאר ליצנותא (כגון ליצנותא על חשבוני דידי, שמקודמת בברכה) אבל יש מקום למידת הרחמים דידוע שכעת לפי אופק המזלות מתנוצצת בשעה החמישית מידת הרחמים ומזרחת בחוג הגדי ומשם מתפשטת לתוך הכדור והבא ליטהר פותחין לו ואכמ''ל
לדעתי מבין ריסי עיניו של מיימוני דידן ניכר שהוא אדם מעניין ומן הסתם יודע עוד כמה דברים חוץ מבקיאות בשמות (אף שגם זה תחום חשוב) ואילו היה נותר כאן היינו שומעים כמה תובנות ואבחנות וכו'. אמנם הבדל גדול יש בין ליצנותא דשכינתא קוב"ה גופיה ובין שאר ליצנותא (כגון ליצנותא על חשבוני דידי, שמקודמת בברכה) אבל יש מקום למידת הרחמים דידוע שכעת לפי אופק המזלות מתנוצצת בשעה החמישית מידת הרחמים ומזרחת בחוג הגדי ומשם מתפשטת לתוך הכדור והבא ליטהר פותחין לו ואכמ''ל
מקצהרגליים- מספר הודעות : 378
Join date : 02.01.19
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
הרי הוא לא נחסם... אם רוצה - שיכתוב, ואם רוצה להיעלב וכי נעכב בעדו?
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
ואני עומד ומתמיה על כולם. זה שנעלב אם נעלב - תמיהני עליו. ואם כעס וכו' גם כן תמיהני. זה שגמר בדעתו למחוק - גם עליו תמיהני. ועל עצמי שעומד כאן ומבאר דעתי באריכות תמיהני ג''כ וסוף דבר לא עלתה בידי אלא תמהנותי.
מקצהרגליים- מספר הודעות : 378
Join date : 02.01.19
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
מיימוני קשישא וכו'. אליכם אישים אקרא אל תהיה כעבדים המשמשים את הרב בשחוק דחוק על מנת לקבל פרס או כזית או כביצה וכו'. למה אתה מתרגש ממילים או ממחיקות וכו'? דברים שוליים וטפלים שעוברים ליד האוזן ואליה לא יגשו. התגבר נא כארי ופרוש לפנינו איזה משנה ממשנותיך שמן הסתם יש תחום שיש לך בו חידושים כלשהם או איזה רכילות עסיסית וכו' (וכאמור דווקא על אנשים מעניינים, כי אנשים כדומן יש על פני חוצות, ורובם הדיבור בהם אינו מגיע למדרגת רכילות והוא דברים בטלים רח''ל).
או נצא נאמר לך כאשר אמר אמציה כהן בית אל לעמוס קשישא בלגלוג משונן:
[אחר שעמוס איים בגוזמאות גדולות על מלכות יהודה שתיפול וכו']
"חוזה - לך ברח לך אל ארץ יהודה, ואכול שם לחם ושם תינבא.
ובית אל לא תוסיף עוד להינבא, כי מקדש מלך הוא, ובית ממלכה היא"
והאם סלקא דעתך שגבר כעמוס ייבהל מעקיצתו של אמציה? לא ולא
תכף ענה לו עמוס מנה אחת אפיים:
"אתה אומר לא תינבא על ישראל ולא תטיף על בית יצחק --
לכן כה אמר ה':
אשתך בעיר תזנה
ובניך ובנותיך בחרב ייפולו
ואדמתך בחבל תחולק
ואתה על אדמה טמאה תמות
וישראל - גלה יגלה מעל אדמתו"
אם לא תדעי לך וכו' צאי לך בעקבי וכו'
או נצא נאמר לך כאשר אמר אמציה כהן בית אל לעמוס קשישא בלגלוג משונן:
[אחר שעמוס איים בגוזמאות גדולות על מלכות יהודה שתיפול וכו']
"חוזה - לך ברח לך אל ארץ יהודה, ואכול שם לחם ושם תינבא.
ובית אל לא תוסיף עוד להינבא, כי מקדש מלך הוא, ובית ממלכה היא"
והאם סלקא דעתך שגבר כעמוס ייבהל מעקיצתו של אמציה? לא ולא
תכף ענה לו עמוס מנה אחת אפיים:
"אתה אומר לא תינבא על ישראל ולא תטיף על בית יצחק --
לכן כה אמר ה':
אשתך בעיר תזנה
ובניך ובנותיך בחרב ייפולו
ואדמתך בחבל תחולק
ואתה על אדמה טמאה תמות
וישראל - גלה יגלה מעל אדמתו"
אם לא תדעי לך וכו' צאי לך בעקבי וכו'
מקצהרגליים- מספר הודעות : 378
Join date : 02.01.19
Re: פרוייקט 'היומי' בפורום ביזוי גדולים
אף אני מצטרף לדברי קודמי ופונה בקריאה של חיבה:
מיימוני רחימא, שובה אלינו בהמון רחמיך והופע בהדר גאון עוזך על פורומנו ויפרח בו הודך כשושנה וק"ל.
וחי נפשי שאילולא היה בידי לפייסך מגיש הייתי לך ראשו של ירוחם על קערת כסף טהור כשם שהגישה שלומית ראשו של יוחנן המטביל הצדקן להורדוס אנטיפס ככתוב בספר ברית חדשה.
דא עקא שאינו בידי ובדליכא כו"ע לא פליגי. אבל אם תוסיף שנית לנטות ידך באאוטינג ויבואו רבים לפורום לחזות בזיו פניך מסתמא א' מהם ידע וסוף גנב לתלייה.
מיימוני רחימא, שובה אלינו בהמון רחמיך והופע בהדר גאון עוזך על פורומנו ויפרח בו הודך כשושנה וק"ל.
וחי נפשי שאילולא היה בידי לפייסך מגיש הייתי לך ראשו של ירוחם על קערת כסף טהור כשם שהגישה שלומית ראשו של יוחנן המטביל הצדקן להורדוס אנטיפס ככתוב בספר ברית חדשה.
דא עקא שאינו בידי ובדליכא כו"ע לא פליגי. אבל אם תוסיף שנית לנטות ידך באאוטינג ויבואו רבים לפורום לחזות בזיו פניך מסתמא א' מהם ידע וסוף גנב לתלייה.
עמוד 1 מתוך 2 • 1, 2
Similar topics
» סקר ביזוי 'גדולים'
» * * * חגיגות שנה לפורום ביזוי גדולים * * *
» שירי ביזוי 'גדולים' - אשכול ראשי
» הרמב"ם כמבזה 'גדולים'
» הבהרה, בקשה ואזהרה מאת הנהלת הפורום, בעניין שמירה על הוראות החוק הישראלי והמוסר האוניברסלי בעת כתיבה בפורום
» * * * חגיגות שנה לפורום ביזוי גדולים * * *
» שירי ביזוי 'גדולים' - אשכול ראשי
» הרמב"ם כמבזה 'גדולים'
» הבהרה, בקשה ואזהרה מאת הנהלת הפורום, בעניין שמירה על הוראות החוק הישראלי והמוסר האוניברסלי בעת כתיבה בפורום
יהדות בעידן המודרני :: ביזוי 'גדולים' להנאת המשתתפים, בנשיאות הוד כ"ק מרן שליט"א :: יהדות בעידן המודרני
עמוד 1 מתוך 2
Permissions in this forum:
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה