אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

עמוד 1 מתוך 2 1, 2  Next

Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Tue Oct 15, 2019 5:01 pm

פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק אינו פעיל כיום, אולם היתה תקופה בעבר בו הוא היה תוסס מאד. נערכו בו דיונים חשובים ומעניינים, בהם כתבו בין השאר ידענים גדולים בתחומיהם. גם אני הק' נהגתי להשתתף ולהביא אליו מתורת הוד כ"ק מרן שליט"א, אם כי מטבע הדברים פעמים רבות נמחקו הדברים, וד"ל ואכמ"ל.

באשכול זה נשתדל לחשוף את הניקים המעניינים שכתבו שם. בהודעה זו מתחת תבוא רשימת הניקים שנחשפו, ובהודעות שתחתיה יבואו דיונים באישיותם של אותם ניקים. כמובן שמטבע הדברים, החשיפות בחלקן לא תהיינה חשיפות של ממש אלא דברים מפורסמים משכבר, ובמקרה כזה, התועלת והחידוש העיקריים יהיו בדיון באישיותו של הניק.

ניקים שכתבו גם שם וגם בעצכ"ח, יידונו באשכול העצכ"חי ואין לכפול הדברים, זולת אם היתה עיקר כתיבתם בסו"ס.

וזה החלי בישע צורי וגואלי, ויהיו לרצון אמרי פי בהטיפי.

1. י_לבנוני - יהושע מונדשיין ז"ל.
2. אליהוא - איזה גר"אניק מבית וגן ירושלים בשם אהרן מאיר קרביץ.
3. תכלת_דומה - איתם הנקין הי"ד.
4. מציץ_ומליץ=פטרוזא=עולמישער - בצלאל דבליצקי.
5. ברי_ושמא - חוקר הקבלה יוסף אביב"י.
6. אלייעזר - אליעזר בלומנטל. 
7. מפליג_ברשת - ידידנו היקר אהרן רוז.
8. עין_הקורא - עופר גיסין.
9. מתפעל - שלמה ויינברג, אחיו של הטאלנער.
10. אילפא - נתן צבי פלצ'ינסקי, נכדו של ר"א הידוע (וגיסו של יצחק מאיר יעבץ שגילה את אור המסרחניקיות, מס' 31 ברשימת האאוטינג של העצכ"חיים).
11. צמחיוסיפון - ר' מנדל חיטריק, שליח חב"ד באיסטנבול.
12. יינן - מנחם מנדל ברונפמן, בעל הבלוג 'עלי ספר'.


נערך לאחרונה על-ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער בתאריך Wed Nov 06, 2019 8:14 pm, סך-הכל נערך 15 פעמים

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Tue Oct 15, 2019 5:21 pm

הערה לאחר עריכה: כמה הודעות להלן נכתבו מתוך מחשבה מוטעית כי 'אליהוא' הוא דוד קמנצקי, מעורכי 'ישורון'. הטעות תוקנה להלן, ומשנה ראשונה לא זזה ממקומה.

נתחיל אפוא בדיון בהנך תרי צנתרי דדהבא שהיו מאושיות הפורום שם, י_לבנוני = יהושע מונדשיין ז"ל, ואליהוא = דוד קמנצקי יבדל"א.

מונדשיין היה אדם מרשים לכל הדעות. מפעלו העיקרי בו ייזכר לדורות לדעתי, הוא עמידתו המקורית והאמיצה בימי טירוף המשיחיות החב"די ב1994-1992. מונדשיין היה *יחיד בין רבבות*, אני חוזר: *יחיד בין רבבות*, לא כגוזמא או לשון הבאי, אלא יחיד בין רבבות, פשוטו כמשמעו, חב"די שפוי יחיד בין רבבות חב"דיים שנטרפה עליהם דעתם, ואשר קרא בקול גדול בפני חבריו: משוגעים, רדו מהגג! אין כל הוכחה כי רבינו הוא משיח, ואתם הולכים לאבדון!

כמובן שהיה גם את אליעזר שך וכנופייתו, אבל כפשוט, שם זה לא קונץ - הללו היו הרי שונאי חב"ד והלובביצ'ר בנפש, גם בלי קשר למשיחיות. מונדשיין לעומתם היה חב"די אדוק בכל ליבו ונפשו, ואת אליעזר שך ראה, כמו כל חבריו, כשילוב של אשמדאי, קורח והמן. מונדשיין התנגד להתפרצות המשיחית בגלוי דווקא מתוך רצון להגן על חב"ד ועל רבו, ומבחינה זו היה יחיד בדורו. אין לי ספק כי מבחינה היסטורית ייזכר מונדשיין ממש כר' יעקב ששפורטש בדורו, שהאמין בשבתי צבי בתחילת דרכו, וכשהתפכח, ניצב בדד ללא מורא מול אוקיינוס מטורפים גועש סביבו, וקנה לו מקום נצחי בפנתיאון ההיסטורי של היהדות.

כמובן, יש מקום לכתוב על מונדשיין ז"ל גם הרבה מעבר לעניין המשיחיות, אך מכיוון שאני מוגבל בזמן, אסתפק מבחינתי בנקודה זו, שהינה לדעתי, כאמור, מעשהו החשוב ביותר של מונדשיין בחייו. נקודה זו היא גם המשיקה בין מונדשיין לקמנצקי יבדל"א, שכן רתיחת זעמו המשעשעת עד דמעות של קמנצקי, אשר ניתכה שם בפורום על מונדשיין באובססיה בלתי-פוסקת, נבעה, למרבה הפרדוקס, דווקא בשל המסמך האנטי-משיחי שפירסם מונדשיין ב1993 תחת הכותרת "איגרת לידיד".

המשך יבוא!


נערך לאחרונה על-ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער בתאריך Thu Oct 17, 2019 7:27 pm, סך-הכל נערך פעם אחת

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי מקצהרגליים on Tue Oct 15, 2019 5:53 pm

המשיחיות החבדית היא קוריוז היסטורי חולף. איזה מן השוואה יש בין זה לבין שבתאי צבי שהשפיע בזמנו על כמות עצומה של רבנים ואנשים מכל החוגים? אם מונדשיין ושאר חוקרי הדברים ההיסטוריים התפלים יזכו ליותר מהערת שוליים בספר כלשהו בעוד מאתיים שנה אני אהיה מופתע.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 327
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Tue Oct 15, 2019 7:20 pm

מקצהרגליים כתב:המשיחיות החבדית היא קוריוז היסטורי חולף. איזה מן השוואה יש בין זה לבין שבתאי צבי שהשפיע בזמנו על כמות עצומה של רבנים ואנשים מכל החוגים? אם מונדשיין ושאר חוקרי הדברים ההיסטוריים התפלים יזכו ליותר מהערת שוליים בספר כלשהו בעוד מאתיים שנה אני אהיה מופתע.

אתה צודק ולא צודק. המשיחיות החב"דית בסוף המילניום הקודם השפיעה ישירות על כעשרים אלף חב"דיים אדוקים במעגל הראשון, במעגל השני על לפחות כמות דומה של מקורבים לחב"ד, ובמעגל השלישי העירה פולמוס בכל העולם החרדי. על כמה אנשים השפיע שבתי צבי במעגל הראשון? בעולם כולו לא חיו אז הרבה יותר ממיליון יהודים. כמה חיו בסביבה המיידית בטורקיה וסביבתה אז בעת התרחשות האירועים? לא יותר מרבבות ספורות.

מאידך, שבתי צבי עד התאסלמותו אכן התקבל כמשיח על כל היהודים והרבנים למעט ששפורטש, ואילו בלובביצ'ר לא האמינו מלכתחילה אלא החב"דיים, ולפחות חצי מהאנשים, בהשפעת הרב אליעזר שך בעיקר, ראו את הלובביצ'ר מלכתחילה כשרלטן.

את מקומה וחשיבותה של המשיחיות החב"דית בהיסטוריה היהודית ישפטו המומחים רק בעוד שנים, כשתהיה פרספקטיבה. גם ההיקף האדיר של השפעת שבתי צבי התברר במלואו רק לאחר שנים רבות - הפרנקיסטים במזרח אירופה עלו רק מאה שנה אחריו.

בכל מקרה, אין בכך כדי להמעיט ממקוריותו ואומץ ליבו של מונדשיין.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי מקצהרגליים on Tue Oct 15, 2019 7:45 pm

כיון שאתה אומר 'עד התאסלמותו אכן התקבל כמשיח על כל היהודים והרבנים למעט ששפורטש' (לשון גוזמא נקיט אבל נניח) אז במה אני לא צודק? זה כל מה שאמרתי. ואגב מספרים מוחלטים הם פחות חשובים ממספרים יחסיים. הערת פולמוס אין בה כ"כ חשיבות דתית אם רוב מוחלט ומוכרע של היהודים היו בצד אחד של המתרס. מי מחוץ לשורות חבד קיבל את משיחיותו של הלובביצ'ר? נער יספרם על כף יד קטומה אחת. אם חבד היו סוחפים את כל היהודים, ורק היה איזה פלג בני ברקי קטן שמתנגד להם וכיסים של ביקורת רמוזה פה ושם, אז הייתה פה השוואה לשבתאות הכבירה. השבתאות היא תופעה דרמטית ומקיפה גם לפני הפרנקיסטים. אכן אין בכך כדי להמעיט מאומץ ליבו, אבל לא עדיף כל כך ממאן דהו בכפר נידח בפאתי הודו שתקע אצבע בסכר פן תציף את הכפר הנידח ההוא. בתוך הכפר הוא יכול להיות חשוב, אבל לא יכתב זכרונו בספר דברי הימים לתולדות הודו המעטירה.
[עריכה: לא יודע למה לא הבנתי בהתחלה. התכוונת שצודק שהשבתאות הייתה משמעותית ולא צודק שברור שהמשיחיות החב''דית היא לא משמעותית].

אגב לא אמנע מלהזכיר שזכור לי שיש איזה ספר משונה של היעבץ עם סקירה מכמה אנשים על שבתאי צבי וגם דעת היעבץ עצמו. לא ממש זוכר מה כתוב שם, אבל לכל אורך הדרך הם מציינים את התפעלותם מחכמתו העצומה בקבלה ושהיה דורש כמעיין המתגבר. זכור לי הדבר המצחיק ביותר שקראתי שם, והוא ששבתאי צבי עשה להם דרוש על המערכה, שכל חג הוא מלך ויש לו מלך על גבו - פסח יש לו שבועות, סוכות יש לו שמיני עצרת, ראש השנה יש לו יום כיפור שהוא שבת שבתון, ואילו אני שבתי (כך הוא כתב) צבי אני שבת + אות י' שאני כלול מעשר ספירות וכולל כולם ואני שבת שבתון-דשבתון "מלך מלכי המלכים" וקבע חג לעצמו בחודש אשר בדא מליבו וכו'. אולי הוא עשה עוד דרשות, אבל זאת הרמה של הדוגמאות שמובאות בספר המשונה ההוא. בשעה עגולה אחת אני משלשל כלאחר יד עשר דרשות מגוחכות כאלה. אחרי שקראתי אי-פעם את כל הספר אני זוכר שעוד עמדתי משתומם במה היה כוחו של שבתי צבי הזה גדול ולא הבנתי. סוף סוף נהו אחריו בעלי תריסין וחכמים מחוכמים למיניהם. מה מצאו בו עד כדי כך? מבארים את זה עם כריזמה ותקווה גאולית וכו', אבל בתפיסתי עדיין תימה גדולה.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 327
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Tue Oct 15, 2019 10:13 pm

נמשיך בעניין מונדשיין-קמנצקי.

דוד קמנצקי הינו היפוכו הגמור של מונדשיין. קמנצקי הוא ליטאי חמוץ, אדוק וזעפן, האחוז אובססיה אנטי-חב"דית שלעיתים מצחיקה עד דמעות.

לדוגמה: אחת הדמויות השטניות במיתולוגיה החב"דית היא זו של אביגדור, רבה המודח של פינסק, ששלח לשלטונות הרוסיים את כתב ההלשנה על ר' שניאור זלמן מלאדי, מחולל חב"ד. כל ילד חב"די יונק עם חלב אימו את השטניות המיוחסת לאביגדור, המתואר כשילוב של סמאל, אשמדאי, טיטוס והיטלר גם יחד. ה'מתנגדים', מצידם, מעולם לא החשיבו את אביגדור כמי-יודע-מה. הוא היה בסך הכל איזה 'גדול' משני מדרג ז', בסדר הגודל בזמנננו של, נניח, יגאל רוזן. אביגדור היה מקורב קצת לגר"א, אבל לא נחשב בהיררכיה שם למשהו מיוחד, ובמשך מאתיים שנה מעולם לא טרחו ה'מתנגדים' לנסות לטהר את דמותו המושמצת כל כך בידי החב"דיים. זאת, עד שהגיע דוד קמנצקי. קמנצקי פירסם מאמר מקיף הדן בהשחרת דמותו של 'הגאון ר' אביגדור זצ"ל, גאב"ד פינסק', בידי החסידים, ומאז הוא לא נח לרגע מלהתמרמר על העוול המתמשך שמעוללת לדעתו הספרות החסידית לנפש נקי וצדיק. החב"דיים משתוללים בזעם - בעיניהם משול הדבר למאמר של מכחיש שואה, ואילו הקוראים הנייטרליים עשויים לעיתים להתפקע מצחוק למראה הליטאי והחב"די תולשים זה את זקנו של זה.

)המשך יבוא)

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Wed Oct 16, 2019 12:07 am

נגד מונדשיין פיתח קמנצקי אובססיה מיוחדת, בשל דברים שכתב מונדשיין באותה "איגרת לידיד". אינני זוכר בדיוק את הניסוח של מונדשיין שם, אך בעיקרו של דבר הוא חזר על דברים טריוויאליים מבחינת כל חוקר חסידות או משקיף עליה ממבט אובייקטיבי. החסידות דוחה את ההיצמדות ה'מתנגדית' הקטנונית לפרטי ההלכות שבשולחן-ערוך, בבחינת מרוב עצים לא רואים את היער. החסידות טוענת כי מטרת המצוות הינה בסופו של דבר דבקות באל, ומשכך, את פרטי ההלכות יש ליטול בפרופורציה הראויה, עם כל הכבוד, ולא להפוך טפל לעיקר. כאמור, אין בדברים חידוש אמיתי; פיתחו כל אנציקלופדיה בערך 'חסידות', ותקראו כי החסידות הקלה במידה ידועה במצוות מעשיות. אך את קמנצקי-אליהוא, הליטאי החמוץ והקפדן, הרתיחו הדברים כל כך, עד שמאז נהג לכנות את מונדשיין 'האפיקורס בעל איגרת לידיד'.

כשלעצמי, חזקה עלי פקודת הוד כ"ק מרן שליט"א, ובעת כותבי בסו"ס שם נהגתי תמיד לשלח להנאתי חיצים ארסיים ב'אליהוא'. לפעמים היה הלה מתעלם, אך הייתי מגביר את הפרובוקציות עד שהוא היה רושם משהו בסגנון 'מנהלים - אבקש למחוק את ההודעה שמעליי', ואז הייתי מתמוגג, ביודעי כי החץ המושחז ננעץ הפעם בישבנו.

פעם אחת, מצחיקה בטירוף, זכורה לי במיוחד. היה זה בקירבת הימים הנוראים, ו'אליהוא', בארשת של יראת-שמיים, שאל משהו על מנהג המלקות בערב יום כיפור. כתבתי לו: "אליהוא, הפשל את המכנסיים וחכה לי - אני כבר מגיע אליך. הרי באמת מגיע לך". אהה! לזכר זאת מדי אפרימה, ועיני תוריד כנחל דמעה מרוב צחוק.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי מיימוני on Thu Oct 17, 2019 1:38 am

ימחל לי כ"ק מרן אבל אליהוא אינו קמינצקי כלל וכלל

מיימוני

מספר הודעות : 71
Join date : 30.12.18

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Thu Oct 17, 2019 9:27 am

מיימוני כתב:ימחל לי כ"ק מרן אבל אליהוא אינו קמינצקי כלל וכלל

אתמהה! היה זכור לי שהוא אליהוא.

אבל אם אתה אומר, אתה יודע.

ובכן, מיהו אליהוא? אל תאמר לי שהוא אליאך.

והאם נכון מה שטען אז אחד כי 'דארער' הוא חנוך גליצנשטיין, שכמדומני הלך בינתיים לעולמו?

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Thu Oct 17, 2019 7:23 pm

ושמחת בחגך והיית אך שמח!

לשמחתנו, נתקבל תיקון לטעות בעניין 'אליהוא', לבל תצא מכשלה מתחת ידינו ח"ו.

המתקן, מרא דכולא תלמודא דא דכל רז לא אניס ליה, ביקש למסור כי 'אליהוא' הוא, כדבריו, "איזה יצור גר"אניק מבית וגן ירושלים בשם קרביץ". 

אמנם היינו מעדיפים לדעת גם שמו הפרטי של קרביץ הנ"ל, ואם אפשר אף את כתובתו המדוייקת, וזאת לא משום סקרנות ח"ו, אלא מפני שכעת אנחנו כבר אור לד' דחוה"מ סוכות - בהשגחה פרטית, יום השנה להגר"א רבו - ואילו 'אליהוא', חוששני, ממתין במכנסיים מופשלים עוד מערב יום כיפור כדי לספוג את המלקות שביקש, ולהניחו במצב עדין כזה כ"כ זמן ודאי לאו אורח ארעא הוא.

אבל בכל אופן, מודים על לשעבר ומבקשים על העתיד, ומי יתן ונזכה לפרטים המדוייקים בקרוב וכך נוכל לעיין באיזה מפירסומיו של הלה תחת שמו האמיתי, להוציא מקטני אמנה.

ואגב כמדומני אותו 'אליהוא' היה מפיץ פרפראותיו גם בפורומי אוצה"ח, אך כפי המסתמן גם הפורומים שם הם כבר בשלב הדעיכה.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Fri Oct 18, 2019 9:17 am

מזכי הרבים מבקשים עתה לעסוק בניקים של בצלאל דבליצקי בפורום סו"ס המת. לדבריהם, הלה החזיק שם מערכת שלמה של ניקים ובדרכי מצה ומריבה הביא לבסוף למותו של אותו פורום, שעל חורבותיו נבנתה מערכת הפורומים של אוצה"ח אותם הוא מנהל - אם כי, כאמור, לפי הנראה גם הפורומים של אוצה"ח, לפי הנראה, כבר בדרכם ללכת בדרך כל הארץ.

הניק הראשון של בצלאל דבליצקי בסו"ס שנטפל בו הוא "מציץ_ומליץ". ראו למשל כאן, קטטה משעשעת בינו לשוטנג=יהודה הערשקאוויטש, על יחסו של ה'חתם סופר' למנדלסון:

https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2545270&whichpage=2

קטטה מצחיקה אחרת בין דבליצקי ל'אתנחתא'=נחום גרינוולד, ראו כאן:

https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2487923&whichpage=1

שם מתחיל האשכול בדיון על שאלת קיומו של ירושלמי למסכת עדויות. שנים אח"כ ההדיר בצלאל דבליצקי את הגמרא שחיבר ר"ש סירליאו על עדויות (ובצדקנות גדולה שלא ייראה כגמרא הרגילה, מפני החלטת כמה ליטוואקעס דרעקים בווילנה לפני כמאה וחמישים שנה כי יש בתלמוד דין 'ובמתכונתו לא תעשו כמוהו' - החלטה בעקבותיה הוחרם 'סדרי טהרה' להרבי מראדזין). משם הסתעף האשכול לדיון במבואו של ר"ד דבליצקי, אביו של בצלאל, לראבי"ה החדש שההדיר. גרינוולד כתב בלגלוג על האדיקות וה'השקפה' במבואו של האב שם, הבן התרתח וטען כי גרינוולד הוא בהמה ויש לו פרסות, וכן הלאה - וכל הטוב הזה קיים שם עד היום.

מן הסתם בחיפוש לפי 'מציץ_ומליץ' תימצאנה פרפראות נוספות, אלא שאין עיתותי לזה עתה. המוצאים דברים משעשעים מוזמנים לקובעם כאן באשכול.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Fri Oct 18, 2019 12:23 pm

ניק נוסף של בצלאל דבליצקי בסו"ס היה 'פטרוזא', וכתב בו שם כמאה הודעות.

כאן באשכול על סבו:

https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2501220

וכרגיל - עקיצות, התנצחויות וקטטות עם 'אתנחתא'=נחום גרינוולד, ושאר החב"דיים שם, והללו מצידם אף נועצים טלפיים מלגלגות בסב.

וכאן... ממש עסיסי:

https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?whichpage=3&topic_id=2603584

רבו דקר! פעמים מעטות מזדמן לי להסכים בשתי ידיים עם בצלאל דבליצקי... את דוד צבי הילמן שר"י תיאר שם דבליצקי פעם אחת בתוארו האמיתי - "הבזוי-הזוי"! שומו שמיים, ללקק את האצבעות! וכל זאת עוד בחיי חיותו של אותו הנבל, שנה וחצי לפני פגירתו, ישתחקו עצמותיו בגיהנום.

ועל מה חרי האף הגדול הזה - על שפגע הילמן באיזה שטינקער, שיינפלד מהבד"ר ירושלים? אתמהה.

ובהמשך שם כרגיל קטטות עם 'אתנחתא' והחב"דיים. מדברי 'אליהוא' שם ובאשכולות כיוצא בו נוצר לי כנראה הרושם ש'אליהוא' הוא קמנצקי, וכאמור זוהי טעות.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי מקצהרגליים on Fri Oct 18, 2019 1:01 pm

דבליצקי הוא אדם מעניין. לא נשמע הגיוני בשום אופן ותחת איזה מסיכה שתהיה שדבליצקי יכתוב על מאמר של רדצ"ה שהוא בזוי והזוי ולדעתי זה מפריך את הזיהוי כפטרוזא. קראתי קצת מדברי מציץ_ומליץ ובזה נראה שאכן הקול קול דבליצקי.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 327
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי מקצהרגליים on Fri Oct 18, 2019 1:31 pm

ואגב אני חוזר ומביע את התעניינותי מי הוא מה_שנכון_נכון בפורום אוצר החכמה. כל דבריו קב ונקי וקשה להניח שחכם כזה לא חיבר או ההדיר ספר מוצלח במיוחד. האם יש לו ניק גם בסופרים וספרים? חיי ראשי שאני לא זוכר אף הודעה אחת שלו שבה נכנס בשביל דחוק או שנראתה לי כטעות, ולא זוכר אף ניק באף פורום שחשבתי עליו ככה.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 327
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Fri Oct 18, 2019 2:48 pm

מקצהרגליים כתב:דבליצקי הוא אדם מעניין. לא נשמע הגיוני בשום אופן ותחת איזה מסיכה שתהיה שדבליצקי יכתוב על מאמר של רדצ"ה שהוא בזוי והזוי ולדעתי זה מפריך את הזיהוי כפטרוזא. קראתי קצת מדברי מציץ_ומליץ ובזה נראה שאכן הקול קול דבליצקי.

ראשית, לא מדובר בסברות אלא בידיעה וקבלה ברורה, ומה יש להקשות על המציאות.

שנית, בחן דברי פטרוזא הנ"ל על ר"ש דבליצקי ואביו התעשיין בצלאל יעקב דבליצקי ויחסיו עם הרב גורן וכו' ותמצא בלא ספק שהוא הוא, ואף אחד לא היה עשוי לדעת הפרטים שהוא כותב שם, וגם השווה לדברים שכתב בזה בניק אי"ס באוצה"ח.

ולעניין תמיהתך, עקוב לב אנוש מי ידענו. שמא קנאת האמת תפסתו, ושמא ה"ל איזו שייכות להאידיוט שיינפלד מהבד"ר שלקה שם מידי הילמן, ושמא, להבדיל, בשעתא חדא וברגעא חדא פעלו דברי הוד כ"ק מרן שליט"א התעוררות בנפשו - מי יתן ואדע.

עכ"פ, למעשה ברור שהוא הוא, כמ"ש.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי מקצהרגליים on Fri Oct 18, 2019 3:19 pm

אין אחר הידיעה הברורה כלום אלא שידיעה ברורה אינה כאש הדולקת בזה ועוברת לזה מאליה ואני כלכש וחוסן וחלך ופתילת המדבר. קראתי קצת מדברי פטורזא ואמנם הדברים נראים כבבואת דבליצקי אלא שאינם ניכרים בוודאות כמו במציץומליץ שכל חותם הסגנון והנושאים והתכנים יכתוב ידו לדבליצקי ובשם מציץומליץ יכנה, ואיך אפשר ליישב את הפלא שהוא מתייחס ככה לרדצ"ה שאם מעריציו עשרה בעולם דבליצקי ואביו מהם.
ומ''מ ראיה נאה מצאתי לך ואתן תודה לחיפוש המובנה בפורום אוצר החכמה ולזכרוני שפעמים שאינו מכזיב.
ראה כאן דברי פטורזא https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2608636&whichpage=#R_15
וראה כאן דברי איש_ספר http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=4708&p=68964&hilit=%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%94%D7%95#p68964

מקצהרגליים

מספר הודעות : 327
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Sun Oct 20, 2019 12:08 pm

ניק נוסף שהרבה לכתוב בסו"ס, "ברי_ושמא", שייך לחוקר הקבלה הידוע יוסף אביב"י, שלאחר מות סו"ס עבר להשתמש בו במערכת אוצה"ח.

על אביב"י זה דיברנו כבר בעבר. כמין כוי שלא הכריעו בו חכמים אם חיה או בהמה, אף הוא בריה משונה, לא למדן או מקובל מהסוג הישן, ואף לא אקדמאי. אין הכוונה שנמצאו בו ממעלות שניהם אלא דווקא להיפך, חסרונות שניהם ישנם בו.

דוגמה משעשעת שראיתי אצלו לאחרונה: הוא הגיע למסקנה כי האר"י חזר בו באי אלו נושאים, אך לא העז לכתוב זאת עד ששאל מבן שכונתו, ש.ז. אויערבאך, אם "מותר" לומר כך. פושק הדור פסק ש"מותר", והביא ראיה אלימתא: הרי אף לר' יהודה הנשיא מצינו משנה ראשונה ומשנה אחרונה... תמה אני, אם נותני לחמו של אביב"י ביד בן צבי מודעים כי הלה נזקק לצורך מחקריו לפסקי ש.ז. אויערבאך, ומה דעתם על כך.

מקרה נוסף בו נזקק אביב"י לשכנו הטוב, קשור לפרשה שאירעה לו עם המטורף הבני-ברקי ישראל אליהו וויינטרוב, זכרונו לא לברכה. וויינטרוב שיגר אחד ממלחכי פינכתו לפרסם ב'יתד נאמן' מאמר בוטה נגד אביב"י. רק בזכות התערבותו של אויערבאך הסכימו אנשי 'יתד' לפרסם את תגובתו של אביב"י ל'מקובל' המטורף, אולם בשבוע שלאחר כן שבו ונתנו לווינטרויב את המילה האחרונה.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי מקצהרגליים on Mon Oct 21, 2019 7:52 pm

משה זאב הכהן פעטש-געבער כתב:ניק נוסף של בצלאל דבליצקי בסו"ס היה 'פטרוזא', וכתב בו שם כמאה הודעות.
[...]
וכאן... ממש עסיסי:

https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?whichpage=3&topic_id=2603584

רבו דקר! פעמים מעטות מזדמן לי להסכים בשתי ידיים עם בצלאל דבליצקי... את דוד צבי הילמן [...] תיאר שם דבליצקי פעם אחת בתוארו האמיתי - "הבזוי-הזוי"! שומו שמיים, ללקק את האצבעות! [...].

ועל מה חרי האף הגדול הזה - על שפגע הילמן באיזה שטינקער, שיינפלד מהבד"ר ירושלים? אתמהה.

קראתי את המאמרון של הילמן והוא באמת הזוי וחסר טעם וריח. כאן נמצא כאן היה: http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=46427&pgnum=753 .
מתחילה טוען שהמהדיר המציא גירסא שאינה בכתה"י שהוא הצהיר עליהם, כי רדצ הילמן שלח שליחים לבדוק את כתה"י ומצא בנדפס שינויים וגם השווה בעצמו לנוסח אחר קיים (תוספות רשבי) וראה את השינויים. ושוב מצא שטעה השליח בבדיקתו והשינויים כן מופיעים באחד מכתבי היד [???]. אלא שהוא מפטיר שכתב היד שבו בחר המהדיר הוא כת"י מצונזר (צנזורה מינורית וחסרת משמעות) וצריך לבחור באחר/ים. בדרך כלל משתמשים בטכניקה של 'שוב ראיתי' במקום לציין כרגיל למקור ולדון בהמשך לדבריו כדי להמשיך להתקשט בחידושים אף שכבר קדמו וזכו בהם אחרים, או כדי לבאר למה בגוף הטקסט לא התייחסו לכל הנקודות שעולות במקור פלוני (כי ראו אותו רק אח"כ ומיגמר בעתיקתא קשה). להגיד 'שוב ראיתי' שדבריי אינם כלום וההר הוליד עכבר הגדול לפני זרובבל למישור זה דבר מעלה גיחוך שלא היה מתפרסם גם בג'ורנל בינוני מינוס.
יש איזה שות של חתן של רעקא שאני לא זוכר את שם המחבר ושם הספר [אני זוכר במעורפל שזה חתן של רעקא, אבל אולי לא. מי שישיב לי אבידתי או יתקן טעות זכרוני אוביל אננס אחריו אל המטבח] אבל בהקדמה הוא אומר שם שאין לאיש נדכה כמוהו שום נחמה זולת אם יאמרו דבר תורה מפיו וכו' וכאשר הוא מוצא את חידושיו בספר אחר (כמו משנה למלך) הוא נאנח ומוחק, ובהקדמה מתאונן למה הוא צריך למחוק והרי גם הוא זכה בזה, ומסיים "אשר לא גזלתי אז אשיב".  וגם בהקדמת אבן האזל נגע בזה. ומאז שהתחילו להתבייש בפלגיאטים הפסיקו לכתוב מחדש חידוש שלם ומשמעותי שמופיע בספר מפורסם.
אפרופו אני זוכר שפעם קראתי איזה מן חוברת של הרב אליהו זייני בענייני הלכה כלשהם ושם הוא מביא הרבה מתשובות הגאונים. באחד הפרקים - ככל שאני זוכר - הוא טוען איזה שהוא חידוש ומוסיף פרטים ומבאר וכו', ואז אומר שוב ראיתי תשובת גאון, והולך ומעתיק שני עמודים שלמים מהתשובה ושם כל מה שכתב לפני כן. מה עשה בזה אינני יודע. להצהיר שכיוונת מליבך לכל דברי הגאון שם? לזה די לכתוב בקצרה דעו רבותיי שכיוונתי מליבי לדברי הגאון בתשובה זאת וגם בתשובה זאת וזאת וזאת ונתתי שמחה בליבי וקבעתיהו יום מועד לי וליוצאי חלציי עד סוף כל הדורות סלה. ואם משום חשד לא הועילה ההעתקה כלום.
ולפי דרכנו למדנו שבח לדבליצקי שלא חיפה על רדצה.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 327
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי מקצהרגליים on Mon Oct 21, 2019 8:09 pm

אם במקרה מישהו מתעניין, מצאתי את הספר של חתן הרעקא, ולא דייקתי בכמה פרטים (לא בהקדמה אלא בתשובה, ולא משנה למלך אלא שאגת אריה, ולא הזכיר שהוא נדכה, ולא כתוב שם שימחק אלא שלא תהיינה שפתותיו דובבות בקבר, ולא ציטט את הפסוק ממש. ונמצא ששכחתי כמעט כל פרט שיש בו כדי שכחה)
כאן: https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=21478&st=&pgnum=12
וזה הציטוט:
אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק O_oe10

מקצהרגליים

מספר הודעות : 327
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Mon Oct 21, 2019 8:35 pm

חחח...

לא הכרתי את הטקסט שהעלית כאן.

אבל זה ממש מזכיר לי את תחושתי שלי. בגיל 16 חידשתי שני מהלכים נפלאים ליישב הרמב"ם פ"ה מגזילה, והם גם לא היו מצויינים בס' המפתח ברמב"ם פרנקל, כך שהייתי בטוח שאני הראשון בעולם להמציאם בגאונותי, וכתבתים על אתר בספר שהתחלתי כבר אז לכתוב על הרמב"ם. והנה כעבור זמן מה נתקלתי בשניהם! בחידושי ההפלאה על פרק הגוזל ומאכיל. איזה מפח נפש!

וכך קרה לי פעמים רבות. היתה לי קושיא נפלאה, עצומה, בסוגיא דגוד או אגוד בב"ב דף י"ג, ובמשך כעשרים שנה הייתי בטוח שאני בגאונותי הנוראה המצאתיה. וכאן באמת לא הייתי יודע שקדמני אדם לולא אוצה"ח, וכך מצאתיה בס' משנת ר' אהרן לקוטלר הארור - ספר שלא עיינתי בו מימיי ולא הייתי מגיע מעצמי לעיין בו לעולם. במקרה זה התנחמתי שתירוצי והמהלך שלי טובים פי אלף משלו, ובכל אופן גם על אובדן הקושיא נצבט קצת הלב.

את הפתרון לזה מצאתי כבר בשעתו. במקום למלמל בצדקנות "ברוך שכיוונתי" כדרך יראי שמיים, אני אומר: ה'הפלאה' כיוון אלי. קוטלר כיוון אלי. מה פתאום אני כיוונתי אליהם? הרי חידשתי זאת בנפרד. אילו היתה זו פיזיקה היתה נפקא-מינה גדולה למי לתת את פרס הנובל והתהילה, אבל כשמדובר בחידושי תורה, בעוונותינו הרבים, כל עיר על תילה בנויה ועיר האלוהים מושפלת עד שאול תחתיה, וגם על הקושיות וההמצאות הגאוניות ביותר לא מקבלים מאומה, כך שזה כבר ממש לא משנה מי "כיוון" למי.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי מקצהרגליים on Mon Oct 21, 2019 9:37 pm

אמת ויציב. בפעם הראשונה שנייה שלישית עשירית זה נחמד לכוון, במובן שרעיון חדש שמסתדר היטב (כי חזי מאן דמסהיד עליה) ולא קל להשגה (לכן לא הושג כבר בספרים המוקדמים) ועדיין הושג. כהקדמת קצהח. אחרי שכבר צוברים ביטחון וגם רוצים ייחוד וכבוד מתחילים להצטער על מציאות. ואם זה רעיונות קלים וזמינים שמופיעים למשל בתוספות או מהרשא אז אין שמחה ואין עצב (זולת שאם יש למהרשא קושיה חמורה ולא חשבנו עליה לבד זה סימן שלילי מאד). אני מסובב בהרבה מאסטרנטים ודוקטורים למדעי הטבע והתוכנה, ואין לאיש מהם אכזבה גדולה יותר מאשר למצוא רעיון שלהם שהופיע כבר במאמר אחר עוד קודם שעלה בליבם וקל וחומר אם רק בפירסום קדמו לו אחרים ולא בהכרח ברעיון. כי לא יפרסם ולא יצוטט ולא יוערך ונמשל כבהמות נדמו.

אלא שפעמים רבות אדם סבור שמעצמו חשב ולא היא אלא שמע ושכח, או שמע מאחרים שביבי רעיונות שהיו מסודרים על סמך ההבנה החדשה ההיא. וגם הפרש גדול יש בין מי שמפטיר משהו כבדרך אגב או כאפשרות לבין מי שמבסס את הרעיון על קרבו וכרעיו ומבאר ומוכיח ומשכנע. זה תלוי בסוג החידוש ואין צורך להאריך במובן.


נערך לאחרונה על-ידי מקצהרגליים בתאריך Tue Oct 22, 2019 8:25 pm, סך-הכל נערך פעם אחת

מקצהרגליים

מספר הודעות : 327
Join date : 02.01.19

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Tue Oct 22, 2019 9:31 am

ממשיכים בחשיפות!!

והפעם, שתי ציפורים במכה אחת...

קודם נחשוף את שמו של "אלייעזר", שהיה מעמודי התווך של פורום סו"ס ופירסם שם אלפי הודעות.

מדובר בברנש בשם אליעזר בלומנטל.

ממנו יש לי זכרון המראה את עליבותו של "חוקר" חרדי. בלומנטל זה היה בקי גדול בכל מיני ספרים ומאמרים במדעי היהדות, וכמעט כל אימת שמישהו שאל או העיר משהו, הוא צץ בתוך דקות עם הפניה ביבליוגרפית מפורטת: ראו כאן וכאן וכו'.

נו, לכאורה אף זה חידוש - בטלן כולל שזקף חוטמו מן ה'אורחות צדיקים' וה'חיי עולם', שיעורי ר' נחום ופטפוטי ר' געצל וכיוצא בהם, והלך לברר אצל חכמי האקדמיה ימ"ש אלו מכנסיים לבש אביי. אבל פעם אחת הוא כתב בקשר לציון מסויים: מאמר פלוני הוא בשפה האנגלית, ואינני יכול להיזקק אליו כיון ש"איני קורא שפה זו"...

חחח... השמעתם? ומאליכם תבינו לאן עשוי כבר להגיע 'חוקר' שאינו מסוגל לקרוא מאמר באנגלית.

לא שאני עצמי מתמוגג מקריאת אנגלית, ואם אתם שואלים אותי - אין לך איוולת גדולה מכתיבה על יהדות באנגלית. אבל עם המציאות אי אפשר להתווכח - חומר רב על יהדות ותחומים משיקים יצא ויוצא באנגלית, ומי שאינו מסוגל לקרוא בלשון המחקר הבינלאומית של ימינו, יישאר לעד נכה אינטלקטואלי בכל תחום בו יעסוק, ויהיה מוכשר ככל שיהיה.

אבל פלא! הרי לימדונו ה'גדולים' שאת כל החכמות והלשונות אפשר לדעת מן התורה לבדה... אז איך לא הוצאת משם גם ידיעת אנגלית, 'אלייעזר'?

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Tue Oct 22, 2019 12:35 pm

ולמה אמרנו: שתי ציפורים במכה אחת?

כי בחיפוש באינטרנט ובמאגרים אם בא דבר-מה בכתובים מאליעזר בלומנטל זה, מצאנו מאמר ב'ירושתנו' על דפים אבודים מספר התרומה, ובסופו תודה לידידו 'אהרן מאיר קרביץ יצ"ו'.

ובכן, גם שמו הפרטי של 'אליהוא' בידינו.

ומה זה יוסיף לנו?

לא הרבה, רק שעתה, ככל ש'אליהוא' עדיין משתוקק למלקות בערב יום כיפור, נוכל להגיע אליו ולתת לו ביתר קלות, לא רק בערב יום כיפור אלא אפילו בכל ערב ראש חודש.

אינני יודע אם ידוע לך, 'אליהוא', אך אחד המקומות המעטים בהם שרד עד ימינו מנהג ותיקין זה של אחוריים אדומים ב'כל נדרי', הוא דווקא חב"ד-ליובאוויטש שאתה כה אוהב. אני מבין כי חפץ אתה להחזיר אותו המנהג, בבחינת השבת עטרה ליושנה, גם במניין הגר"א שלכם. אדרבה! אין מי הראוי לכמה הצלפות הגונות יותר מכם. אבל עד שחבריך יסכימו עימך, אני מציע לך לגשת למניין חב"ד הסמוך. גם אחרי כל המריבות, בטוחני כי 'אתנחתא' וחבריו לא ימנעו טוב מישבנך, ממש כמו בסיפורי הריי"ץ החביבים עליך על ר' ניסן המלמד ושאול-יצחק השובב.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Wed Oct 23, 2019 8:03 pm

'מפליג
_ברשת' כתב כמאה הודעות בפורום סו"ס. מדובר בחבר הפורום היקר אהרן רוז.

בתחילה ניסה ידידנו המכובד להסוות עצמו בסיפורים שונים ומשונים, אך 'אתנחתא' עמד על זהותו חיש מהר. ראו כאן:

https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?whichpage=5&topic_id=2451612

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק Empty Re: אשכול אאוטינג לחברי פורום 'ספרים וסופרים' בהיידפארק

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Thu Oct 24, 2019 8:35 pm

הניק 'עין_הקורא' כתב בהיידפארק אלפי הודעות, רבות מהן בסו"ס.

מדובר בעופר גיסין, אדם ידוע למדי שאף יש עליו ערך ב'ויקיפדיה'. לפי הכתוב שם הוא אינו בטלן כלל - יסד את אתר 'תפוז' ומכר אותו במיליון דולר. כתיבתו אמנם אינה מבריקה במיוחד, וכצפוי בעלת אופי שמרני צדקני. משעשע לראותו, כמו את אחרים מסוגו, מתקוטטים עם 'מיימוני'.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 398
Join date : 30.12.18

http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

עמוד 1 מתוך 2 1, 2  Next

חזרה למעלה


 
Permissions in this forum:
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה