סקר ביזוי 'גדולים'

Go down

איזה 'גדול' או 'גדולים' אתה הכי נהנה לבזות?

0% 0% 
[ 0 ]
25% 25% 
[ 1 ]
0% 0% 
[ 0 ]
0% 0% 
[ 0 ]
0% 0% 
[ 0 ]
0% 0% 
[ 0 ]
25% 25% 
[ 1 ]
50% 50% 
[ 2 ]
 
סך-הכל הצבעות : 4

סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Mon Jan 28, 2019 7:21 pm

אנו מנצלים את האפשרות שמציעה המערכת לבירור העדפות החברים בנוגע לסוגי 'גדולים' לביזוי.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 73
Join date : 30.12.18

צפה בפרופיל המשתמש http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי מקצהרגליים on Mon Jan 28, 2019 9:11 pm

כבר צוין במקום אחר שאין ברכה בלצחוק על חלשים, ואנא דאמרי שמאותו מקום מוכח עוד שיצחק לא פעל את פעולתו אלא לאחר הציד ומכאן שהצחוק צריך בשר לנעוץ בו שיניו ולא די בסיפור דברים בעלמא. לכן בעלזער וויז'ניצער וחרדלים אפשר ללפת בהם את הפת אבל אין בהם שיעור קביעת סעודה, ולעניין רע יוסף או רשז אויערבאך הנה בהיקבץ טענות רבות אל בית המלכות (כאן נמצא כאן היה) הטענה אשר תיטב בעינינו מהר נמהרנה לנו כל הימים. ואף שאמת נכון הדבר שבהאי אתרא קדישא הדין אי אפשר לו לאדם בלא פלפלין אך לא משום כך אפשר לו בלא חיטין ועתה נפשנו חסרה אין קול.

בבופה היוקרתי שנערך לפנינו אפשר לבחור רק מנה אחת כמנהג נשים ענוגות ועל כן בחרתי בזו שלא שמענו כמעט שום טענה עד היום. על עניין ר שך ור קנייבסקי שמענו פלפלין רבים אך חיטין לא שמענו לפי קוצר זכרוני כלל. ועניין רע יוסף שמענו מעט פלפלין ומעט שבמעט חיטין, ועניין רש וואזנר קיבלנו שני חיטין נאים אף שהיו מעניינים צדדיים ועל רשז לא שמענו מאומה. על החבדי עורר רבינו חניתו כמנור אורגים בס''ד עד אם כילה את כל הטענות אשר לו וא''כ לא נותר מעתה אלא פלפלין.


נערך לאחרונה על-ידי מקצהרגליים בתאריך Tue Jan 29, 2019 9:30 am, סך-הכל נערך פעם אחת

מקצהרגליים

מספר הודעות : 76
Join date : 02.01.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי יענק on Tue Jan 29, 2019 12:31 am

אני יורק על כולכם תיתביישו תיתביישו בלי יראת שמיים כל התורה שלומדים זה כלום אסור לספר אחרי מיטה של תלמיד חכם ובטח בטח בטח לא בלשון כזאתי מגעילה עם בזיונות ---- אי אפשר להאמין מה זה היתרדרדות הזאתי זה פשוט בושה וחוצפפה גדולה אף פעם אחת לא ראיתי דבר כזה שאנשים שכביוכול לומדים בתורה מדברים בצורה הזאתי ועוד על רבנים גדולים גדולי הדור ממש לא הגעתם לכרסולים שלהם מי אתם בכלל??? גורנישט לא ראיתי בחיים שלי כזה מין דבר ---- אני מיסתכל פה בכל המקום הזה ונשבעתי שאני לא יסתכל אבל בטעות ואני חושב שזאת חוצפה בושה ביזיון מי רוצה בכלל לישמוע אותך תסתלק מכאן אני חושב כולם פה זה אותו האחד מדבר עים עצמו ומכשיל פה כל מי שבטעות נכנס לפה ומי זה הוד כבוד כבוד קדושת מרן שליט"א גם זה שיגעון או מה ממש בושה וחרפה אני לא רוצה להתחיל לחשוב בכלל איזה מין עונשים תקבל ביום הדין בימקומך הייתי מישקשק תעשה תשובה תעלה לבית החיים עם עוד עשר ותתפלל רשע מרושע זה דבר כזה לא היה לא יהייה בעתיד גם מה זה אי אפשר לסבול את זה עובר מאחד לאחד ואז חוזר לזה ואז על זה וגם על זזה לא מפסיק תפסיק כבר רשע תיתבייש אני מרחם עליך תדע שצריך להיזהר שמיתעסקים בדברים כאלה אני לא בדמיון שלי ידמיין מה יקרה לך על כל הדבר הזה אין לי מילים תיזרוק את הכיפה שלך אם אתה חרדי צא טמא בושה וחרפה

יענק

מספר הודעות : 20
Join date : 06.01.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Tue Jan 29, 2019 1:29 am

האמת שאני מתחרט על שהכנסתי לסקר רובריקה 'רעבעלעך של חסידים: הבעלזער, הוויז'ניצער וכו'".

מסופר על הגאון הרוגצ'ובר שכידוע היה דרכו לזלזל ולבטל כל הגדולים וכו', ופעם עבר בעירו ליטאי אחד, והתחיל להתלבט. אם יכנס לדבר עם הרוגצ'ובר - פחד שהלה יבזהו, ואם לא יכנס - כשישוב למקומו ישאלוהו: היתכן שהיית בדווינסק ולא נכנסת להרוגצ'ובר? לבסוף התגבר ונכנס. והנה ראה לפליאתו, שהרוגצ'ובר אינו מבזהו כלל, ואדרבה מדבר אליו בכבוד גדול. כמובן נהנה מאד, אבל כשקם להיפרד לא יכל להתאפק ושאל:

- ילמדנו רבינו... היתכן שאת כל הלומדים והגדולים רבינו מבזה, ודווקא אותי כיבד כך?!

- מדוע לא תבין - ענה לו הרוגצ'ובר - 'גדולים' אני מבזה, אבל אנשים פשוטים אני מכבד מאד...

וכן בענייננו באמת לא היה מקום כלל להכניס רובריקה עבור רעבעלעך של חסידים, שאינם בערך האחרים ואין ס"ד לטעות בהם. כמו שלא הכנסתי רובריקה לביזוי ישראל מאיר לאו, דודי לאו, יונה מצגר, וכיוצא בהם.

אך מה נעשה, כי בניגוד ללאו ומצגר, לרעבעלעך יש אלפי ורבבות בהמות הרצין אחריהם. והדבר צריך תלמוד, האיך לבזותם באופן שלא יתרוממו ע"י הביזוי גופא, שהרי באמת אף ביזוי אינם שווים.

מסופר למשל על הבעלזער, שבשנת 1988 חבר להר' אליעזר שך למפלגת עץ. שך באמת הרי בז לו בליבו, כשם שבז לכל הרעבעלעך של החסידים, אך מה לעשות - הוא היה מוכרח את הכמה אלפי זוגות גאטקעס שלו, והוכיח סופו על תחילתו שגירד שני מנדטים בקושי, ובלי הבעלזער היה לו רק אחד והחסידים היו יורקים עליו וכו'.

לעומת זאת, יששכר-בער האפסון המאופס הרי התמוגג מנחת שסוף סוף מושיבים אותו במועצג"ת בין הגדולים ומכירים בו. אף זכה לפגישה אישית עם שך שישב וליקק אותו מתחת הגארטל, כאמור - ההכרח לא יגונה ולא ישובח. 

לאחר הפגישה, שאלו את הבעלזער: איך הרב שך? ופורסם שאמר: ציפיתי לפגוש בן תשעים, ומצאתי שלושה בני שלושים.

ואמרו אז את שלא פורסם, כי גם את שך שאלו: איך הבעלזער? והשיב: ציפיתי לפגוש בן שלושים, ופגשתי עשרה בני שלוש...

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 73
Join date : 30.12.18

צפה בפרופיל המשתמש http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי מקצהרגליים on Wed Jan 30, 2019 11:57 am

מהו שנאמר בתהלים 'גלמי ראו עיניך ועל ספרך כולם יכתבו' יכול יספור ההצבעות ולא יכתוב לבסוף תלמוד לומר ועל ספרך כולם יכתבו ואומר 'ויאמרו החרטומים אל פרעה אצבע אלוהים היא ולא שמע אליהם' וכי נתחרש פרעה אמר רבי חוצפית המתורגמן להודיעך ששירטטו החרטומים וכתבו לו ולפי דרכנו למדנו שאין אחר הצבעה אלא כתיבה וכן שנינו 'אינו יכול לבטל דבריו עד שיהיה גדול ממנו בחכמה ובמנין' רוצה לומר שלא הותר לבטל ולבזות אלא את הגדול ביותר בחכמה שגם הצביעו לו הכי הרבה בסקר סוף דבר הכל נשמע למהר שלילה חש בז לשום מרמס כחומר חוצות כדרכה של תורה בס''ד והאמת והשלום אהבו

מקצהרגליים

מספר הודעות : 76
Join date : 02.01.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי יענק on Wed Jan 30, 2019 1:34 pm

למנהלים מבקש שתיסגרו את הפורום המטורף הזה מיד תודה.

יענק

מספר הודעות : 20
Join date : 06.01.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי מקצהרגליים on Sun Feb 03, 2019 8:31 pm

אנכי בדרך נחני ה' ביתה אתר שנוסד לספר הנכבד ונפלאתי לראות מה טובו מידות רבינו שליט''א נאה דורש ונאה מפרש שכל מקום שאתה ממשמש בו אתה מוצא ניצוצות נפזרין מנשמת רבי פרידא כידוע לבקיאים בסוד הגלגול ובעוו''ה איחסר דרא ונתמלאה הארץ הקדושה מנוזלים עומדים ומתמיהים בפשוטות אשר אילו בא לפני תכף אני משלחו לאלפא ביתא ולמקרא וממקרא משנה וממשנה תלמוד ומתלמוד ראש הפסגה ספר הנורא שחלק לנו רבינו ברחמיו (וזה לעומת זה נתגבר הס''מ לעכב בחבילה זה ימים יגער ה' בך השטן ודי בזה) ויתפלל שעד ארבעין שנין יכנסו דברי חכמה למעיו ואם זכה גם למעדנים זכה. קורא אני עליו מאמר החכם מי הביא לאפרוחים בבית שיר ועבר זר מקום קודש ורמס ששינה עלינו הלשונות והמליצות וסבב פני השורות לפנים אחרים ועניינים שונים לא הניח שגגה אחת אשר לא שגג בה והוציא רבינו בעבורו הזמן לבטלה תחת אשר מסיני יבוא להודיעני את חוקי האלוקים ואת תורותיו בזה הפורום הקדוש שממנו הושתת העלם דבר מעיני העדה. והאי עיני העדה מאי דריש ביה אמר קרא ותלכנה נטויות גרון מסקרות עינים שאחר הסקר ינהרינהו לעיינין בהשגות נמרצות על הנקראים ראשי העדה ובזה יוודע מידה כנגד מידה טור אודם פטדה ולהנה כנפיים ככנפי החסידה להשמיע קול מארץ מרחקים הרצים יצאו דחופים בדבר המלך והדת נתנה להיות רבינו שורר בביתו וארמון על מכונו יקום במהרה בימינו אמן.

וגם זה היענק אשר חרה אפו עד אשר טיפטף בכרם כולו קורא אני עליך יענק כאשר אמר בועז הבי המטפחת אשר עלייך ואחזי בה ותאחז בה וטמון חוטמך בה כימי השמיים על הארץ פן תהיה לכלה ולחרץ ועלינו יערה רוח הבורא.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 76
Join date : 02.01.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי מקצהרגליים on Sun Feb 03, 2019 8:46 pm

ואולם לגבי השורה 'וליכולת אלוה שם גבול לה' שמררוה ורבוה ושטמוה בעלי חיצים, אומר אני להקל טורח המעכל הנה אפשר לשנותה זעיר שם: "יכולת האלוהים שם גבול לה" (וחיך יטעם אוכל שנשמר המשקל, וגם נאה מעתה לשנות 'אלוה' ל'אלוהים' למען יהא המצלול נעים יותר ולא כולו בתנועות אה (יכולת ה - אלוה - שם). ומעתה משנה ראשונה זזה ממקומה ותחתיה תעמוד הבהרת בס''ד.
ואף גם זאת שרואה אני כעת ששמטתי הדגש הקל בראש המילה גאון.
וגם מאחר שבעינינו ראינו כאמור מלוא כל הארץ כולה מנוזלים אפשר להקל עליהם עוד ונאמר 'ומשמרת למשמרת חקקו והוא מחסום לפורצים בה פלילה" לשון זכר אשר הוא מובן יותר מי יסוב על מה.

והנה אנוכי בא בעב הענן לשנות במקום השיר המקורי ואם יחפוץ רבינו לשנות יחפוץ ואם לאו לאו כי מי יאמר לו מה תעשה, לא אשאל ולא אנסה.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 76
Join date : 02.01.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Sun Feb 03, 2019 9:09 pm

לגופם של דברים אענה אח"כ אך עכ"פ לענין הספרים למזלי שלחתי בדואר רשום ובמעקב נמצא שכבר נשלחה הודעה לנמען... כך שאין הדבר תלוי אלא בחברך. ומשה (היינו אתפשטותא דמשה דבכל דרא) מוציא ויהושע מכניס.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 73
Join date : 30.12.18

צפה בפרופיל המשתמש http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Sun Feb 03, 2019 9:11 pm


משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 73
Join date : 30.12.18

צפה בפרופיל המשתמש http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי מקצהרגליים on Sun Feb 03, 2019 9:14 pm

מי כרבינו שליט''א המגביהי לשבת וכו'
שיניתי כאמור השורות בשיר, ועשית כחכמתך להקל טורח המנוזלים בעם ברכו ה'.
ולעניין הרמז הרומז על הארץ המלאך הגואל אותי וגו' אין דבר נעלם ממך ואין נסתר מהעין המשוטטת בכל אתר ואתר יישר כוחו וחילו לאורייתא

מקצהרגליים

מספר הודעות : 76
Join date : 02.01.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Mon Feb 04, 2019 2:36 am

את הדגש ב'גאון' כמובן אוסיף אך את המילים לא כדאי לדעתי לשנות, שכבר הורגלו בהן והן מרשימות כך. ולמנוזלים לא חיישינן וכי יאבד עולמו מפני השוטים בתמיה.

אך אגב דאיירינן בה נתתי דעתי על ענין אחר: כיון שכשרונך כה גדול הרי מן הסתם כתבת שירים רבים, ואיים? האם פורסמו היכן שהוא? לא שבקי גדול אני בספרי שירה אך כמדומה שהיום ברוב הספרים היוצאים 'שירה מודרנית' - קרי בה, קשקושים שבתי בת השש יכולה לחבר טובים מהם, כמוה כ'אמנות מודרנית'.

א"כ, שמא תפרסם כאן בפורום זה עכ"פ ג' שירים ממינים שונים שכתבת בעבר בסגנון זה של משוררי ישראל בימי הביניים בחרוז ומשקל, נניח - א' שיר באהבת השי"ת והדביקות בו, ב' שיר באהבת נשים וחשק ועגבים, ג' שיר על טבע או יין וכיוצא, והכל כמשפט דונש ושלמה ומשה ויהודה וכו', למען דעת כי לא אלמן ישראל וגם בדור השפל הזה בעוו"ה עוד מי שיגיד שירותיו לפני השי"ת בדביקות גמור כמ"ש הרב חיד"א על ריה"ל.

וכמובן לאו היינו להטריחך לחבר עתה אלא שתפרסם ממה שבודאי יש בצקלונך כמ"ש.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 73
Join date : 30.12.18

צפה בפרופיל המשתמש http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי מקצהרגליים on Mon Feb 04, 2019 3:41 pm

לא נמנע רבינו מללמד דרך ארץ ומידת ענווה לתת שבח קטנים במקום ביזוי גדולים ואנא דאמרי רבותי מה חשיבא קבל ההיא שבחתא, רבותא דנעבד לו כי מטיא כתבותא, ועתה אכתוב באריכות עד שישקע כובד הסעודה ואז אלכה ואשובה לי למקומי עד אשר יבואו דברי רבינו כנהר אשר לא יפסקו מימיו בבי"א יורנו המורה לצדקה ויעלה לוויתן בחכה.

אכן כתבתי שירים הרבה בדרך הזאת בבחרותי אלא שרובם שירי היתול בשעות המיוחדות לליצנות עם אחוזת מרעיי שקילנא משקליי ושדינא אחיזרי ואף הם לא טמנו ידם בצלחת וחרזו לעומתי מנה אחת אפיים (אלא שבמשקל לא השגיחו) וכולם אבד זכרם זה שנים לא נותר עימי במחיצתי דבר הגם שזמנים מרובים הוצאנו יחדיו בעסק זה של קינטורין בשירים ארוכים וערוכים. ואולם כאשר הייתי קורא בדברי חוקרי השיר נאנחים בשברון מתניים על שחלפה דרך המשקל מן העולם ולא יימצא מי שיעשה כמתכונתה וכו' תכף נשתוממתי לאנחה מה זו עושה כי לא נפלאת היא ולא מכוסה ובנוח עלי הרוח נשאתי קולי בשיר שקול עליהם במקומות ששגו במאמרם למען בושת פניהם, וגם זה סחף הרוח. כי רוב ענייני צורה שבשיר פרחו והלכו להם בעולם כולו, ובעברית עמד נתן זך והרהר בזה כנגד אלתרמן ועלתה בידו, ואילו אני שירה המודרנית דהיום איננה נוקשת בלבבי כלל, רק עודני אדוק אחר המשוררים הקדמונים. ואלו המשוררים הקדמונים על ראש תהילתם אבן הראשה אבן גבירול שהפליא לעשות בשיריו שאין אתה מרגיש בהם לחץ כלל לא מחמת משקל ולא מחמת חרוז כביכול האדם כותב את ליבו כרצונו ומאליו ייקרא וחותם יד כל שיבוץ וחרוז ומשקל בו ואמרת בלבבך מי ילד לי את אלה ואלה מי גידל, ונעשו עומק הרעיון ויפי הציור ועוז המבע חטיבה אחת בעולם היורדת חדרי בטן אשרי שככה לו בעולמו, ולא יימצא כן בשאר משוררים (זולת יהודה הלוי הנה והנה).

מקצהרגליים

מספר הודעות : 76
Join date : 02.01.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי מקצהרגליים on Mon Feb 04, 2019 3:43 pm

ואני רק שיר אחד בודד במועדו נותר איתי אשר בעוד ד' שנים ימלאו ימיו למצוות (ואפשר עוד כמה עדיין מתגוללים בפתקים בבית הוריי צו לצו קו לקו), והוא שבבוא היום שגמרתי עם נפשי לחדול מעסק התלמוד וקל וחומר מעסק המקרא וקל וחומר נין נינו של קל וחומר מעניין נקודות וטעמים (רק מקריאת שירים לא חדלתי, שהיא הנאה זכה לשעות השקט ושעות סער) אמרתי בליבי אכתוב חיבור אחד בעניין תלמוד (אשר כבר הזכרתי עניינו בקוצר ואין לכפול) וחיבור אחד בעניין מקרא, ואז אשבוק התלמוד והמקרא בקרן זווית לכל חי. וביררתי לי מנה יפה תרגום ארמי של מגילת איכה שהוא בעיני המשובח ביותר מכל התרגומים בכל הנ"ך כולו, שיש בו פרשנות נאה על דרך הפשט לפסוקים רבים בדרך לא עבר אדם בה מעולם, ובכל פסוק ופסוק עמדתי בקיצור נמרץ על פירוש התרגום ומדוע נטה ובמה נטה מדברי רש''י וראב''ע והאם פרשנותו מתאמת לסברא ושאר הנ''ך והילוך הלשון ולטעמי המקרא ולניקוד (השפעת הניקוד על הפירוש אינה צריכה לפנים והמה רבים בדברי כל המפרשים, והשפעת הטעמים גם היא באה מעט במפרשים ונתמצתה בדוגמאות רבות ומנותחות בספר שחיבר שמחה קוגוט על הפרשנות המשתקפת מהפיסוק בטעמי המקרא והוא באמת ספר נאה כולו מכריכה לכריכה. ורוב כללי טעמי המקרא פשוטים עוד יותר מרוב כללי הניקוד אלא שלא נודעו בבירור עד לדורות האחרונים) ובאמונה אני אומר אקפח את שוקיי אם לא חוט של חסד נקשר בצוואר החיבור הקטון ההוא למעיין בו, בקטון החל ובגדול כילה עד שנתברר התרגום כשמלה, אף שאיני מכיר בדור הזה מי שימצא בו טעם כעיקר.
וביען היה תרגום איכה כשדה לא נעבדה נשכח כמת מלב נזנח ככלי אובד קבעתי שיר קצר בראשו איידי דזוטר מירכס והא לך תארו:


ומשקלו: יתד ושתי תנועות, יתד ושתי תנועות בדלת; יתד ושתי תנועות, יתד ושתי תנועות, יתד ותנועה בסוגר. וזהו משקל חדש אשר לא נסה כף רגלו בו משורר מעולם ואבחרהו שיהא כמין חותמת למביט בעינא פקיחא שלא שיר גנוב הוא איתי וכדומה, ואמנם אין בשורות הנ''ל מטבע השיר זולת שהן במשקל וחרוז. (ואודיעך אשר שלחתי החיבור ההוא בזמנו לר''מ מאזוז ראש ישיבת כסא-רחמים כי אמרתי מי עוד יש לו עסק בטיב מקראות ותרגומים ופירוש פשטי עם עניין הדקדוק והטעמים והשירים השקולים, ומסרתי ביד שליח מבאי ביתו, וחזר השליח ואמר לי שהוא קרא השיר וזיהה לנכון שהמשקל הזה לא ראהו מעולם ואינו מכיר במנגינתו והתפלא על זאת, אך לא העלה בדעתו כלל שאני הוא שחיברתי השיר רק סבר מצאתי כתוב ושמתי בכליי ועד היום הוא בטעותו כסבור אבדו משקלים מן העולם כסוד לחם הפנים ופיטום הקטורת. והאמת שכל מי שיקרא כמה מאות שירים ואין שכלו עב כקורת בית הבד מיד ישוב לבבו לחבר כהמה מצד הצורה שבהם, אם כי בוודאי למעלת שירי השירים אשר לשלמה אבן גבירול אפילו יחי גבר שנין אלפין לא יגיע עדיה).

מקצהרגליים

מספר הודעות : 76
Join date : 02.01.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי מקצהרגליים on Mon Feb 04, 2019 3:46 pm

ואשר לשירי יין וכיוצא הנה המה רבו כמו רבו בתוך שירי ההיתול הנזכרים באשר נכנס יין יצא שיר ואולם כאמור שקעו ביוון מצולה ואין מעמד ספו תמו מן בלהות. ומשירי משוררים שעברו, מעלות חיוך אצלי במיוחד שורות שכתב דונש, אשר בגאוותו לא הניח עצמו לכתוב שיר יין וטבע ממש, כביכול הוא מעשה ריקים, אלא שעדיין להראות כוחו הוא צריך ועל כן כתב בתוך שיר אחר שיר תפנוקים כהלכתו העומד ומצטייר כולו בדמיון כתמונה אחת וקבע שלילה בראשו ובזנבו להורות מהו שלא יעשה אותם האדם וימות בהם, והא לך לשונו שהעתקתי מן הספר שבידי בסוד הקלדה העיוורת:

היה חי תמיד ער, והתאוות גוער, ביער את שוער, לרוחות ובשרים;
ואל תתאו חמר, זמן ארוך נשמר, וריחו לא נמר, משוקט בשמרים;
שתוהו לרהב, בכוסות הזהב, להראות בו להב, בכוסות ספירים;
ומאכל משמנים, ומיני מעדנים, בצל נטעי גנים, מסובים כנהרים;
למראה נחמדים, כבדים ומגדים, כרימון ושקדים, וזיתים ותמרים;
ולא בתי מדות, ושדה עם שידות, מקוטרות קידות, וקנה עם מורים;
בכל עתות ערוגות, ואין להם פוגות, לרוות הערוגות, במים מוגרים;
וגילות ננעלות, ומקוות ותעלות, עליהן אילות, כאיילות היערים;
לקצץ נצנים, שחורים ולבנים, וציצים כשנים, בראשי האמירים;
הלא זה ההבל, לשחת וחבל, ושמחתו אבל, וממתקיו מרים;
וראשו בהנחה, וסופו לאנחה, ושיח וצווחה, ושאון ושברים; וכו'

ושיר אחד נוסף קצר מאד אשר אני מנגן בו לנפשי לעתות מזומנות או יום או יומיים יעמוד, והוא מיסוד ריה''ל שתרגם העניין מערבית (וגם הוא במשקל 'המרובה') ואני מוצא בו אמירה חדה ונוקבת על טבע העולם לאמור כאשר יש חשק ומטרה יהי כל מאמץ קל:
אשישות מבלי יין כבדות
והם חרש ככל חרשי אדמה, (יש' מה,ט)
ואולם מלאו יין וקלו
כמו תקל גוויה בנשמה.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 76
Join date : 02.01.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי מקצהרגליים on Mon Feb 04, 2019 3:47 pm

והשתא דאתינן להכי, הנה אערכה לפניך משפט ממה שנאמר במקום אחר וז''ל:
'והנה נמצאים עימי איזה סיפורים שכתב הוד כ''ק מרן שליט''א בעצמו למען בני הנעורים לבל יצאו לרעות בשדות זרים ח''ו ושמא אציגה מהם לפניך אח''כ' עכ''ל
והנה תוחלת ממושכה מחלה לב לא נדע את נפשנו כלל, רק בזאת נמצא מרגוע ככתוב אשר אימתך במסלולי זבול במרומי שפר בנטיית דוק בנחיית עבים ומוראך עליהם, ואבית תהילה מכתומי שמץ מכמוסי כתם מלכודי פח מלעוני מר והיא תהילתך.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 76
Join date : 02.01.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Mon Feb 04, 2019 4:35 pm

מה נאמר ומה נדבר... אוי על כשרון אבוד וחיבור אבוד ושיר אבוד.

לפי דעתי, אם כבר יגעת וכתבת, יותר טוב שתפרסמו, ולו באינטרנט או ע"י שליחתו ל'אוצר החכמה', ומה לך הפסד בזה.

ר"מ מאזוז אגב דאתא לידן הרי מתאים הוא לפורום זה, שכן בעבר ביזה 'גדולים' במילים בוטות ויש הקלטות ("יוסף שלום אלישיב ימח שמו וזכרו, חיים קנייבסקי ימח שמו וזכרו" וכן הלאה) וכבר אפתח אשכול 'ר' מאיר מאזוז מבזה 'גדולים'".

ועל מה שכתבת שעזבת מקרא ותלמוד וכו', צר לי לומר כי טוב עשית, כי בדורנו זה השפל כל המקודש מחבירו חרב מחבירו ומקרא ותלמוד שווים שניהם לאסלת בית הכסא, בעוונותינו הרבים, והמכלה ימיו בהם סופו להלך רעב עירום ויחף בחוסר כל, וקודם שיגווע יעביר בראשו דברי עובדיה יוסף ימ"ש לפתאים מאזיניו שייעשו דיינים... בזמן שבכל ישראל ישנן מאה משרות כאלו, וכבר הן תפוסות לצאצאי עובדיה יוסף וחתניו ומלחכי פינכתו. 

באופן אחר סיפר הפיזיקאי הפרופ' משה קווה שהיה שנים רבות נשיא אונ' בר אילן, כי התייעץ עם אביו בנערותו אם ללכת לישיבה או לאוניברסיטה, ואמר לו הלה: אם תוכיח שאיינשטיין טעה תקבל פרס נובל, אך אם תוכיח שהרמב"ם טעה יגרשו את כולנו מן העיר...

זוהי בעצם אחת ממטרותיו של פורום זה, מעבר לתענוג בביזוי 'גדולים' כשלעצמו, להוכיח לציבור מי הם 'פוסקי הדור' או מוטב פושקי הדור, טיפוסים בהמיים ומטומטמים כמו שמואל וואזנר ועובדיה יוסף, ומה רבה הפתיות בנסיון למצוא חן בעיני טינופות כאלו.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 73
Join date : 30.12.18

צפה בפרופיל המשתמש http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי מקצהרגליים on Mon Feb 04, 2019 8:08 pm

.


נערך לאחרונה על-ידי מקצהרגליים בתאריך Mon Feb 04, 2019 10:38 pm, סך-הכל נערך פעם אחת

מקצהרגליים

מספר הודעות : 76
Join date : 02.01.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי משה זאב הכהן פעטש-געבער on Mon Feb 04, 2019 10:37 pm

לדעתי לא כדאי למחוק אך אם רצונך בכך אני קראתי.
מ"מ עיין בהביוגרפיה של שלמה מיימון שכתב דברים דומים אם כי הוא מחשיב גם הפילוסופיה ורק בחכמת התלמוד ובעבודתו בה לשעבר מזלזל מאד.
כמובן א"א לבטל דבריך לגמרי אך בכותבי 'כשרון אבוד' נתכוונתי על השיר הנ"ל ולהחמיא לכשרונך בשיר באתי אבל דבריך בחכמת התלמוד הרי לא ראיתי. ועכ"פ כמו שכתבתי מדבריך בחכמת הגמרא בין כך ובין כך לא היית רואה פרוטה חוץ מזה שאף אחד לא היה מסתכל עליך... ואפילו לעתיד לבוא היה עליך להסתפק בלויתן שמנוני וגן עדן המוסלמי מאן דכר שמיה... א"כ לדידך פשיטא דשפיר עבדת.

משה זאב הכהן פעטש-געבער
Admin

מספר הודעות : 73
Join date : 30.12.18

צפה בפרופיל המשתמש http://bizuygedoylim.forumhebrew.com

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי מקצהרגליים on Mon Feb 04, 2019 11:10 pm

לא נתיימרתי להחזיק עצמי בלמדנות ושיהא בחיבורי קומה נוספת על גבי הלמדנות שבכל דור ודור מעין אור הלבנה דרבינו (ה' יזכני לראות באורו מהרה), אלא להיפך אני מנסה בו לטעון כנגד הלמדנות מינה ובה להוציא בלעה מפיה. ואמת היא שמבחינת כסף וכבוד והתייחסות פשיטא שאין בגמרא לרוב בני אדם אחד ממאה ממה שיש בתחומים אחרים, אלא שבזמנו לא אלו היו השיקולים שעמדו בפני, אף שבוודאי גם אלו שיקולים נכבדים. אוטוביוגרפיה שכתב מימון משעשעת להפליא והרבה דברים של טעם יש בה (ואגב שם עמד על כך שהפרק שבו הקללות החריפות ביותר בתנך הוא בתהלים קט כאמור באשכול על רדצ הילמן).

ואולם יצאנו הרבה מדרך המלך להטות אוזנינו לדברי רבינו מידי שבת בשבתו אשר לזה באנו כולנו בנערינו בזקניננו נלך העדה כולה נכנסת ונשים מהמרפסת בידנו דף וקסת ואוזנינו אפרכסת, ומן הראוי שישוב הים לאיתנו.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 76
Join date : 02.01.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי מקצהרגליים on Tue Feb 05, 2019 2:20 pm

אגב נזכרתי שקראתי פעם בספר תעמולה ביוגרפי שכתב נכד רע יוסף על סבו ('אביר הרועים') שרע מצעירותו כידוע השיג הרבה על הבא''ח ובמה שפסק כקבלה נגד 'מרן' וקמה עליו כל עדת העיראקים להומו ולאבדו, ומביא שם שהרב פרנק אמר אז שאילו היה 'אצלנו' מישהו שיקשה קושיות נמרצות על רעק''א אדרבה יזכה לכבוד. ולא השגיח הרב פרנק בהבדל בין המקשה ומניח בצ''ע ומסיים בתפילות ובין המקשה ומתוך כך דוחה למסקנה (וק''ו לא בלשון של זהורית) שבזה אחת דתו לגירוש מן העיר, ואפילו פר''ח שבהיכל היה תלוי במזל.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 76
Join date : 02.01.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

Re: סקר ביזוי 'גדולים'

הודעה על ידי מקצהרגליים on Mon Feb 11, 2019 6:42 pm

וזאת למודעי כי ידידי רעי אסף החבילה זהב כולה ואולם צפן מזימה ויעקצני בחכמה אמר לא אשלחנה עד אם תבוא העירה ונסעד ליבנו אחר אעבירנה ואני בעיר אחרת בחודש הקרוב לפי התכנון שנשתבש וכעת איני יודע מתי אזכה לאות לאורה.

אגב, האתר הזה כנראה חלוש כח מאד - שלחתי הודעה בערב ההוא על דבר שיר השרביט שהרעיון באחת השורות שאול בידי מאת ריה''ל, ואנכי הרואה עכשיו שהיא עדיין ב'דואר יוצא' ולא ב'דואר נשלח'. בנוסף סקרתי כעת את פורום עצכח ואיתא שם שבבלוג של רבינו נשאלו שאלות בחקר אלוקות ובכן שמתי פעמיי שם וראיתי שקינח זה המנוזל אפו ויש בדבריו כמה דברי טעם בלשון מעורבבת ונמצא שמיהרתי לגזור דינו.

מקצהרגליים

מספר הודעות : 76
Join date : 02.01.19

צפה בפרופיל המשתמש

חזרה למעלה Go down

חזרה למעלה


 
Permissions in this forum:
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה